Zezüst villám
Szöveges ítélet
Újonnan vettem annak idején, az egyik legfőbb szempont volt, hogy a rendelkezésre álló pénzből minél több lóerőt gyömöszöljek a fenekem alá. Végülis ez a száz paci ha hátba nem is rúg, de ha én azt akarom, hát megy előre. Cserébe viszont ha 150-160-nal megyek tartósan, akkor eszegeti az olajat. A szintetikust. A drágát.
Szerencsére a német mérnökök a Világon rendelkezésre álló összes gumiméret között találtak rést, és 185/55R14-es gumikkal áldották meg a kicsikét, ami a közeli méretekhez képest majd´ kétszeres felárral kapható. Nesze nekünk.
Ámde vezetni azért szórakoztató, elég stabil, a rugózása is jól el van találva, a tetszőleges jelzővel illethető budapesti utakon például nagyszerűen érezhető, hogy 10, vagy 20 centi mély kátyún mentem keresztül, de látszólag bírja.
A beépített alpha rádió nehezen definiálható hangzásvilágán kénytelen voltam javítani, mert már emberi beszéd megértése is komoly nehézségekbe ütközött a hangminőség okán, a zeneélvezet mint fogalom pedig ennek megfelelően a vason kívül rekedt.
Három ajtaja van a járműnek, ebből kettő óriási, amit különösen szeretek, mivel a B oszlop jóval a vállam mögött van és nagyszerűen kilátok.
Nos kár lenne tagadnom, hogy szeretem a gépet, az egyetlen komoly csalódásom az volt vele, mikor a vezérműszíj-feszítő eltört és ez a motor többi részét se tette boldoggá...
----
Ez itt pedig a búcsúüzenet. Eladtam. 144.000km-rel, 7évesen eladtam. Megcsókoltam, megkönnyeztem. Együttlétünk ideje alatt egyetlenegyszer hagyott cserben, a fent már említett vezérműszíj-feszítő história alkalmával.
Mindenféle check-lámpák ugyan fel-felgyulladtak szabálytalan időközönként, de a megfelelően erős idegek, meg a türelem az bizony rózsát terem, és el is aludtak, épp oly hirtelenséggel, ahogy felbukkantak.
A futómű pedig példásan viselkedett, pedig nem estem kétségbe, ha keresztül kellett mennem egy-egy tankcsapdán bármely cél elérése érdekében.
Csak azt remélem, jó tulajdonoshoz került.
Hibalista
- Garanciában:
- - első szélvédőnél beázott (jóanyám újabb Poloja is, úgy látszik ez szokás arrafele)
- - ablakemelő kapcsoló
- - kis "check" hibajelző lámpa, azóta is rossz...
-
- Garancián kívül:
- - vezérm?szíj-feszít? eltört -> a dugattyúk jól szétcsapták a szelepeket, meg minden -> 200eFt, kb 60000 km-nél
- - kupplungcsere - kb 60eFt, kb 90000 km-nél
- - lengéscsillapító - kb 90000 km-nél
- - fogantyúról mállik a máz
- - ha nagy hidegben kb 70-nel megyek, az ajtóból fütyül? hang hallatszik. A tömítés valahogy pánsíppá avanzsált. Ez mondjuk inkább vicces, mint bosszantó
Ide hordtam szervizbe
Posche Pest - itt a kedvencem az volt, mikor a kötelez? asszem 30ezres szervíznél az ablaktörlő-lapátok kötelező cseréjére az anyagon fölül kiszámláztak 2xfél óra munkadíjat. (ami egyébként sok)
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Magyar és Magyar, Bp. XII. Vöröskő u.
Eddig még mindig ment, mikor elhoztam tőlük. ;)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Seat Leon |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
