A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (1994-2001)

Polo 1,4 60 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Ráz és nem kever...

Szöveges ítélet

Kétfajta olvasó létezik. Az egyikük csak a lényegre kíváncsi, amikor megnyitja ezt az oldalt, a másik szívesen elolvassa az autóhoz kötődő kommentárt akkor is, ha kissé hosszabbra sikerül. Ennek megfelelően szerkesztettem az anyagot.
A VW POLO nagyon szerethető, kényelmes és praktikus autó, amelyben sok örömem van és jó szívvel ajánlom mindazoknak, akik ilyen autó vásárlásán gondolkodnak. Nem fognak csalódni benne. A fenntartási költsége elfogadható, a fogyasztást a teljesítményhez képest megfelelőnek tartom. Térkínálata magas emberek számára meglepően tágas, hosszú távon is kényelmes, városban külső méretei miatt igen praktikus.
Részletek:
Aki ezek után is megtisztel azzal, hogy kíváncsi a véleményemre, annak szeretnék néhány alapvető információval szolgálni. Ez az első saját autóm, minden szándékom ellenére is elfogult a véleményem. Nem szeretném autószakértőnek feltűntetni magam, lelkes amatőrnek számítok. Összehasonlítási alapul nagyjából százezer kilométer, részben családi, részben vállalati autók vezetői múltja szolgál. Számomra két dolog fontos az autóban. Első, hogy elférjek vezetés közben, mivel 190 cm-t meghaladja a magasságom, második, ezzel egyenrangú szempont a megbízhatóság. A munkám miatt is szükséges, hogy külső körülményektől függetlenül üzembiztosan eljuttasson oda, ahova indultam, itthon vagy külföldön. Cserébe igyekszem a karbantartási periódusokat betartva, lelkiismeretesen gondozni a kocsit. A „mindent, ami szükséges és semmit, ami felesleges” elvet követem.
Az autót 4 éve vásároltam használtan, ez alatt 80 000 km-t tettem meg vele, változó körülmények között, napi használatban. Cserben soha nem hagyott és ezt nagyra tartom.
Eredetileg Suzukit szerettem volna, mert a márka megbízhatóságáról ismeretes, számomra kedvező vételára miatt döntöttem a használt VW Polo mellett. Nálam hátránnyal indult az autó, mert nem tetszett a színe (pisztáciazöld) ennek ellenére nagyon megszerettem, sok előnyös tulajdonsága miatt.
Külső: egyszerű, időtálló formaterv, ma sem tűnik idejétmúltnak, a karosszéria praktikus a ki- és beszállás szempontjából, a csomagtérbe pakolni könnyű, bár a rakodónyílás pereme magas. Fényezése jó minőségű, tartósan szép. A praktikus apró részleteket mindig dicsérem az autón, de a lakkozott hátsó lökhárítóra tervezhettek volna egy felső gumi peremet, amely megvédi a súlyos tárgyak berakásakor okozható karcolásoktól. Ennek hiányában figyelni kell a rakodásnál. A kocsi méretéhez képes elég tágas a csomagtér. Nálunk családi üzemmódban is fut, ezért a babakocsit úgy kellett kiválasztani, hogy élére állítva elférjen a csomagtérben. Akinek fontos a pakolhatóság, ne kövesse el azt a hibát, hogy a hátsó kalaptartóba hangszórókat épít, mert bánni fogja. A csomagtartóban mankókerék lapul, de a mai VW-khez képest előny az is, hogy egyáltalán van… Még soha nem volt rá szükségem, de a hozzáférhetőséghez ki kell üríteni a csomagteret. Az elsősegélyláda és tartalékizzók pár aprósággal együtt jól hozzáférhető, zárt helyen vannak a csomagtér oldalában felül, a csomagtér világítása praktikus. Izzót cserélni éjszaka, rossz látási viszonyok között is lehet az autón, nem kell hozzá semmilyen segédeszköz, kézzel hozzáférhető.
A beltérről. A vezetőülés és kezelőszervek kialakítása kényelmes. Figyeltek az ergonómiára, minden ott van, ahol elsőre keresnénk. Mindenki úgy érzi, ha először ül be, mintha már vezetett volna ilyen autót. Átgondoltnak tűnik a tervezés és gondos a kivitelezés. A felhasznált anyagok a mai Polohoz képest is jók, könnyű takarítani a kocsit, mindenhez hozzá lehet férni és egyszerűen tisztán tartható kívül-belül. Az anyagok tartósak, majdnem tíz éves autóban rossz úton sincs elviselhetetlen zörgés, nyiszorgás, erre magam is kényes vagyok. A kezelőszervek katonásan működnek. Az autó fűtése elsőrangú, télen pillanatok alatt meleg az utastér, bárkit kifűthetünk az autóból. A szellőzés hatékony, a párásodás esőben-hidegben gyorsan megszűntethető, ami pollenszűrős autóknál nem általános. Klíma nálam nincs beépítve, nyáron bizony meleg tud lenni, jó a hőszigetelés. Az első ülések hosszú sínen mozgathatóak, magas utasok is kényelmesen elférnek, ennek ára, hogy ilyenkor hátul a lábtér minimális. A mai autók többsége nem enged meg hasonlóan tág állítási lehetőséget. Az ülések kemények és jól tartanak. Az én autómban a hátsó ülés csak egyben dönthető, ezt egyszerű mozdulatokkal lehet megtenni, de néha jól jönne az osztva döntés lehetősége is.
Megértem azokat, akik a műszerfal fekete sivárságát kritizálják, valóban nem túl látványos, inkább egyszerűen áttekinthető és praktikus. Az állítható magasságú kormány alsó holtponton takarja a kijelzők felső ívét, fogása nem kifejezetten kellemes, tenyérizzasztó-műanyag, viszont nem látszik rajta a kopás. A műszerfal felső része teljesen sík, elsőre nem túl megkapó de előnyös, ha valaki étkező, vagy íróasztalként akarja használni néha. A kesztyűtartó megvilágítását hiányolom, a tartó fedelében lévő pohártartó használhatatlan. A használati tárgyak közül szinte minden olyan apróságot elnyel, amire szükség lehet út közben elméletileg. Rakodó rekeszek: a sofőr bal lábánál, kicsi ugyan, de nem akadályozza a mozgást, kulcsok tárolására használom, mögötte biztosítékdoboz és szervizcsatlakozó található. A középkonzol alatti tárolórekesz, számomra kellően tágas és bár nyitott, nem esnek ki belőle a tárgyak. Az utas lába előtt, a kesztyűtartó alatt, autós atlaszokból elfér pár. Az első ajtókban nálam temérdek törlőrongy, üdítősüveg és apró kacat van, ajtónyitáskor sem esnek ki, és nem zörögnek. A hátsó ajtókban nincsenek rakodórekeszek.
A vezetési élmény: nagyon kellemes, könnyed mozdulatokkal lehet vezetni. Hölgyek számára is elfogadható a pedálerő, jó elrendezésűek a kezelőszervek, kényelmes a szervó, minden „németes”. Feleségem szerint kemény a kocsi rugózása, de ez megszokható és nem kényelmetlen. Rossz utakon kicsit ráz ugyan, a műszaki megbízhatatlanságból adódó keverést azonban elfelejthetjük ennél az autónál. A gáz és fékpedál között szintkülönbség van, ami biztonsági szempontból fekete pontot érdemel. Vastag talpú bakancsban, nagy lábon élőknek a kezelés nehézkes lehet, tanácsos egy könnyű sportcipőt bedobni a kocsiba hosszabb utakra. Az autóból viszonylag jól kilátni, engem zavar, hogy a külső tükrök nem állíthatóak kellő szögben, mivel elég magas vagyok, nem látom a hátsó kerekeket tolatáskor. Díjazom viszont, hogy ennél a típusnál még nem találta fel a gyártó a számomra érthetetlenül pocsék, „felemás” külső jobb oldali tükröt. A kormány ütközésig sportosan keveset fordul, viszont a mai kisautókhoz képest a fordulókör nagyobb ennél a típusnál. Megvásárlása után kifejezetten hátrányosnak tartottam, hogy nagyon alacsony az alja, meredek utcákban parkolásnál nem volt tanácsos teljesen alászedni a kormányt. Ennek ellensúlyozásaként szerelők tanácsára 15’-os felniket vásároltam hozzá, így sokkal kezelhetőbb és persze magunk között szólva sportosabban is néz ki. A nagy felnik és szélesebb gumik nyilván a fogyasztást is kedvezőtlenül befolyásolják, ezért nekem 5,5-6,5 között alakult eddig. Magas oktánszámú üzemanyagot használok.
A motor titkos kedvencem, a hangja kellemes, pörgetésnél kisautóhoz képest markáns, nekem nagyon tetszik. A mai autók között, hasonló kategóriában nem találni olyan autót, amely hasonlóan mélyről húz, igen jó gázreakcióval, hirtelen képes gyorsulni. Ezt az újabb motorokkal szerelt Polokat kipróbálva is állítom. A végsebesség nyilván más kérdés.
Többnyire „elnöki tempóban” vonulok a család biztonsága miatt, de zárójelben megjegyzem, hogy ha néha otthon maradnak a féltett kincsek, akkor bizony a magam tehetségtelen módján élményszerűen tudok vele autózni. A biztonságos autózáshoz kellő tartalékokkal rendelkezik. Keményen kanyarodik, rossz úton sem dobálja magát és csúszós körülmények közt is igen jól irányítható, viselkedése kiszámítható. A gyorsulás nyilván nem mérhető nagyobb teljesítményű autókéhoz, de merem állítani, hogy képes meglepetéseket okozni. Kategóriatársaihoz képest szinte teljesen érzéketlen az oldalszélre.
A motor igazán rugalmas, 50-től 150-ig kínlódás nélkül lehet vele menni ötödikben, ezt nagy előnyének tartom.
A váltóról nyilatkozva őszintén megvallom, hogy találkoztam már jobban kapcsolható szerkezetekkel is, de nekem megfelel, mert határozottan érzem, hányasban van. A gyors váltásokat nem szereti. Áttételezése rövid, jól kihasználható, leginkább 2 és 5 fokozatban gyorsul, a köztes fokozatokban érdekes módon nem annyira. Emelkedőn nem kell visszakapcsolni, szinte automataváltósként lehet vezetni. A jelentős súlytöbbletet az 1,4-es motor természetesen megérzi. A fékek biztonságosak, határozottan érezhetőek. A kormány szervója könnyű, de nem eltúlzottan, ez hosszú távon kellemes.
A gyári alkatrészek nem drágák hozzá, ami drágává teszi a javítást az a szakszervizek óradíja. Mindenkinek tanácsolom, keressen egy hozzáértő, korrekt, jóindulatú szerelőt márkaszervizben, egyezzenek meg vele, és magánpraxisban vigye hozzá az autóját, nálam ez bevált.
Összefoglalva: Azért szeretem, mert bár nem képes nagy dolgokra de azt, amit tud minden körülmények között megbízhatóan nyújtja. És hogy ne csak az én elfogult véleményem álljon itt: autóínyenc barátaim szerint ez az autó „nagyon rendben van”.
Végül egy életre szóló vonzalommal iránta, 170 000 km-rel a háta mögött, amelyből 110 000-t együtt tettünk meg, kifogástalan műszaki állapotban, nagyobb családi autó és főleg a klíma igénye miatt SAJNOS meg kellett válnom tőle. Azóta is hiányzik és sokat gondolok rá. Remélem, új gazdája megbecsüli, mert nagyon megérdemli. Bármikor, gondolkodás nélkül vállalnám újra.
Remélem, tudtam segíteni azoknak, akik érdeklődnek a típus iránt, ahogyan magam is sok hasznos információt kaptam a Totalcar Népítélet rovatától. Kérdések tekintetében állok rendelkezésre a pal.karoly@mailbox.hu e-mail címen.

Hibalista

- Termosztát csere 110 000 km-nél
- Hűtővíz-csőcsatlakozó szivárgás 120 000 km-nél
- Egyik hátsó lengéscsillapító elengedte az olajat 120 000 km-nél
- Akkumulátorcsere 6 évesen
- Kipufogó dob szétrozsdásodott 130 000 km-nél
- Váltó szimmering 130 000 km-nél,
- a váltó olajcseréje sajnos többe került, mint az alkatrész.
- Gyújtókábelek cseréje 145 000 km-nél
- Féktárcsák, dobok, betétek teljes cseréje 160 000 km-nél
-
- Természetesen szűrők, szíjak, gyertyák, fékbetétek, olaj előírás szerint
-
- Ezekkel a hibákkal az autó mindig üzemképes volt, soha nem maradtam az úton vele.
-

Ide hordtam szervizbe

Hutvágner Tamás - Zirc

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Nissan Almera - Ezüstszürke eminenciás cím alatt olvasható
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 1994

További ítéletek (171 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)