Kicsi GNU
Szöveges ítélet
2006 októberében megvettük életünk elsö saját autóját. Akkor már nagy volt az elhatározás, és hetek óta jártuk az autó kereskedéseket, meg böngésztük az internetet a feleségemmel, de végül is egy autópiacon ráleltünk. A feleségem rögtön el is nevezte "Kicsi GNU"-nak. Elsö ránézésre makulátlan állapotban volt, sehol egy rozsdafolt, sehol egy karcolás, sehol egy horpadás.
Ès aztán következtek az érdekességek.
Megírtuk az adásvételit, majd elhajtottunk vele. A tulaj mondta, hogy megcsinált rajta minden kopóalkatrész cserét, de majd a hidrotökéket cserélni kell egy nagyszervíz alkalmával, mert hidegen kicsit hangos. Otthon le is ellenörizgettem, olaj, szürök valóban cserélve is lettek.
Szinte azonnal ki kellett cserélni a csomagtartó nyitó teleszkópokat, mivel a hüvös idöben nem tudta megtartani a hátsóajtót és elég kellemetlen volt mikor pakolás közben az ember fejére esett a csomagtartó ajtaja.
KB 5-6 hónapra rá, parkolóban néhány huligán lemaratta a lakozást az elejéröl. Meglehetösen csúnyán néz ki közelröl, de egy tenyérnyi lakkhiba miatt, nem igazán szeretném újrafestetni.
Kicsit késöbb sikerült rájönni, hogy esös idöben közlekedve, beázik a csomagtartó. Egy óvatlan pillanatban, kárpit lebont, az egészet icsiszol, letömít majd lefest. Azóta jó, bár már láttam a karosszéria más részein, 1-2 nem látható helyen púposodni a festéket. Az elsö 5-éves tervben szerepel az egész festés kozmetikázása. :-)
Egyszer a szüleimnél a falun belüli közlekedés során figyelmes lettem egy fémesen ciripelö hangra a bal elejéböl. Nagyon bosszantott, így lekaptam róla a kereket. Jól is tettem, mert a fékbetékek majdnem vasig lekoptak. Szerencsétlenségemre már a féktárcsák is papírvékonyak voltak, így vennem kellett egy komplett fékbetét - féktárcsa garnitúrát.
Eltelt a vételtöl számított kb 10e km (kb 9hónap) és elvittem a maszek haverhoz olajat cserélni. Mondtam neki a hidrotöke dolgot, azt mondta, hogy olajcsere után elválik. Hát elvált. Nem hogy halkabb, inkább hangosabb lett. Tüzetesebb ellenörzés után kiderült, hogy nem is a hidrotökék szólnak, söt már volt megbontva a blokk. Motor szétbont, egy rakás alkatrész cserél, majd összerak és finoman bejárat. Aztán ismét olaj csere.
Nemsokkal késöbb megint furcsán viselkedett. 3 hengerrel indult, ki-kihagyó alapjárat. Elöször azt hittem, hogy egy lelazult csatlakozó okozza a hibát, de végül is gyertyasor csere lett belöle.
Azóta le kell kopogjam, nincs semmi baja.
Mindezt összegezve, nagyon szeretjük "Kicsi GNU"-t az összes hibája ellenére, még soha sehol nem hagyott ott minket, és még a család fel nem bövül plusz 1 - 2 fövel (ez is az elsö 5-éves tervben van) biztosan nemcseréljük le. De aztán lehet hogy késöbb, majd az asszony gyerekhurcoló kocsija lesz.
Hibalista
- 106e - a csomagtartó nyitó teleszkóp elfáradt (8e)
- 114e - elsö fékbetétek, féktárcsák (25e)
- - kopó alkatrészek cseréje + olajcsere (15e)
- 115e - motorgenerál (165e)
- - olajcsere (10e)
- 117e - gyertya cserék (15e)
-
- folyamatos - a hátsó kipufogó dob túl közelvan az alvázhoz és ha nincs a köztes tér kitömítve akkor kellemetlenül csörgö hangot ad indulásnál (a nem höálló tömítést használunk, akkor simán elolvad egy rövid autópályás szakasz után is)
Ide hordtam szervizbe
Balatonfüred - Maszek haver
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 105000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | majd valami családi autó |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
