Repül? zöldség
Szöveges ítélet
Szerelem volt els?re, amikor kijött ez a modell, jó lett volna venni, de akkor még nem volt rá pénzem. 1998-as modell, 1.4-es motor, 100le, alufelni, benetton edition, nagyon jónak t?nt az áráért. Beindítva semmi baj, a kuplung kicsit kemény, de hát 100e km városban..
Szokásos biztos, ami biztos használtautós cserék, vezérm?szíj, vízpumpa, gyertyák, nem akartam, hogy vmi legyen a motorral.
Viszont utána nagy szívás volt. Kezd?dött azzal, hogy fura volt a hátsó futóm?, lengéscsillapítók kuka, 30e szereléssel. Remek.
Alufelni görg?zés, két új gumi, mert szálszakadt volt az egyik.
Elkezdtek kattogni a hidrot?kék.. Mint kiderült, az el?z? tulaj, vagy valamelyik, nem cserélt id?ben olajat, telenyomta adalékkal a motort és tiszta koksz, olajsár volt az egész belülr?l. Szelepfedél levétele után, mintha kátrány lett volna az motoron.. Az els? szerel? kihozott egy baráti 200e körüli havítási összeget, kerestem inkább más embert. :)
Egy ember tudott hozni olcsóbban t?kéket, így szereléssel, tisztítással, olajcserével, imádkozással, hogy az olajpumpa még jó legyen, meg volt 76e-b?l. Igaz, még biztos van benne lerakódás, meg hosszabb állás után az els? 5-10 másodpercben csörög az olajpumpa szelepje miatt, de utána jó. Majd a gyakoribb olajcserék kipucolják. :)
Mivel használtkocsi, meg Budapest, így most a futóm?vet kell majd megcsinálni, mert 100-110 körül egyenesben kicsit mozog a kormány jobbra-balra, de talán nincs nagy gondja.
Meg kipufogó haldoklik, mert még az eredeti van rajta, de legalább morog rendesen. :)
Ezen kívül viszont nagyon tuti kocsi. Kivülr?l nézve nem is gondolná az ember, hogy mennyi hely van benne, teljesen kényelmesen elférnek hátul is az emberek, nem úgy, mint a Clioban pl.. A 100le-nek köszönhet?en megy is rendesen, 980kg-os kasztnit jól ráncigálja. :)
A motor se vészesen nyomatékszegény alsó tartományokban, teljesen kellemes.
Amire viszont érzékeny, az a benzin.. Agip 95-össel 7.7-et fogyasztott, pedig finomabban mentem vele, mint el?tte, Klub Petrol 95-sel, meg 7.1-et, pedig toltam neki néha..
Végsebesség passz, még nem próbáltam, mert a motor mostanára lett jó, de 180-at szépen viszi, de ekkor már süvít a szél rendesen.. :) Sajna ez az egy igazi hátránya van ennek a szögletes kisautónak, a menetszél.. 120 felett már zenét kell hallgatni. :)
Futóm? nagyon jó, nagyon stabilnak érz?dik a kocsi nagyobb sebességnél is.
Szóval, ha rendesen volt karbantartva, normális olajjal használva, örök élet? kocsi lenne és nem kellett volna ennyi pénzt beleölni.. De talán mostantól az is lesz.. :)
Jó tanács mindenkinek: Nézzen bele használtautó vásárlásnál az olajkupak alá, hátha látni, hogy mennyire tiszta a motor, mert megspórolhat kb 100e-et és egy csomó idegeskedést..
Azóta nyaralás - esküv? el?tt sikeresen elszállt este 7kor a gyújtótrafó, igazi Polo betegség, de másnap kellett a kocsi, így irány Porsche szervíz, mert egyszer?en nem indult és nem volt id? találgatni.. Természetesen fele ennyib?l ki lehetett volna hozni, ha van ideje az embernek..
Hibalista
- Hátsó lengéscsillapító - 2x10e
- Vezérm?szíj, feszít?görg?k, vízpumpa - 30e összesen kb.
- NGK gyertyák - 4db - 6e
- Kuplung - 20e
- Hátsó ablaktörl? kar - 5e
- Hidrot?ke - 16x3500
- Gyújtótrafó (eredeti VW) - 40e
Ide hordtam szervizbe
Emberke a 11.ker-ben, állítása szerint ért hozzá, végülis meg is csinált rajta mindent, sajna néha többet is, mind kéne, nagyon drágán.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Id?sebb szerel? Dunakeszin, eddig nagyon tuti, ért hozzá, olcsó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom, de biztos, hogy dízel. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
