Életem első autója, 1.0MPI
Szöveges ítélet
Két éve vettem a szeretett kis autómat egy autókereskedőtől Pápán életem első autójaként. Akkor jó vételnek tűnt, a kínálatban a legolcsóbb volt, hát nem sokat haboztam."Frissen szervizelve, vezérlés cserével" 120000km-el...
Az első meglepetés a kocsi átadásánál ért, mert felrakattam a téligumi készletet, amit előzetesen nem néztem meg (eredetileg Michelin volt rajta alufelin természetesen, gondoltam a téligumik is jó állapotban vannak.) Az autót 4db szétrohadt acélfelnivel adták át lekopott téligumival és kb. 1 bar nyomással. Az első szervízelést nem vittem túlzásba (nagy hiba volt), mert "frissen szervizelve" vettem meg.
Az első műszakin, 6 hónap múlva derült fény az első pár apró hibára: fékdob szétrohadt, hátsó lengéscsillapító már csak 1%-os volt és még egy tucat apróság. De sebaj, az autó szervízelése olcsó és nem volt olyan vészes a műszakival együtt sem(120000Ft műszakival együtt!). Viszont kiderült, a motorra festették a vezérlés csere idejét: 2009 és 230000km. Hmm.. én meg vettem 120000-el??
Hétvégi autónak használtam, az első évben mentem vele kb. 14000km-t. Soha nem hagyott sehol cserben, a legnagyobb hidegben is pöccre indult a motorja. Nagyon megbízható kis autónak tartom mindmáig. Fél éve elkezdtem vele Ausztriába járni és heti 800km-t tettem vele meg. A motorja elkezdett akadozni gyorsulásnál és az autószerelőig még így is hazavitt. A komplett gyújtásrendszert kellett cserléni rajta, meg persze a kuplung is időszerű volt, mert igen magasan fogott. A motor sajnos el kezdett halkan kopogni, de a motor megbontása után és veszteség mérés szerint is valószínüsíthető a dugattyúgyűrűk hibája(pontosabban az 1-es hengeré). Eggig 2 év alatt én rendesen szervízeltem és ráköltöttem úgy 300000Ft-ot, mert az előző tulajdonos trehánysága és az autókereskedő nemtörődömsége is közrejátszott a kis autó állapotromlásán. Viszont most van egy nagyon megbízható kis autóm, amelyik eddig bárhonnan hazahozott és mindig hű társam volt. Nagyon takarékos autó, benzines és nyáron autópályán eddigi legjobb fogyasztásom 4,8l volt, de 5,5 fölé még nem ment. Télen azért 6l-t is megeszik a nagy hideg miatt, de még ez is szerintem eléggé takarékos.
Pörgős motorja van, bár a nem a dinamizmusáról híres az 50 Le-s kis autó(nekem 160-nál volt a végsebessége autópályán, de az már kínzás ennek a motornak). Viszont városban, 50-el 5. sebességben nyugodtan lehet közlekedni, így elég takarékosnak mondható. A futóműve nem vetekszik egy audival, de az úttartása nagyon jó! Eddig sosem volt vele gondom a legnagyobb hóban is elvitt bárhová.
Ha vennék még egy autót (mert valószínű ezt megkapja a barátnőm), újra Polo-t vennék, de most már kicsit több körültekintéssel.
Hibalista
- Hátsó lengéscsillapítók 36000Ft - Első gumifékcső 5200Ft - Első féktárcsák és betétek 30000 Ft - Gyújtótranszformátor, gyertyák és gyújtókábelek 65000 Ft - Kipufogódob 14400Ft - Komplett Kuplung 31200Ft
Ide hordtam szervizbe
Feldinger Bosch autószervíz Sopron, Balfi u. 130.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szabó Károly autószerelő mester Sopron-Balf, Bozi u. 40
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Polo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
