Kis Piros
Szöveges ítélet
2014 telén friss jogsihoz kezdtünk el autót keresni (17/F), elsősorban corsa-polo-golf vonalon nézelődtünk. Sok visszatekert kereskedésszökevényt (Hold-Föld távolságot megjárt 4es Golfot) és lelakott kocsit (hengerfejes Fabiát, rommá törött Astrát) megnéztünk, majd megtaláltuk ezt...
Tipikus eset:, első tulaj egy idős ember volt, majd visszavitte a VW-hez ahonnan egy nógrádi kocsmáros vette meg a lányának, aki viszont nem tartott igényt a kocsira, így eladták nekünk. Valóban 46ezret futott (5-6éves autók állapotát tükrözte). Még gyári 2001-es gumikkal, váltózárral, elektromos ablakokkal, de sajnos klíma nélkül. :(
Megvétel után vezérműszíjcsere történt és kapott 4új téligumit a gyári lemezekre. Tulajdonképpen ezen kezdtem el vezetni (T4es TDI Transporter mellett) és simán tudtam 9literes fogyasztást produkálni. :D Kívül kicsi és számomra kissé aránytalan (lányok általában úgy szállnak be, hogy: ''Jajj! De aranyos'' vagy ''Jajj, muszáj piros kocsiba ülni?''), belül úgy ahogy el lehet férni (hajnalban részeg barátnőt kellett benne kijózanítanom és hazavinnem ami 2órás kocsiban való alvással végződött...) Nem kimondottan kényelmetlen, de Corollából átülve lényeges a különbség. Természetesen haverokkal elég gyorsan kivittük amikor leesett a hó és amikor elolvadt megnéztük azt is, hogy mennyit megy 3.ban (130) és kiderült, hogy ott már 500-al később tilt. :D Fékek egy Yarishoz vagy Berlingóhoz képest sokkal nyúlósabb-puhább.
Eljött a nyár, kapott korhű 15collos O.Z felniket ''peres'' 195/45ös gumikkal amitől kissé közvetlenebb lett a kormányreakció és kényelmetlenebb (keményebb), de legalább nem túrta olyan könnyen az elejét. Nyáron lementünk velencei tóra 5en, ahol 100-110es utazónál bizony 3.ba kellett visszarakni, hogy normálisan meglehessen előzni a 70el szarakodó taxist, egyre jobban kezdtek megmutatkozni a kis 75lovas motor hátrányai, fogyasztás még mindig 8,5körül mozgott. Előfordult, hogy egy házibulira való gyors piabeszerzés érdekében jobb híján 6an préseltük be magunkat - igen, hátra 4en, mert elől a 2,03m magas osztálytársam ''ült'', de a lényeg, hogy megoldottuk, meg nem is kellett Gewinde szettet venni, hogy jól nézzen ki :D. 40fokban sajnos még ott is folyt a víz ahol nem kéne, de ez van. :/ Nem szoktam nagyon hajtani, de viszont észrevettem, hogy szereti az olajat, 5ezrenként elkortyolgat egy literes flakonnal. A 8literes fogyasztást úgy sikerül vele tartani pesti agglomerációban, hogy 2ezer körül elváltok...
Hibalista
- sofőr ajtózár megadta magát, levegős központizár gumija a tanksapkánál kiszakadt és elengedte a levegőt, motorhőmérséklet jeladó behalt, kézifék jeladó szintén behalt
Ide hordtam szervizbe
ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 46000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
