Nagyon szerethető kis dög
Szöveges ítélet
Szóval egyáltalán nem nézegettem a Polokat, VW-ból talán a malac orrú Passat volt az egyetlen ami szóba jöhetett. Ezeket kerestem: Calibra, Carina, Escort, Civic. Aztán túl sok sz*rt néztem meg, és hirtelen felindulásból megvettem a Polot.
A hirdetés nagyjából ezt tartalmazta: 1999es, ABS, két légzsák, riasztó, immobiliser, kitűnő állapot, második tulajtól, hölgy tulajtól, nagy szerviz után.
A valóság: 1997es (’99es első forgalomba helyezés) ABS nincs, immobiliser nincs, riasztó van, de a sziréna hiányzik, kétlufi van, kitűnő állapot- inkább „még használható” állapot, hölgy tulaj- hölgy tulaj- üzemben tartó a 20éves fia.
Nagy szerviz: első lengéscsillapítók cseréje, vezérműszíj csere, olaj csere. Ebből az olajcsere volt a kamu.
Km óra: 129.000 alsóhangon a dupláját tippelem (kormány és váltógomb romokban).
Megvétel után párnappal 2. és 3. fokozatban erősrángatás. Irány a szerelő- eredmény: trafó csere, plusz hátsó fék olyanszinten elhasználva, hogy gyakorlatilag azt lehetett mondani, hogy nincs hátsó fék a kocsiban (kézifék semmit nem fogott). Váltóban a szimeringek gatya, ömlik az olaj. Ezek meglettek csinálva. Két nap múlva ugyanúgy rángatott, vissza a szerelőhöz: gyújtáskábelek cseréje, elosztófedél és rotor csere, gyertya csere, plusz raktak bele szirénát a riasztóhoz. A rángatás megszűnt.
A fékdobokat cserélni kel, mert szétvannak gyilkolva a mentek benne.
Jobb oldal megnyomva, itt ott púpozódó fényezés. Motorháztetőnek valami balf*sz neki esett (gondolom én mert nem vágom igazán) polírkoronggal, ez szép kör körös nyomokat hagyott a fényezésen. Mázli, hogy van fényező haver, aki ezt mind megcsinálja majd baráti áron.
Megvétel után 1800km megtételével, piros lámpa, 1-2-3 40 km/h és szó szerint szétreped a bal első gumi. Irány a legközelebbi gumis ami még nyitva van- ebből Norauto lett, 4 új csumpi gumi=45.000Ft szereléssel (amúgy korrekten és gyorsan dolgoztak).
Használat: szervó az nincs, de nem érzem hiányát egyáltalán, nagyon kezes, a váltó nagyon pontos, a kuplung tökéletes, parkolni könnyű, nagyon jól kilátni, ülések oldaltartása nagyon jó, hátul is igen tágas, csomagtartó kicsi (max 2 személynek elég). A fék harmat gyenge.
1.4 8V 60LE: 1-2-3 szépen húz, 4- lomha de kényelmes, 5- szépen húz (wtf?). Végsebességet nem próbáltam és még sokáig nem is fogom. 130 volt a max pályán, de azt korrektül, erőlködés nélkül elérte. 60LE, igen ez a nulla, de elég jól kihasználható, Aból Bbe eljutni nem kell több, szóval egyelőre nem érzem a a lóerők hiányát.
Fogyasztása 100%-osan láb függő, eddigi maximum 7,5L, eddigi minimum 4,5L.
Alkatrész árak: csak azt költöttem rá amit felsoroltam és ez 90.000Ft volt munkadíjjal (gumi csere nélkül). Szóval én úgy érzem, ez még bőven elfogadható.
Összegzés: a felsorolt igen sok hiba az előző balf*sz tulajoknak köszönhető, nem magának az autónak. Aki egy olcsón fenntartható, kicsi, de nagyon kényelmes, minőségi autót akar A-ból B-be eljutni annak merem ajánlani a Polot. Biztos találtam volna jobb állapotút autót ezért a pénzért (345.000Ft), de egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, mert nagyon szerethető kis gép.
Hibalista
- Lásd a leírásban
Ide hordtam szervizbe
Galambos Zoltán (Mogyoród). Nem tévedhetetlen ez tény, de nagyon gyors, pontos, korrekt, baráti árakat számít, megbízható. Alkalmazottai is szépen és villámgyorsan dolgoznak. Ezt az autót már biztos, hogy csak hozzájuk fogom hordani.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valami Suzuki, Toyota, vagy VW konszern...de a Polo még marad egy ideig biztosan. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
