Városi betonszaggató, max 1 fővel :)
Szöveges ítélet
Az előző tulaj nagyon elhanyagolta az autót, így megvétel után sok mindent kellett cserélnem, melyek csak és kizárólag kopó alkatrészek voltak. 55 LE, 100Nm nem valami sok, de a rendkívül rövid váltónak köszönhetően igen fürge városban, sok nagyobb motorral rendelkező autós marad ott lámpánál. :-) A fogyasztása az én nehéz lábam miatt elég magas, plusz 95%-ban városban használom, így nem meglepő a magas érték.
Ajánlom mindenkinek, hogy a gyári virsli gumikat azonnal cserélje le szélesebbre, sokkal jobb lesz az úttartása kanyarban is.
Szervó nincs benne, mely csak parkolásnál zavaró, menet közben ugyanis nagyon könnyen, mégis pontosan kormányozható.
A motor elnyűhetetlennek látszik, pedig nem kímélem. Sokszor nyomom tiltásig, mert a hangja magas fordulaton a legszebb (olyan, mint a sokak által istenített civic-é), csak kéne rá egy sport kipufogó.
A legnagyobb apropója, hogy hátul is sok a hely. 4 személy nagyon kényelmesen, 5-en már némi kompromisszummal elfér. Csak a csomija lehetne nagyobb.
Néhány rossz tulajdonság:
A rugózása lehetne kicsit puhább, nagyon rázkódik a macskakövön. A középkonzol kicsit recseg már, mivel az előző tulaj valamivel megrepesztette, más nem zörög benne. A szélzaj 110 felett válik kellemetlenné, amit 130 felett a motor gyönyörű hangja tompít. :D Több nincs.
Hibák (melyek mind az emberi hülyeség miatt következtek be):
1. központi zár kompresszora beázott, emiatt a benne lévő nyák megsérült (átforrasztással orvosolva, mivel az új 120.000-be került volna). A hátsó lámpa mögött helyezkedik el és mivel az előző tulaj rosszul cserélte azt, ezért ázott meg. Azóta kicseréltem tuning lámpákra és már nem ázik.
2. váltócsere a szerelő miatt (soha többé hozzá). Egy egyszerű váltóolaj cserét kértem tőle, melyet meg is kaptam, DE! kevesebb olajat rakott bele, ezért 5.-ben országúton meg is halt. (szerencséje, hogy eljutottam a parkolóig, különben már lehet nem is élne és még ő nézett hülyének)
Kis frissítés: Első írásom óta került még bele további 35.000 km, melyet 2 "lerobbanás" nehezített.
1: vízpumpa (mint kiderült a szerelő felújítva rakta vissza a gyárit, hamar meghalt). Szerencséje, hogy hamar le tudtam állítani a motort, mert különben szevasz tavasz motor.(Ennél a motornál ugyanis a szelepek bevernek a dugattyúba, ha ugrik a vezérlés, erre mindenki figyeljen!!!)
2: gyújtótrafó (az első újonnan szar volt (lengyelt soha)), így csak egy másik oldotta meg a problémát.
A bal oldali vezető- és hátsó ajtón elkezdett rügyezni a (nem virág) rozsda.
Ez lesz hamarosan orvosolva.
Amúgy csendben és rendületlenül falja a további kilómétereket.
Összefoglalva: megbízható autó, melyben lehetne egy kicsit nagyobb csomagtartó és több ló. Amíg benzin van ez az autó menni fog.
Hibalista
- kopó alkatrészeken kívül, egy váltó csere (köszönhetően a szerelőnek), csomagtartó-zár a kulccsal nem nyitható (máig nincs megjavítva, mivel működik a kp. zár :D), központi-zár kompresszor -
Ide hordtam szervizbe
én meg fater
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | polo 1986 | Következő autója? | VW az biztos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
