1.4i = Szívás
Szöveges ítélet
20 ezer km-el megvettük, akkor még friss jogsisként nagyon örültem
az ezüstszürke kis polonak. Tulajodnképpen az egész autó fapados, talán ez lehetett az oka, hogy 3 év alatt semmi sem romlott el benne. Ahogy egyre több tapasztalatom lett az autóvezetés terén, akkor kezdtem rájönni a hiányosságokra.
Ezeket most megosztom veletek:
1. 1.4i 75 LE 120nm/3800rpm Ez 1-2 személlyel még megfelelő teljesítmény de a 3. személy testtömege már lényeges lassulást eredményez.
2. a fogyasztás nem rossz én eltudok vele menni 6.5 körül is de ez nagy önmegtartóztatást és tulajdonképpen élvezhetetlen vezetést jelent. (nem kihuzatni, lassan gyorsulni, kb 1/5 gázadással menni stb..). Ahhoz hogy menjen, pörgetni kell, de akkor ne csodálkozzunk, ha 8-9 körül eszik. Alacsony fordulaton sajnos semmi nyomatéka nincs :(.
3. Még egy szálka a szememben, a gyári 165/70 R14 es gumiabroncs. Ez a vékony SZAR, rossz tapadást, hosszú fékutat és babakocsi külsőt eredményez az autónak. 185/ körül már arányos külsőnek örvendhetünk hátsó nézetből.
Az értkelésem 8. Mert ez az első autó amit vezettem és az idő múlásával megnőttek az igényeim. Régen még gyors volt nekem ez a kocsi és nem folgalkoztam a gumikkal és fogyasztásal sem. A nyugodt konzervatív sofőröknek elegendő teljesítményt nyújt az 1.4 es szívómotor. Megbízható, esztétikus külső és belső.
Emberek! A polo cseréjét tervezgettük, amikor kinéztem magamnak egy Fiat Grande Punto 1.4 t-jetet. Külseje nagyon bejött és örültem hogy 1.4-et lecserélem egy 1.4 turbóra..
Elmentem hát tesztvezetni:
Beülök a puntóba első benyomásom az volt "mieza szar tákolmány?" A jól megszokott racionális német autó után nem tudtam hova tenni a fiatos összevisszaságot. Ezek után azt mondhatom hogy a polónak nagyon jó kis Minőségérzete van.
A kormányom érzem hogy milyen úton haladok, érzem az egész autót, de a Puntoban semmit, a szar futóműve és túl könnyű szervója miatt. Ezek után megtanultam értékelni a kis polomat!
Még mindig sokkal jobb minőségű kisautókat gyártanak a németek mint az olaszok!!!
JA és t-jetről......menni megy, de nem 2000-től mint ahogy totalcaron olvastam hanem inkább 2700-tól és ez nagy kár mert a polom is megy 2700-tól(persze nem annyira).
És mellé at-jet eszik 9.2-t!!
Olyan mint egy 2000cm-is szívómotor, alig érezni a turbót, nemtom hová tűnt aza 200nm, igaz 3an ültünk benne... mindenesetre nagy csalódás volt a Punto a dícsérő cikkek után.
Azt hiszem más autó után fogunk nézni. Ha valakit érdekel valami info irjatok: kokaina@citromail.hu
Hibalista
- Fényszórók, Hátsó ablaktörlő nem az ablakra spriccel
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Egykilenctédéi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
