Dízel Polo - Megérte
Szöveges ítélet
2005 Nov-ben vettem az autót 3,4M-ért comfortline Ice felszereltséggel (ebben minden benne van, amire szükségem van), hasonlóan magas felszereltséggel néztem pl C3-at (ez tetszett még) 1,4 HDI 3,6M Ft. Tehát megérte. Sajnos ma ugyanennek az autónak az ára 3,9M. Irreális (lehet, hogy akciózzák, de akkor is).
Az autó megérte az árát, 34ezer km alatt semmi baja nem volt (egy kábel rögzítóő csavart kellett csak meghúzni, illetve 1 tompított izzó), tökéletesen megbízható.
Fogyasztás: 4,8, ha nagyon kímélem, ettől kevesebb csak hosszútávon 90km/h -val menne szerintem. 6,0l, ha 160km/h val jövök haza autópályán végig.
Az átlag (viszonylag dinamikusan használva a kocsit) 5,0-5,2l/100km. KB ennyivel számoljon, aki ilyen autót vesz.
Teljesítmény: 70LE/155Nm Átlagosan autózva elég ez a teljesítmény, kényelmesebben vezethető, mint a hasonló benzines autók. Azért már az elejétől többre vágytam: Először egy "gagyi" univerzális tuningkábelt vettem viszonlyag olcsón. Ettől sokkal rugalmasabb lett az autóm, a teljesítménnyel elégedett voltam, viszont eléggé kormolt az autó (szerintem hasonló olcsó tuningmegoldásoktól kormol a PD TDI-k nagy része - elég ciki a márkára nézve) - a tuning nélkül egyáltalán nem kormolt. Így félve az esetleges koromlerakódásoktól, katalizátor-eltömődéstől, stb, inkább vettem egy drágább, de sokkal komolyabb tuningboxot (PSI). Ezzel egyáltalán nem kormol úgy az autó, mint a tuningkábellel (persze azért ez nem egy koromszűrős autó, de semmivel sem kormol jobban, mint a vetélytársak HDI, DCI, D4D stb motorjai). A teljesítménye most 82LE, 190Nm -kb a gyárilag erősebb változat tulajdonságai. Sokkal rugalmasabb, erősebb az autó - számomra teljesen megfelelő.
Kényelem: Abszolút jó, pl: Ülésmagasság állítás mindkét széken elöl (ez még egy-két osztállyal feljebb sem általános), jó tömésű és oldaltartású ülések, 4 embernek kényelmes utastér, megfelelő méretű (osztályában ez az átlag) csomagtartó, könnyen dönthető hátsó ülések, jó hifi, stb.
Biztonság: Jól viszgázott az autó. Sajnos egy pirosnál volt szerencsém beleszaladni az előttem álló R Thaliába. Viszonylag kis sebességgel (kb 20km/h-ra tudtam lelassulni 50-ről, mire csattantunk). Nekem a rendszámtábla rögzítő cssavar eltört + a fényezés megkarcolódott a lökhárítón, a Thaliának a csomagtartója az utastérig felgyűrődött. No comment, lehet gyűrődőzóna az autó hátuljában, (de akkor az enyém elejében is van, nem?),stb, de az ütközés annyira gyenge volt, hogy a légzsákok sem nyíltak ki. Nem tudom mi lesz a Thaliából, ha nagyobb sebességgel ütközik valamivel (nincs bajom a Renaulttal, de sajnos én ezt tapasztaltam). Szóval biztonságban érzem magam az autóban (és azóta jobban figyelek is :))
Összegezve, ha tudz az autó árából kb 4-500 zer FT-t alkudni, akkor megéri.
Ja, a szokásos VW-nek vélt hibák: olajfogyasztás: Nekem 34ezer km-alatt semmi.
Kormolás: Ez a gagyi tuning eredménye, PSI boxszal megszűnt, tuning nélküli PD TDI nem kormol (illetve nem jobban, mint más társai).
Már nem a régi a VW megbízhatóság: nálam ez nem igaz, nagyon megbízható az autó
Hibalista
- Egy test kábel lazult meg -> csavarmeghúzás :)))
Ide hordtam szervizbe
Autosol Miskolc. Jól dolgoznak, de horror áron, kicsit lenézőek.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Babják Autó Kisvárda. Jól dolgoznak, olcsóbban, vevőközpontúan, egy üvegablakon át tudod nézni, mit csinálnak az autóddal.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Panda 1,2 | Következő autója? | Nincs csere egyelőre |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
