182.000 km tapasztalat, a következőt 250-nél írom
Szöveges ítélet
A motor jó karakterisztikájú és jól megy a 75 pacihoz képest.
1.6-os benzineseket be lehet fogni és élvezetes.
Az autó kényelmes 4 ember számára.
A motor hangosnak mondható,de ez a technológia hangja, nekem tetszik.
Ami rossz az a műszerfal anyag, mert a magyar utak és a dízel rezgéséből adódóan 120.000 körül elkezd egyre zajosabb lenni.
Ami még nem tetszik az a csúszásgátló bevonat a műszerfal egyes részein.Ez ha megsérül, akkor aztán elkezd csúszán ledörzsölődni és a műbőr váltószoknya 100.000-től már csúnyán néz ki.
Hibalista
- Az autó 2002 11.havi üzembehelyezésű
-
- A következőek voltak az polócskám igényei.
- -H7 izzók gyakori cseréje ami annak tudható be, hogy a Porsche-nál lett kicserélve magas áron alacsony minőségű.
- Mióta boltban tartósat vettem 1,5 éve bírja.
- -100.000 km-nél féklámpa kapcsoló (3000 Ft)Ez széria hiba, de azóta jó és jómagam is kitudtam cserélni.(nem vagyok autószerelő)
- -122.000 km-nél lámpa kapcsoló(15.000 Ft.)utánna kérdeztem és kicseréltem szintén magam.
- Ezek azok a dolgok ami meghibásodásból adódóan szorult cserére.
- 182.000 km-belül azt mondhatom, hogy nagyon jó!
- Az első 30.000-es szervízt a Porsche Szegednél végezték el 75.000 Ft-ért LOPÁS!!!
- A pollen szűrőt+ tisztítást kifizettem, de valószínű nem cserélték ki, mert a 60.000km-es szervízt és azóta a többit én és a szerelőm csináljuk és nem úgy nézett ki mint ami 30000 km-t utazott.
- A 30.000-es szervíz sajátköltségen nem szervízben elvégeztetve munkadíjjal 25.000 Ft és a 6500 Ft/l slx longlife 0W-30 motorolajat (porschenál annyi)2800 Ft. -ért veszem meg a boltban.
- Első fékbetétet átl. 55.000 km-ként kell cserélni (14.000Ft) nem 25 ezer mint a porsche-nál.
- Hátsó fékbetét átl 70.000 km bírnak ki. előző autóimhoz képest ez jó!!
- A lengéscsillapítok 160.000 km-nél 70 %-osak padon mérték.(55 % körül kell cserélni)A magyar utakhoz képest ez nagyon jó!
- A magyar utaknak a 16-os felninek és a hajtásnak köszönhetően 119.000 km-nél toronycsapágyakat (7000 Ft/db üzletben) és első kerékcsapágyat(kb.15000Ft/db) kellett cserélni.Azóta semmi bajuk.
- 140.000 km-nél első lengőkar gumisilentet (3000Ft/db) cseréltem mert már kicsit megviselt volt. Magyar utak!!!
- A 90.000-es szervíz vezérmű szettel, gen. szíjjal, feszítővel olajcsere + stb. anyagdíjja 75.000 Ft ebben a vezérmű patronosfeszítője (16.000 Ft)nincs benne mert 180.000 elég cserélni.Mindez a porsche-nál kb. munkadíjjal 140.000Ft, Lopás!!
-
- 178.000 km-körül finoman halhatóvá vált a féltengelycsukló kopásából eredő kattogás kanyarodáskor az egyik oldalt majd később a másik oldalt. Ez főleg az eszeveszett hajtásnak( főleg télen, ´drifting´ ) tudható be.Ha anyum használná még ma is jó lenne.A féltengelycsukló sajnos a legdrágább kopó alkatrészek közés tartozik, mert még nincs utángyártott csak gyári kb. 37.000 Ft/db. (nem gondolták, hogy 3 és félév alatt ennyit megy valaki.)
- A Motor tökéletes hozza az 5 literes fogyasztást és megbízható.
- Összegezve a dolgokat, ha más autóval 182.000 km (átl. ember 7-8 év alatt megy ennyit vele, nekem munkaeszköz) alatt csak ennyi baj lenne az szerintem meggyőző.
Ide hordtam szervizbe
Saját lelkiismeretes és nem túl éhes szerelő ismerősőm és persze én.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 182000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | vectra | Következő autója? | polo V vagy lupo 3l esetleg Audi a3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
