A kis morgó 1,2 12V
Szöveges ítélet
Nos! Gyenge egy hónapja vásároltam vadonat újan az autót, a nemrégiben kezdődött akciós keretek között... SUN néven.
Az új autók piacát részletesen átnézve, hosszas latolgatást követően döntöttem a Polo mellett. Nekem a cél az volt, hogy minél olcsóbban megússzam, és azért legyen benne egy-két számomra hasznos extra. Az akcióban 2,599 M Ft-ért kínálták az autót, az 1,2 12szelepes, 65 lóerős motorral, három ajtóval, ABS-szel, man.klímával, szervókormánnyal, 4 légzsákkal, cd-s rádióval. Nagyjából ennyi. Semmi több! Bár nekem ez bőven elég ! Őszintén megmondva, néha az elektromos ablak hiányzik... Az említett felszereltség mellé még egy "lakk" fekete fényezést választottam.
Az első pillanatban, mikor beleültem és elhoztam a szalonból, azt éreztem, hogy könnyedséggel megy az autó, városban kitűnően manőverezhető. Az átvétel pillanatától számítva több többszáz kilóméteres úton vagyunk túl, és eddig hál´ Istennek egy rossz szót sem szólhatok rá. E röpke hónap alatt 4000 km-t zavartam le a kicsivel, és teljesen pozitív a benyomásom!
A motor teljesítménye egy személlyel, országúton elegendő. Ha valaki szeret előzgetni, az sem lehetetlen, mert elég pörgős az 1,2-es motor. Azért senki ne számítson lóerőgyárra...
Miután túlléptem a 2000 km-t, gondoltam kipróbálom a "végét" a járgánynak, és sikerült elérne az óra szerinti 180 km/h-s sebességet, a gyári 162 km/h-s adatot megcáfolva úgy, hogy befékezett előttem egy A6 3,0 TDI, és a fék gyengesége miatt lassításra késztetett. A gyenge fékeket természetesen csak ehhez a tempóhoz értem, ugyanis a normál közlekedési viszonynál hibátlan.
A kocsi fogyasztása tehát nagymértékben függ a sofőr lábának nehézségétől, illetve a klíma használatától.
Egy másik dolog, ami érdekes és egy kicsit bosszantó:
Ahogy fent már említettem, én a 3 ajtós verziót választottam, és a két ajtó nagy méretéből adódó súly miatt, a vezető felőli zsanár elkezdett nyekegni. Sajnos még nem sikerült kiderítenem az okát, de bízom benne, hogy nem komoly a gond, és csak egy kis zsírzás kell.
Összeségében az autóval elégedett vagyok, és ajánlom mindenki figyelmébe. Szerintem teljesen felesleges az 1,4-es modell, mivel sokkal jobban az sem megy, és fogyasztásban sincs különbség, árban viszont viszonylag jelentős.
A későbbiekben még beszámolok személyes tapasztalataimról!
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
még nem vittem sehová, mivel 30.000 km, vagy 2 év az első szerviz!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
