1,2-es kismerci
Szöveges ítélet
A családban már van egy Yaris és apósom a Corsája után német kocsit akart venni, így lett a Poló. 1.2-es három hengeres motor kicsit „chopperes” hangú kis fordulatnál, de egész jól húz és fogyasztása is vidéki használat mellett kicsivel 5liter felett, Pesten pedig 6-7 liter között mozog. Most van túl az els? két éves szerviz perióduson, olajt egyáltalán nem fogyasztott és más probléma sem fordult el?. Kuplung és a váltó is finoman m?ködik és a kocsi vidéki túrák alkalmával is megállta a helyét.
A fék, ami nem annyira tetszik. Eleinte csak nyomni kell a pedált, de semmi nem történik, majd még mindig puhán érkezik a féker? és csak a végén keményedik be. Az egész túl nagy úton történik, nekem olyan mintha a kuplungot nyomogatnám.
A szerviz erre most az els? ellen?rzésnél azt mondta, hogy ez ilyen „finomra hangolt”. A fékolajt cserélték, de utána sem történt javulás.
A kocsiban gyári bels?tér érzékel?s riasztó van, de olyan halk, hogy nem sokat ér.
A dísztárcsákat ellopták róla, az új darabja vagy 7000 Ft. Van belöle olcsóbb kivitel is vékony anyagból, de még ebb?l is volt 12000 Ft egy garnitúra.
A kocsi szerviz intervalluma 30000km/2év. Ez elvileg kedvez?, de ha valaki egyszer járt már valamelyik hivatalos VW szervizben, az ott tapasztaltak alapján gyorsan megváltoztatja a véleményét. 2004 decemberében 7200Ft volt az óradíjuk és meglehet?sen lassan is dolgoznak. A végösszeg, ha a kocsinak nem volt semmi baja, akkor is alapból felmegy 70000 Ft köré. Azt mondják, a japán kocsinak drága a szervize, ezért németet kell venni, de ez annál sokkal több.
Hogy miért: A Castrol Longlife olaj literje 7200Ft nálunk, 1,7 órát számláztak az olajcserére, az olajsz?r? 4400 Ft és nekem pl. 5-6 litert ajánlottak a cserére, amikor érdekl?dtem.
Mint mondjak erre? Ügyeskednek? Tudnék mást is mondani.
Van olyan szerviz, ahol engedik a hozott olajt, de mivel arra hivatkozva, hogy a szerviz zárt rendszer? a mi esetünkben, így sem volt a végén biztos, hogy ténylegesen és tisztességgel ki is cserélték azt. Az olajnak ezek után is egészen sötét színe volt. Kérd?re is vontuk a szervizt, de nem tudtuk bizonyítani az igazunk.
Összegezve, a kocsi szerintem jó választást, kényelmes és megbízható. Pár barátomtól hallottam többször, hogy gyakran van problémájuk új VW-jükkel is, nekünk eddig nem volt. A szervizelést kell valahogy megoldani, hogy a kocsi jól karban legyen tartva és ne legyen túl drága a fenntartása.
Hibalista
- Fék puha de azt modja a szerviz, ez "érzékenyre hangolt"
- Els? szerviz 65-700000 Ft, ha az olajat nem engedik vinni.
- Nagyon drága, de azt mondta erre a szerviz, hogy aki a Hiltonba megy az sem annyit fog fizetni, mintha a sarki közértbe ugrott volna csak be. Irreális.
- Az olaj literje náluk 7200Ft, autósboltban 3600Ft (Castrol SLX Longlife II)
- Szervizbe bemenni nem lehetett, a végén pedig a cserélt olajnak feltün?en sötét szine volt. Reklamációt nem fogadtak el.
- Fékolajat elfelejtették az el?zetes megbeszélés ellenére kicserélni. Utólagos csere +10000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
