A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Polo (1994-2001)

Polo 1.4 60 lóerős benzines három ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kis pördülős fürge

Szöveges ítélet

2005-ben kaptam a 2000-es gyártású faceliftes Euro4-es modelt (6N2), harmadik tulajdonosként. Az előző két tulajdonos német volt, a második kicsit összetörte, ezt javítani kellett és a későbbi futószög állításoknál az egyik hátsó kereket csak a határértékig lehetett állítani.

Amikor először kipróbáltam az autót egyből megtetszett a gyorsulása és az útfekvése. A 185/55/14-es gumikkal kitűnően is mutatott, mindig öröm volt ránézni beszállás előtt. A jó útfekvést részben a laposabb gumiknak, részben a keményebb és alacsonyabb felfüggesztésnek köszönhette, éles szerpentíneken felvette a versenyt akár a régebbi 3-as BMW-kkel is. Ennek ugyanakkor megvolt a hátránya is, vízes, havas úton nagyon könnyen csúszott meg, az előzéshez szükséges távolság legalább megkétszereződött emiatt, mindig erősen túlkormányozva pördült befelé, végül ez is lett a veszte.

Vásárlás után másfél évvel kapott chip-tuningot, teljes sport kipufogó rendszert, sport légszűrőt. A hangja ezek után annyira brutális lett, hogy bármelyik sportautóval felvette a versenyt, minden finomra kalibrált riasztót beindított maga körül (ez nem volt célom egyébként, csak a teljesítmény fokozás, ha tudtam volna a kipufogót talán kihagyom, mert hosszú úton csak a zene megfelelően magas szintre hangosításával volt elviselhető). Ezek után az óra szerinti 165 km/h-ás végsebesség kb. 180-ra (GPS-en 170) növekedett, dyno alapján kb. 70 lóerős lett a motor és érezhetően dinamikusabb.

Ilyen gyenge motorral is nagyon élvezhető autózási élmény nyújtott, még ha el is fért volna benne valamivel több erő. A legnagyobb hidegekben is mindig első kulcsra indult (kivéve egyetlen egyszer, lásd 3-as hiba). Korához és osztályához képest igen jól felszereltnek is tartom (ABS, elektromos ablakok, légkondi, hátul sötétített ablakok, MP3-as CD lejátszó - ezt utólag vásároltuk bele, csomagtartó világítás, na meg az Euro4-es norma ami 2000-ben ritka volt, mint a fehér holló). A sportos szürke-kék ülései a legkényelmesebbek amiket kocsiban próbáltam, pedig megjártam az autóval sokmindent Athéntól Linz-ig.

A hátrányok között a kicsi csomagtartót tudom megemlíteni, még egy nagyobb táska is csak a megfelelő trigonometriai ismeretek alkalmazásával helyezhető be, ezért sokszor a hátsó üléseket is csomagok tárolására használtam, mikor egyedül, vagy ketten utaztunk. De amikor muszáj volt, bele tudtunk zsúfolni 5 embert és a néhány napos Szilveszterezéshez szükséges cuccokat is, kajával, két gitárral, piával együtt - igaz, ekkor már a lábak között, ülben, de még a fejek felett is voltak dolgok.
Ugyan külalakban jól mutatótt a három ajtós változat, praktikusság szempontjából nem volt a legjobb. Alacsonyabb személyek hátulról kiszállva mindig lerugták az első ülés forgópontját takaró műanyagot, ami a sokadik alkalommal végleg le is törött.

A fogyasztás városon kívül nagyon tempófüggő volt: "esik az eső, sötét van és amúgy sincs kedvem hajtani" - 5 liter, "kitaposom a belét is, nem érdekel a bírság sem (átlagsebesség valahol 110 km/h körül országúton, 150 km/h autópályán)" - 10 liter felett, átlagosan valahol 7.5 körül. Városi fogyasztást őszíntén szólva soha nem mértem.

És a végére egy külön óda a biztonságról. Euro NCAP-on 4 csillagos a törésteszt, a söför jobb térde a legveszélyeztetettebb pont, szerencsére ezt nem kellett kipróbálnom, még ha szaladtam is bele hirtelen indexelés nélkül gödröt kerülő Toledo-ba - mégis a lényegeseb kisebb Polo úszta meg olcsóbban a dolgot.

Egy jól ismert úton kb. 100-110-es tempónál való előzésből visszatérve az autó erős kacsázásba kezdett (mint utólag kiderült kilómétereken keresztül gázolajos volt a teljes sáv, amit egy tartályautó kezdett maga után hagyni, ezzel több balesetet is okozva). Végül előre dobta a fenekét és oldalazva közeledett a szembe jövő két autó felé. Ezek söförjei szerencsére remek reakcióval elkerültek, így akadálytalanul folytathattam utamat a kb. 2 méter mély árok felé. Másfél fordulat után egy kisebb fa állított meg, ami az autó jobb oldalában jelentős nyomott hagyott. A jobb hátsó kitört ablakon tudtam kimászni a fejjel lefelé álló autóból, részben a (9-es hibának köszönhetően is). Sérüléseim: két vérző könyök, egy zúzódott sípcsont, egy megrándult nyak. Három nap múlva fizikailag kutya bajom volt (a lelkiek az más kérdés). A képeken látszik, hogy a körülményekhez képest egész jól bírta a forgást a kis autó.

Itt azért megjegyezném, hogy a "helyükön", a lejátszó alatt tartott CD-k iszonyatos erővel vadul repkedtek minden felé a baleset közben, az egyiket például a jobb első ablak gumi borításába fúródva találtuk meg. Nagy szerencsém volt, hogy például a nyakam közelébe egy sem jött. Számomra a következtetés, hogy CD-ket kocsiban lezárva tartunk.

Hibalista

- 1. A legzavaróbb és egyben legdrágább probléma a lambda szonda (úgy az első, mint a második) cseréje, amire legalább ötször volt szükség. Ára 150-200 Euró, ami még kibirható lett volna, ha nem jön elő félévente a probléma, attól függetlenül, hogy eredeti vagy utángyártott alkatrésszel próbálkoztunk. Talán egy év volt a leghoszab idő, amit megúsztam enélkül a gond nélkül. Ezt a Check felirat minden alkalommal virítva jelezte. Lehet, hogy a chip-tuning sem tett jót neki, de valamit valamiért. Emiatt aztán az egyik kötelező ellenörzésen el is hasalt a katalizátor, nem ütötte meg az Euro4-es normát. - 2. A hűtőfolyadékot forgató rendszer meghibásodása miatt ez felforrt, pont egy elszigetelt hegyi úton. Valahogy letoltuk, legurultunk az első faluig, ahol az ottani szerelő ideiglenesen meg tudta oldani a problémát. - 3. Egy hideg téli reggelen nem indult az autó, kaptam áramot a szomszédtól, majd jött az aksi csere. - 4. Jobb oldali ablakot nem akarta az elektronika felhúzni egy hideg reggelen való lehuzást követően. Fogóval és kézzel emeltük fel, cserélni kellett az emelő motort. - 5. Az "elhalálozás" előtti héten jelentős összegért (kb. 250 Euro) cserélni kellett a felfüggesztési rendszerben néhány alkatrészt. A hátsó teleszkópok is cserére szorultak néhány évvel ezelőtt. - 6. Hátsó ablaktörlőhöz tartozó spriccolóból nem jött víz. Valahol szétjöttek a csövek, ezt kétszer is javítani kellett. - 7. A kulcsot a kulcstartóhoz fogó gumi "szétfoszlott", mikor kb. 10 éves volt az autó. Később a centrál zár gombja is, ami ugyanebből az anyagból volt, ragasztószallaggal helyettesítettem. - 8. Az első kulcs távirányítója egy idő után nem működött, köszönet érte a márkaszervíznek, akik így adták vissza egy javítás után. - 9. A söför ülése enyhén "hátratört" a használattól, ezt csak üléscserével lehetett volna megoldani, ami kb. 250 Euró lett volna. Hamarabb eljött a vég, minthogy ezt az összeget ki kelljen fizetni, ez a "feature" még jól is jött a baleset után az autóból való kimászáskor. - Ezeken kívül néhány "városi harc" eredményét igen jól bírta, relatív olcsón javítható volt mind. Egy durvább havon való kipördülés után, melyet a járdaszegély állított meg cserélni kellett a teljes hátsó hidat, bontóból ezt is jó áron (200 Euro) be lehetett szerezni. - Volt még egy saját hibámból bekövetkezett gumidefekt (télen, rossz láthatóságnál kb. 20 km /h-nál elkaptam a járdaszegélyt a jobb elsővel). A pótkerék felszerelése után mehettem tovább, de a sérült gumit már nem lehetett megmenteni.

Ide hordtam szervizbe

Kolozsvári VW-Audi képviselet.Gyorsan dolgoznak, de borzasztó drágán. Valamelyik alkalommal a szervízkönyv is "náluk maradt". Lásd a 8-as hibabejegyzést is. Mikor utolsó alkalommal vittem az autót átvizsgálásra, 2000 Eurós összköltségre akartak alkatrészeket cserélni, így inkább másik műhelybe vittem, ahol megoldották a kritikusakat (lásd 5-ös hibát).

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Zoli nevű szerelő, Kolozsváron szamosfalvi gyárépületek közöttMinden problémát megoldottak a lehető legolcsóbban, amit lehetett javítással és nem cserével. A probléma, hogy erre mindig rengeteget kellett várni, az ember ott töltötte a fél napját, ha nem akart egy órát gyalogolni a városig és egy órát vissza, vagy taxizni.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 97000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 1310-es Berlina Következő autója? Megane kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Polo 1994

További ítéletek (171 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)