Első szerető
Szöveges ítélet
Egy hónapja van nálam a kis dög, japánt akartam venni de a baráti körömben több polós is van ezért nem haboztam mikor ezt a megkímélt darabot megláttam. Próbakör, utánanéztem az előző gazdinak (intelligens kisgyerekes nő) és már hoztam is!
Motor: 60LE, 130Nm
A hőskorból való fejlesztés (SOHC 8 szelep), mégis jól teszi a dolgát. Hangja alig, de 80-ig meg tudja lepni a nagyobb autókat, agilisan húzza 2- 5000 között a könnyű kasznit. Hoszabb távon 5.-be a 130-as utazót szereti 3300-as fordulaton, ilyenkor 5 literrel elvan, városban 7 körül ha kulturálom a jobb lábam :D
(Shell V-power 95 kell bele, azt nagyon szereti! Mióta ezt tankolom és fél évente légszűrőt cserélek, kicsit dinamikusabb és 1l-el kevesebbet iszik) Olajat és egyéb szűrőket évente vagy 10e km-enként cserélek, más alkatrészt pedig rögtön ha hibásnak vélem, a régi autóm is megháláta! Nem vitt csődbe, csak oda ahová menni akartam...
Váltó:
Kicsit lötyögős, ám kis gyakorlással a fokozatokat könnyű megtalálni. Azt hittem az enyémbe van elkopva, de mindegyik Poloba gyárilag ilyen. (lehetne kicsit japánosabb)
Futómű:
Ez egy talány számomra, nagyautósan libben át a nagyobb úthibákon is, semmi felütés vagy imbolygás. Kanyarban nagyon kezes, határon autózva is stabil, csak az orrát túrja.
A gyári 13-as kereket vétek lecserélni!!! 185-ös peres gumival jobban kanyarodik, de iszonyatosan ráz és megeszi a futóművet...
Kaszni:
Csak jót tudok róla mondani, németesen tartja a színét, 10 év után sehol egy pötty rozsda (köszönhetően az alvázvédőnek is), küső zajokat tűrhetően leszigeteli.
Belső:
Az új Polokhoz képest luxus, nem kopogós műanyag, kelt némi minőségérzetet. Elől kifejezetten kényelmes hosszútávon is! Az ülések elég hosszúak, jól ki vannak tömve, oldaltartásuk elég ha normális tempóban kanyarodunk... Hátul nincs lábtér és alig lehet bemászni, inkább csak gyereknek vagy ebnek való. A műszerek és kapcsolók jól kézre esnek, határozottan járnak.
Szerelés:
Kisebb dolgokat magam csinálom, a többit egy szerelő ismerős. Az utángyártott alkatrész olcsó de szar, a gyári drága (nem irreálisan), viszont sokáig jó!
Most viszem a sráchoz, cserél fékbetéteket, bordás szíjat, feszítő görgőket, vízpumpát kb. 60e-ért. 80e km-es gyári alkatrészek vannak benne, még jók, de a biztonság kedvéért kicseréltetem mégiscsak 10 évesek...
Summa-summarum:
Meg vagyok vele elégedve, nem költök rá sokat és lekopogom még semmi nagyobb baja nem volt! Jó dolog az ABS és az SRS légzsák, viszont a szervókormány és a villanyablak hiányzik!
Hibalista
- 10 év alatt:
- Hátsó kipufogódob- előző tulaj cserélte
- Ablaktörlő lapátok, olajok, szűrők, akksi :D
Ide hordtam szervizbe
Ismerős a XV. kerületben. Korrekt árak, minőségi munka!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | VW GOLF GTI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
