Az Értékvesztő
Szöveges ítélet
Előtte több francia autónk is volt, de sokan azt mondták, hogy a német autó az igazi, az a minőség! Megtetszett a szalonban, megvettük. Aztán amikor használni kezdtük, valahogy mégsem tudtuk igazán megkedvelni.
Nézzük sorjában:
Karosszéria - tetszett a formája (ez még a kereklámpás volt, az újabb "táskás szemű" nekem kevésbé tetszik, dehát ízlések és pofonok...). A kaszni erős, az illesztések pontosak, láthatóan nem sajnálták az anyagot belőle, minőségi munka.
Futómű: kissé imbolyog, mégis nagyon stabil. Időnként rejtélyes koppanásszerű hangok hallatszottak, de csak hidegen, induláskor, menetközben viszont csendes. Fékezés utáni elinduláskor néha félrehúzott, ezt talán valamelyik tárcsafék tapadása okozhatta. Egyenes úton menve eleinte szintén egyhén félrehúzott, de ezt az első kerekek felcserélésével sikerült megszüntetni.
Motor - benzines, 16V, 75LE: csak 3000 fordulat fölött kezd jól húzni és 5000 fölött már vége, leszabályoz. Emiatt túl gyakran kell sebességet váltani. Fogyasztása magas, városban 8,5-9 télen 10 liter fölé is felment, ez 1-1,5 literrel volt több, mint más autóinknál azonos körülmények között. Az olajfogyasztást én soknak találtam, de a VW természetesnek veszi - a szalonban az új autóval adtak is 1 liter olajat az utántöltésre. Ebből 0,7 litert az első 5000 km-en meg is evett.
Utastér: elegánsnak, kényelmesnek szánták, de ez nem igazán jött be. A szürke beltérben a szürke üléshuzat és ajtókárpit gyászos hangulatot áraszt, anyaga sem túl bizalomgerjesztő, a rácseppenő eső foltot hagy rajta. Az ülést és a kormányt le-fel-előre-hátra lehet állítani, de mégsem sikerült igazán kényelmes pozíciót találni. Tolatásnál a kilátást a nagyméretű hátsó fejtámlák akadályozzák, hátrafordulva tolatni az ülés kialakítása miatt nem lehet. A lámpákkal nem spóroltak - az utasteret 6 db világítja meg. Sok "praktikus" rakodóhely van, de mindegyik kicsi, alig lehet valamit elhelyezni. Az alsó rakodópolc éle az elől ülők térdét veszélyezteti. 4000 km után az egyik ülés elkezdett hangosan nyiszorogni.
Műszerfal: a fogyasztásmérőt, hőmérőt, a bekapcsolt világítás visszajelző lámpáját kispórolták. A műszervilágítás talán elegáns, de rosszul látható a kék alapon a szürke LCD kijelző. A fényerőszabályzót egybeépítették a fényszóró magasságállítóval, ezért könnyen össze lehet keverni. A dudát hatalmas erővel kell megnyomni vagy ököllel rácsapni, de csak bekapcsolt gyújtásnál szólal meg - mi van, ha álló autónak akar valaki nekitolatni? A kormánykapcsolók nagyon gagyi benyomást keltenek. A rádióvételt rontja, hogy az antenna kicsi és a kocsi hátuljáról van előre vezetve. A gyári hangszórók nincsenek összehangolva, a középmagas hangok
hiányoznak, így a beszéd rosszul érthető.
Elektromos ablakemelő: a kapcsoló túl érzékeny, ezért menet közben szinte lehetetlen az ablakot kicsit mozdítani, rögtön végállásba akar menni. Ez kiszállásnál lenne praktikus, viszont levett gyújtásnál az automata funkció nem működik, muszáj végig nyomni.
Manuális klíma: csak a hőfokot és a légáramlást kell beállítani és kész. Igenám, de csak forró vagy metsző hideg levegőt fúj, majd az valahogy elkeveredik az utastérben és átlagosan jó lesz, de érzésnek sehogyan sem kellemes. A bekapcsolt klíma észrevehetően leterheli a motort és növeli a fogyasztást. A visszajelző lámpa olyan halvány, hogy napfénynél nem lehet látni, pedig valahogy épp akkor szokás használni a klímát.
A felsorolt hibák nem súlyosak, de bosszantóak, amit kis odafigyeléssel el lehetett volna kerülni. Megdöbbenve olvastam a fórumokon, hogy ugyanazok a tipikus hibák (az általam észlelteken kívüliek is) évek óta előfordulnak, de a VW mégsem igyekszik ezeken változtatni.
"Ez egy értékálló autó" - mondták a szalonban, amikor vettük. "A VW nagyon veszíti az értékét" - mondták egy évvel később egy másik márkánál, amikor le akartuk cserélni - és sajnos nekik lett igazuk. Az alig használt autót csak jelentős, 23%-os veszteséggel tudtuk eladni, vagyis 100-110 Ft-ot veszített értékéből minden km-en.
Hibalista
- Ülés nyiszorgott, a futómű koppanó hangokat adott, időnként félrehúzott.
Ide hordtam szervizbe
Igyekeztem saját magam megjavítani, mert a hibák csak időnként jelentkeztek és nem voltak reprodukálhatók.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Clio2 | Következő autója? | Honda Jazz |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
