Kitartó pöttöm négykerekű
Szöveges ítélet
Csak néhány hete van nálam a pöttöm német, de ez a rövid idő alatt is bele tettem pár ezret, így már tudok ezt-azt mondani róla.
A belső kényelemre nincs panasz, főleg ha figyelembe veszem, hogy már 100 ezer fölött futott. Az ülések elöl-hátul kiváló állapotúak, nincsenek kiülve, a huzatok szinte újszerűek (persze ehhez hozzá járul a középkorú, hölgy előző tulajdonos is...), az utastérben nem zörögnek, nyöszörögnek a burkolatok. Minden kapcsoló, tekerentyű, bizgentyű szépen működik, világít, szól is, ha éppen kell. Nem gyári zene van benne, kivéve az első két hangszórót, de a hangzásuk nem is rossz. Bizonyára az utólag beépített nívós lejátszóegység sokat javít rajta.
A kényelemhez hozzá tartozik az első elektromos ablakemelő (utólag beszerelt), hátul nincs (3 ajtós), illetve a szintén utólag beszerelt távirányítós, riasztóval egybe kötött központi zár. Klíma nincs benne, ami a 37 fokban városi araszoláskor hiányzik, főúton, autópályán már elviselhető.
Persze az 1.0-ás, hengerenkénti befecskendezős, 37 kw-os (50LE) motorhoz klíma párosítása merész húzás lett volna. Viszont meg kell jegyezni, hogy alaposan meglepett a kis méregzsák! Nagyon pörgős, kifejezetten szereti, ha húzatják, és könnyen veszi a fordulatot. De ami még meglepőbb: városban simán elviseli az ötödiket, egészen 45-ig le lehet engedni (az alá már nem, mert bár még nem rángat, húzni se akar). Autópályán 130-nál 4300-at forog, ami sok is, meg nem is, de 140 fölé nem érdemes nyomni, a hangján hallatszik, hogy bár bírja, nem szereti. Mivel még nem ismerem eléggé, végsebességet nem próbáltam, bizonyára 160 körül lehet vége, de ez az autó nem erről szól. Az úttatrtása példás, nem sétál ide-oda, viszonlag tempósan lehet vele kanyarodni, de senki ne képzelje magát rally versenyzőnek! A fogyasztása elég kedvező, vegyesben 5,5-ből kijött (város-közút-autópálya).
Ami hinyzik belőle: szervó. Bár relatíve könnyű tekergetni a kissé túláttételezett kormányt, mégis parkoláskor emlékeztet rá: álló helyzetben nem kellene tekergetni a kormányt. Ha gurul az autó, akkor már nincs nagy vész. Hölgyeknek viszont meggondolandó, vagy egy kis edzés kell hozzá.
Egyelőre nem volt szükség alkatrészcserére, de az akksi közel áll a halálhoz (szivárog a sav), szintén szivárog a bal hátsó lengéscsillapító, és az ingadozó alapjárat miatt szükség lesz egy fojtószelep-tisztításra is. Ezen kívül semmi baja, ami a futásteljesítmény tekintetében is meglepő.
Elsősorban azoknak ajánlom, akik beérik egy kisebb autóval, nem képzelik magukat Schumachernek, fontos számukra a megbízhatóság, és az alacsony fogyasztás. Ilyen szempontok mellett tökéletes választás.
Hibalista
- Egyelőre nem volt szükség alkatrészcserére, de az akksi közel áll a halálhoz (szivárog a sav), szintén szivárog a bal hátsó lengéscsillapító, és az ingadozó alapjárat miatt szükség lesz egy fojtószelep-tisztításra is. Ezen kívül semmi baja, ami a futásteljesítmény tekintetében is meglepő.
-
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szervizben, de márkaszrvizben nem is lesz, az biztos. Leginkább magam fogom javítani.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 109000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa C 1.2 Twinport | Következő autója? | Majd egyszer talán új Ibiza |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
