Eletem tonkretevoje, rettegek a lerobbanastol...
Szöveges ítélet
Polo 1.4 PDTI (DPF – reszecskeszurovel) 70 betonszaggato lo. Roviden? Az ellensegemnek se. Jol utannaolvastam autovasarlas elott mit kellene venni, tobbekkozt itt a nepiteleten es erre a motoru polora azt irtak, ez csak megy, csak megy. Ismerosok is dicsertek, gondoltuk megbizhato VW, igy o lett. Talaltunk egy fiatal meseszepet, biztos szervizkonnyvel, szalonbol szerviz tortenetet lekertuk, minden jo volt. Hat minden ugy tunt, hogy ez a nemet technika majd csak gazolajat, meg olajat fog tolem kerni. Az nem volt szimpi, hogy igen lomha volt, de gondoltam ez ilyen. Mik tortentek ezzel a csodaval? Reszecskeszuro eltomodott (ha cserelteted 340 ezer Ft), nem forgott a jobb hatso kerek rendesen, dobfek be volt rohadva, csere, ezer hibauzenet, hengerfejben PDTI kabelkoteg csere 30ezer Ft (szerviz tanacsara, utanna kiderult nem az volt a gond). Tobbszor markaszerviz es Bosch szerviz szamara erthetetlen hibajelek. Vegul magam talaltam meg egy torott kabelt a motorterben. Megforraszt es jo. Ilyen kabel es csatlakozo tores visszatero lett kesobb is. –ezeket igen nehezen talaljak meg. Hajszal vekony kis vezetekek, konnyen elpattan, aztan egy szenzor hibat ad. Ilyenkor megvetetik velem a szenzort (17ezer Ft – DPF szenzor), miutan az uj bekerult, marad minden rossz, csak en lettem konnyebb. EGR szelep meghalt, 30ezer Ft anyag, ezt mar magam csereltem. Az auto folyamatosan huzott jobbra, durvan, erobol kelett egyenesben tartani a kormanyt. 2 futomuszervizben fizettem egy rakas penzt, nem jott ra senki, miert huz, nem tudtak megoldani, egyebkent ez sok polonal van. En veletlen egyszer meglattam az okot amikor alatta voltam, a “2 palcas” szilent elengedte magat, elengedte a futomuvet a kozpponti helyrol. Mivel nem volt atszakadva, a futomuvesek ezt meg jonak iteltek. Csereltetve (+meg megint egy futomuallitas), utanna jo. Mar egyenesen is tudott menni a VW-em. Yupppiii. Elrepedt az olajhuto, telenyomta a vizrendszert olajjal! Ez volt vagy 50-70e Ft, uj olajhuto, meg egy speci olajoldo folyadek, ami kivitte a megtapadt olajat a vizredszerbol. Aztan ujabb gond, kipuffogogaz nyomott ellent a beomlo levegonek. Hengerfely le, szet, kiderult, butykos tengely letuningolta magat, lekonnyitette magat. Az utolso butyok teljesen lekopott, meg ugye kilyukadt a szelep tetelyen levo kis dugattyu, amit nyomnia kelett volna. Igy egy henger kipuffogo szelepe nem nyitott. Uj butykostengely, csapagyak, uj tomitesek, hengerfelycsavarok stb. Ez megint draga mutet volt, (sok ora, turbo le, hengerfely le, szet, aztan minden vissza). 680 e Ft-rol kaptam ajanlatot, aztan azert mashol olcsobban megoldottuk. Ezutan elszallt a turbo. No comment. Utolso javitas utan mar nem mertem beinditani tobbet. Mar csak varta az eladast a haz elott. Ja az autot nem porgettem, mindig finoman jartam vele, legjobb olajat kapta stb…
Ezentul soha tobbet VW. Azert vettem VW diesel, hogy megbizhato legyen, ezert fizettem extra lovet, hat bejott, tenyleg.
Hibalista
- hatso dobfek berohadt 102000 km-nel - reszecskerszuro eltomodott - EGR szelep meghalt - butykos tengely meghalt - turbo meghalt - kabeltoresek, csatlakozo toresek miatt kibogozhatatlan hibakodok - szilent csere - olajhutto meghalt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.6 benzin 100 Le | Következő autója? | Combo 1.7 Isuzu diesel |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.7/10) |
