A kevésbé sikerült...
Szöveges ítélet
Mikor kijött a phaeton egyből beleszerettem. Nem szeretem a hivalkodó luxusautókat(pl: BMW), ugyanakkor a középkategóriás designt sem bírom(Lexus). A phaeton pont az arany középutat jelenti a formájával. Külsején semmi rendkívül izgalmas, de méreteivel kitűnik, és valahogy mégis az egyszerű dolgok összhatása egy nagyon érdekes designt hoz létre. Nekem nagyon tetszik.
Kényelemről annyit tudok mondani, hogy ez az S Merci kategóriája, tehát papíron nem lehet kényelmi probléma. Nincs is! A "parasztvakító" klíma és középkonzol baromi jó, az óra egyszerű és pont ebbe a kandallós környezetbe illik. A computer kicsit porsche-s, tehát baromi sok gomb van, és eleinte elég nehéz volt kezelni. De miután megszoktam pikk-pakk volt akármi, hiszen szinte mindennek megvan a saját gombja, ezért egy gombnyomással megoldható akármi. Hosszútávon jó! A kormány tapintása jó, a műszerfal is bejön, ülés is jó, a klíma huzatmentes. Ebbe nem lehet belekötni.
Motorilag 3,2 241 lóerővel, tökéletes. Jól megy, alul-fölül erős, fogyasztása az űrmérethez képest mérsékelt. Nekem nagyobb motor nem is kell, a kövi phaetonomban is 3literes motor van (igaz az már diesel). Aki gyorsulni és száguldozni akar, az vegyen egy Audi TT-t és azzal élvezze a 300+ lóerőt.. aztán ha majd a kamionba csapódik akkor mindegy, hogy bálna vagy TT. Diszkréten elegendő lóerő, 200fölött is lehet vele menni ha nagyon akarok, előzni magyarországon bárhol lehet, németeknél már a legbelső sáv néha necces (mert én nem megyek 220akat). Futóműve állat, a 4MOTION jó úttartást biztosít, baromi jó ez az összkerék.
Az autó megbízhatóságával voltak gondjaim. Ismerősömnek is phaetonja van, az övé még sose látott szervizet, enyém meg jópárszor megjárta. Mi a különbség? Ezúttal valószínűleg nem az, hogy rossz darabot fogtam ki, hanem a származás!!!
Ő Nyugat európában vette, én itthon. Mint minden autógyártó, a VW is, a jól sikerült darabokat a nagy piacra (NY-EU) viszi, míg a próbameneteken kevésbé jól szereplőket Kelet europában adják el. Erre legjobb példa a kábelezés. Kollegának rendezett minőségi minden, enyém meg valami orosz, ami már gyárilag szakadt. Ennyi, ennek tudható be az összes hiba. Amúgy a phaeton egy annyira zseniálisan tökéletes autó, hogy nem bírtam tőle megválni. Viszont féltem a következő hibáktól, ezért eladtam, és Olaszországban vettem egy újat. Az egyenlőre makulátlan.
Mindenkinek csak ajánlani tudom a phaetont, baromi jó autó, maga a hibátlan csoda. De azt is tanácsolom, hogy Nyugat-Európában vegye meg az aki ilyet szeretne.
Hibalista
- Turbonyomással gyakran voltak problémák. Sose romlott el, de gyanítom nem 100%on működött. Magyar szakszerviz nem foglalkozott vele.
- Műszerfal egyszer meghalt, egy kábelcsere volt az egész.
- Index és ablaktörlő kar hiba = kormányagy csere.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Nem mondok semmit.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Porsche M5
Itt nagyon jó!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | VW Phaeton |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
