Páncélos hómobil
Szöveges ítélet
A kisautó Nagyfater autója volt, amíg el nem hunyt.(Az autótól független okokból távozott szegény.) Amikor kicsinek ültem benne már akkor is lenyűgözött. Ugyanaz, mint Öregem 3-as Golfja, csak kisebb, mint egy ékszerdoboz. Utána a Cégben maradt, mint céges autó, majd rossz sorsa nemrég felém vetette. Rajta tanultam meg vezetni, most pedig tulajdonosa vagyok a kis Földieper szüretelő traktornak. (Földi-mert alacsony, Eper-mert fehér, és piros gyümölcsöt termő fa alá tilos vele állni, traktor-mert diesel). Menjünk sorban.
Kasztni: Egyszer-kétszer összekevertem korabeli Passatokkal, mert annyira hasonlítanak. Ennek ellenére egyedi, nekem speciel tetszik, kifejezetten morcosan néz a világra. Ha engem vezetnének így, én is morcosan néznék mindenkire... Pár felületi rozsdapöttyöt leszámítva nem rohad sehol, ami 11 év szabad levegő alatt elég jó szerintem. Belül elől kifejezetten tágas két embernek, hátul már kicsit szűkös, jó hátmasszázst kap az ember a mögötte ülő térdétől. Érzetre meg rothadtul nagyautós, mint egy tank. Nehéz ajtajai becsaphatóak mindennemű kár nélkül(hacsak meg nem fejelem a kedves csapkodós utast érte). Üléspozíciója alacsonynak, vagy átlagosnak mondható. 180cm-mel vagy nehezem érem el a kormányt, vagy lejjebb döntöm és akkor nem látom az óra egy részét. Mondjuk 120-nál már nem azt kell nézni... Viszont így már elég kényelmes. A váltókar pedig érintéssel érhető el, néha nehezen kapcsol, de nem okoz galibát, pláne ennyi év után elfogadható. A szervokormány pedig pihe könnyű, egy ujjal tekerhető. És elég közvetlen. A csöve eresztett csak, szintén a kor számlájára írandó. A pedálok könnyen kezelhetők, mondjuk a kuplung kicsit fent fog, de ez sem okoz gondot. A futóműve kényelmes, komfort futómű. Siklik mintha... igen, azon csúszna. Úttartása pedig szintén jónak bizonyult. ABS nincs. A csomagtér átlagos, dönthető ülésekkel, jól kihasználható az autó.
Motor:1.9 előkamrás diesel 64 paci.Nemrég generálozták. Euro 2 lévén kék matrica jár neki, de koromszűrőt bónuszba rászerelve lehet jobb is elvileg.Érezhetően kevésbé büdösebb, mint az újabb (egy 2014 Mercedes C 220 CDI) diesel. Füstölni nem füstöl, csak egy pamaccsal jelzi nemtetszését ha túráztatják barom módjára. Hidegen emlékeztetőül ráégeti az aszfaltra. Nem turbós egyébként. És izzítani kötelező vele, hisz nem SDI, viszont Kamcsatka-hidegben is indult mindig. Diesel halála a hidegen hajszolás, nem is engedi meg. Hidegen kelletlenül reagál, nem örül neki, de melegen elég fürgén közlekedik. Örvénykamrája miatt kb 4 perc alatt üzemire melegszik, ÉS FŰT MINT AZ ÁLLAT. Egyszer se tekertem fel maxra a hőfokot, mert ott gyulladok meg. Dinamika terén: egyes-kettes lomha, 3-asban azonban megindul, és meglepően jól megy a többi fokozatban is. 4-esbe simán vissza lehet kapcsolni nagyobb tempóknál is 5-ösből. Autópályán hegyen nem szívesen gyorsul, de tartja a tempót. 140 simán megy neki. Megbízható is, motorikusan nem volt vele gond. Egyszer régen a Lucas-adagoló megmeredt, és polcra került, nem tudták javítani. Akkor kapott egy Bosch VE-t, ami rázott, meg minden baja volt, de visszakaphatta a Lucast, azzal már jól megy.Így kaptam meg én is de korábban is vezettem. Mi lehet akkor a gond? Az alapjárat: ilyen basszushangért mások drága hifit vesznek itt szériatartozék. Borzasztóan erősen tud rezonálni, de csak állásnál. Ha megyünk, akkor már kisimul. Egy megoldás jutott eszembe, hogy leszigetelem az egészet a francba. Ha nem jön be akkor csak megszokom és kész, mert egyébként imádom. Cserébe fordulaton kultúráltabb a hangja, mint az SDI-knek, belül is, kívül is. Kívül kora ellenére meglepően halk melegen. Ismerősök szokták említeni a rezonanciát, hogy nem zavar-e, én meg örülök, hogy ingyen fuvar mellet még a kocsim állapotával is törődnek(ja persze...). A fogyasztás vegyes-városi üzemben TÉNYLEG 4,5 liter, én is alig hiszem el.
Összegezve: elég fasza autó az alapjárati rezonanciát leszámítva, nyilván nem erőbajnok, de meglepően jó lehet vele közlekedni, miközben nagy, masszív kasztnija körbeöleli a benn ülőket. Megbízható, egyszer se hagyott ott. Egy indok amiért átülnék másik autóba, hogy borzasztóan féltem, hogy kora mellett kárt teszek benne. Első autónak megfelelő ember mellé tökéletes. Mai autókkal ellentétben, kifejezetten karakteres autó, jó kinézettel és belső hangulattal szerintem.
Hibalista
- kettőstömegű lendkerék, gumibakok,Lucas-adagoló, kormányszervó csöve
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
