Ékszerdoboz
Szöveges ítélet
Cégautó, de mint sajátomat szeretem. A kiválasztásban szabadkezet kaptam, érzelmi alapon választottam. Megláttam és megszerettem. Amikor tiszta, olyan, mint egy szépen megmunkált, brilliánsokkal (lámpák) díszített ékszerdoboz. Az a világos-metálos-kék szín?, ami azóta is az egyik legjobban eltalált szín, valamennyi márka valamennyi színe között.
Az autót vezetni nagyon kellemes, kezes jószág. Szervó pontos, futóm? kicsit sportos, de nagyon fekszik az úton a 195/55-ös gumikkal. A 75 LE repíti a kis kocsit, lámpánál mindig mindenki lemarad vagy 50 métert 2-3 mp alatt. Biztos a lámpánál-versenyz?-kemény-legények nem gondolják, hogy kihívás lehet a mellettük álló kis szerény Polo, aztán mire rájönnek, hogy a megmérettetés lehet?ségét szalasztották el, már kés?.
Én 2m magas vagyok, de számomra is kényelmes a tér amit az autó nyújt (el?l). Az ülések nagyon jól tartanak, németesen kemények. (Pl. azért esett ki a Clio a lehet?ségek közül a vásárláskor, mert beleültem és megijedtem amikor belesüppedtem az ülésbe. Egyrészt elalszom egy hosszabb úton, másrészt fél év alatt úgy szétülöm, hogy az anyja sem ismer rá, gondoltam.)
Minden kezel?szerv kézre esik, könnyen megtalálható, egyszer?en kezelhet?, els? beülésre is.
Az autó els? er?próbája egy Frankfurt-Bp oda-vissza volt egy hosszú hétvége alatt. Szívbemarkoló élmény volt amikor a számlák alapján kiszámoltam az átlagfogyasztást 6 liter!!! Pedig megküldtem rendesen az autópályán, plusz a városban is elég sokat tekeregtünk, eltévestünk, stb. Végsebessége 185 km/h. Amit 95-ös MOL benzinnel még soha nem értem el, viszont 95-ös ÖMV-vel igen, de azzal is csak külföldön(!!!)
A szervizelése nagyon fontos az autónak. Nem feltétlenül márkaszervizbe kell vinni! Csak ha van az embernek megbízható beépített embere! A katalizátorban széttörött valami kerámia távtartó elem, ez azért rossz, mert zörög, mint az istennyila és ha sokáig nem szedik ki, akkor az apró darabok elkezdhetnek visszafelé haladni a motor fel (hogy hogy arról fogalmam, sincs) és akkor nagyobb baj is történhet. Nem értek egyébként az autókhoz, úgyhogy kedvez? táptalaj vagyok a szervizben elhangzó magyarázatok befogadására. Kérdésemre azt válaszolták, hogy nem típushiba, garanciális csere volt. Amikor másodszor is széttörött benne a kerámia tartó, azt mondták, ez nem típushiba, biztos az történt, hogy forró kipuffogóval (illetve katalizátorral) belementem a hóba, és a hirtelen h?mérséklet változás hatására pattant szét. Sajnos ekkor már nem volt garanciális (szégyenletes 1 év volt a garancia egy közismerten megbízható német gyártmánynál ez szinte felfoghatatlan!) de még az 1 év méltányosság miatt, mivel rendszeresen hordtam a márkaszervízbe, féláron kicserélték. 120 000 Ft-ért. Ezután rövid id?vel szervizt váltottam. Amikor harmadszor is széttörött a kerámia, immár garancia id?n kívül, 250 000 Ft-ért adtak volna egy újat. Kérdésemre azt válaszolták, hogy az nem típushiba. Erre utánanéztem, hogy mi a helyzet magán szervizekben, mesterembereknél. Egytized áron vettem olyan utángyártott katalizátort, ami azóta is rendkívül jól m?ködik, nem törik, nem zörög, mint az istennyila!
A másik dolog, hogy a folytószelep folyamatosan elpiszkolódott 4-5000 km-enként el kellett vinnam a márkaszervízbe, hogy pucolják ki, mert alapjáraton fuldoklik a kocsi, rosszabb esetben le is áll. Mégrosszabb esetben meg újra sem indul. Kérdésemre azt mondták ez nem típushiba, megírták a számlát és amikor aláírtam, akkor hallom, hogy a szomszéd munkafelvev?nél a csajszi ugyanezt a problémát ecseteli...
Na ekkor úgy döntöttem, hogy végeztem a márkaszervizek további saját b?römön való tesztelgetésével és egy ismer?seim által ajánlott iparoshoz fordultam.
Az olajcserét korrektül megcsinálta, kitisztította a motor belsejét valami motortisztítóval (márkaszervízben ilyesmir?l nem is hallottam...) kitisztította a folytószelepet, mert persze megint fulladozott már és közölte velem, hogy a márkaszervizben ránézésra soha(!) nem tisztították (cserélték) az olajsz?r?t, légsz?r?t, ezért piszkolódott a folytószelep.
Majd még egyszer írok a sebességváltó miatt, az is érdekes téma!
Még annyit, hogy az autót nagyon lehet szeretni, a szervizek viszont megkeserítik az életet! Ne az autót szidjuk, ha valami van vele, keressünk megbízható szervizt!
Hibalista
- katalizátor
- folytószelep piszkolódás
- sebességváltó
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Leitold
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Új Ford Focus kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
