Szeretlek, de menned kell!
Szöveges ítélet
2008-ban édesapámmal a pécsi autópiacon sétálgatva, egy kereskedőnél láttuk meg.
Visszakoztak a megmutatásától, mivel pár órával érkezésünk előtt adták be csereként és még nem volt kitakarítva. Viszont ragaszkodtunk hozzá, hogy megnézhessük és így még a kereskedői kozmetikázástól sem kellett tartanunk.
Egyszerű, mindennapi használatból adódó kis kosz az autóban, és négy téli gumi a csomagtartóban.
Fordultunk vele egyet, kerestük a gyanús zajokat, de semmi.
A telepre visszaérve azonnal le is tettük a foglalót. (a kereskedő csak nézett)
Felszereltsége:
- vezető- és utasoldali légzsák
- állítható magasságú kormány (nem szervós)
- bellűlről állítható magasságú fényszórók
- állítható műszerfal-világítás
Következő nap el is hoztuk. azonnal kapott egy teljes szervizt:
- motorolaj (MOTUL), olajszűrő
- váltóolaj (CASTROL)
- fékolaj (FERODO)
- hűtőfolyadék
- levegőszűrő
- üzemanyagszűrő
- vezérműszíj, vezetőgörgők, vízpumpa
- elől-hátul féktárcsa, fékbetét (FERODO)
- gyújtógyertyák (NGK)
- akkumulátor (BANNER)
Karosszériája makulátlan volt, egy rozsda foltot sem lehetett felfedezni rajta, de ettől függetlenül, lévén, hogy nem fiatal autó kapott egy teljes alvázvédelmet.
Mivel még jogosítvánnyal nem rendelkeztem, így két hónapig édesapám használta, hátha valami probléma előjön rajta, de hibátlan volt.
Jogosítványom megszerzéséig (2009. 03.) kivontuk a forgalomból és kb. három hónapig letakarva állt garázsban.
Amint megszereztem a jogosítványom, forgalomba lett helyezve és birtokba vehettem életem első autóját.
Nem is kell mondanom milyen érzés ez, talán még semminek nem örültem ennyire.
Útjai során kímélve nem volt, többször járt 170-el (közel végsebesség)
egyhuzamban 200km-t, Merciket, BMW-ket utasítottam vele az autópálya külső sávjába és csúszott 10 cm-es hóban keresztben.
A tisztelet viszont mindig kijárt neki, motort üzemi hőmérséklet (90 fok) alatt maximum 2500-ig forgatva, hideg sebességváltót finoman kapcsolva
és indulás előtt legalább szemrevételezve, leállítás előtt pedig egy kis visszahűlésnek szentelt idő.
2010. nyarán megtörtént a baj.
Egy esős hajnalon, munkával eltöltött nap után hazafelé menet sajnos elaludtam, amikor felébredtem az km óra 110-et mutatott és felbukkant egy STOP tábla, intenzív lassítás és visszakapcsolásnak köszönhetően
kb. 30km/h-val frontálisan ütköztem egy beton villanyoszloppal, a légzsákok nem nyíltak ki.
Ránézésre hatalmas volt a kár, de másnap reggel újra megnézve és az alkatrész árakat megvizsgálva nem volt vészes.
Veszprémben találtunk egy hátulján törött donor autót méltányos áron. azonnal el is hoztuk.
Lézeres húzató padon ellenőrizve lettek a karosszéria bázis pontjai, de semmiféle elváltozás nem történt, ezek után megkezdődött a sérült alkatrészek cseréje, természetesen fényezéssel együtt:
- motortartó bak (ütközéstől kettészakadt)
- generátor (tartója eltört)
- hűtőradiátor
- homlokfal
- motorháztető
- hűtőrács
- embléma
- jobb és bal fényszóró
- lökhárító
Kb. egy hét alatt készültünk el vele.
Ettől kezdve a kötelező szervizeken kívül az "Ezek romlottak el rajta" listán szereplő három alkatrésszel volt probléma, amik teljesen elfogadható hogy javításra, esetleg cserére szorultak.
Kényelmét tekintve nem kell tőle csodát várni:
Szervó-kormány hiányát nem éreztem, mivel nem tértem el a gyári gumi mérettől. (175/70R13)
Első autó lévén az elektromos ablakemelő hiánya sem izgatott, viszont a hosszabb utazások elviselhetőbbek lettek volna egy klímával.
De szokták mondani ha nincs benne nem romlik el.
Menetteljesítményével megvoltam elégedve, két fővel, két nagyobb utazótáskával autópályán kényelmesen tartotta a 150 km/h-t. Itt már 4200 körül volt a fordulat és ez természetesen ez a fogyasztás romlását eredményezte.
Fogyasztás:
Autópályán:
- 100km/h - 5,2L/100km
- 130km/h - 6L/100km
- 150km/h - 7,3L/100km
Városban:
- kényelmesen - 5,5L/100km
- dinamikusan - 6,5L/100km
Eladását a kis mérete és a felszereltség hiánya indokolta, három nap hirdetés után az első megtekintő (fiatal család, második autónak) azonnal le is foglalta és még aznap este át is adtuk nekik, szintén egy téligumi garnitúrával.
Összegezve, a szívemhez nőtt, nagyon sok jó közös pillanatunk volt, míg más autóját tolni kellett télen, ez pöccre indult a legnagyobb hidegben is.
Remélem a következő családja is szeretni fogja és őket sem hagyja cserben soha.
Hibalista
- vásárláskor nyikorgó kuplung - Megtaláltam az egyetlen francia alkatrészt, az automata kuplung utánállítót. Cserélni nem kellet, kb. két óra szenvedés után a benne lévő golyókat a helyükre lehetett igazgatni. - 135E km-nél a széria hibának mondható termosztát csere volt esedékes (3500Ft) - Szerencsére közép állásban, ragadt meg így 75 fok körül üzemelt. - 142E km-nél a sebességváltó alján behatoló tengely szimeringje csöppentette az olajat - Kb. öt perc javítás, és két deci olaj utántöltéssel orvosolva lett. (500Ft + olaj) - más gyári alkatrésszel nem volt problémám - mivel teljesen alap autó volt, vásárlást követően kapott központi zárat, az elektromos szerelőmnek kihangsúlyoztam, hogy nem érdekel ha 10-15E-el többe kerül, de jó minőségű legyen. Egy éven belül három szervó-motor csere után elegem volt a szerelőből és átmentem egy másikhoz, aki ránézésből azonnal mondta: "áhhá, kínai". Korrekt áron kicserélte az egészet, eladásig nem is volt vele probléma.
Ide hordtam szervizbe
Műszaki családból származom, így a felszerelésem és a tudásom is megvolt hogy magam szervizeljem.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Fényező mesterem édesapám első unokatestvére volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | C250TD W202 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
