Pörgős törpe
Szöveges ítélet
Olaszországból behozott autó, egy kereskedésben találtunk rá. Előélete igencsak bizonytalan, a kereskedő szerint egy olasz család használta első megtekintéskor második, majd következő látogatásunkkor "talán harmadik" autónak. Külső-belső jó állapotban volt, karosszérián kisebb festés javítások és egy (talán bevásárlókocsitól származó) kisebb horpadás,olaj tiszta, motor nagyon szép állapotban, bár a motor takaró elemen halványan látszott a fehér színű bontós felirat. Összességében jól nézett ki. Próbaúton csak a kereskedő vezette, friss jogsisként nem szerettem volna meglepetéseket okozni. Jól ment, megvettük. Pár nap papírmunka után egyedül vittem haza (kb30km). Legalább 8x lefulladtam vele,de ezt betudtam a rutintalanságomnak, viszont pár hét után kiderült, hogy más (is) van a háttérben. Sokszor lefulladt, néha pedig erőtlen volt. Fórumokon kutatgattam és végül megtaláltam a megoldást. Fojtószelepet kellett takarítani. Kb 2óra munkával és két flakon féktisztítóval később, mintha új autónk lett volna. Ment mint a rakéta! Pár ezer kilométerrel később 2000-es fordulat felett néha berángatott. Mivel még a gyári benzinszűrő volt benne, arra gyanakodtam ezért kapott újat,egy darabig megint jól ment, majd megint rángatni kezdett. Kapott új gyertyát és új gyertyakábelt. Siker! Megjavult! Azóta nem volt komolyabb problémája. Rozsdamentesen vettük, de a jó magyar kavicsos utak hamar felverték a küszöböt, megjelentek az apró rozsdapöttyök. Kezelés, csiszolás után feketére lett fújva.
Tulajdonságok:
-lehet vele dinamikusan autózni, 4-esben is bátran lehet előzni, 5-ből 4-be kapcsolva még a 8-12%-os emelkedőn is tartja a 80-at 90-et a könnyű kasznit szinte repíti a 60LE-s motor
-picinek tűnő csomagterébe sok minden belefér, köszönhetően annak, hogy a pótkerék és szerszámok a csomagtér alatt vannak
-négy személynek kényelmes, elöl hátul van elég hely
Hibalista
- Komolyabb hibája eddig nem volt! Amit eddig javítottunk rajta: - -gyertya és gyertyakábel csere (16000ft) - -fojtószelep és légszűrőház takarítás - -csomagtér világítást kapott - -index és középkonzol izzó csere (1000ft) - -üzemanyagszűrő csere (2000ft) - -küszöb rozsdamentesítés - - Update: Gyújtástrafót kellet cserélni, ezzel együtt kapott 4 új gyertyát is
Ide hordtam szervizbe
Eddig jómagam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Egyenlőre nem gondolkodom rajta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
