A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2019)

Passat Elegance 2.0 TDI 150LE sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kék villám

Szöveges ítélet

Egy 2015-ös Passat kombi után most egy faceliftes sedannal újítottam be.
Nehéz rosszat mondani róla, mert elég jó autó, nekem megfelel.
Ami fontos, hogy magas emberként hátul ülve a középső ülésen már elérem a plafont. A kombiban itt is bőséges a fejtér, többször össze is hasonlítottam.
A csomagtartó sajnos "szedános" azaz nagyobb tárgyakat már nehezebb bele tenni, pl kerékpár, cserébe csendesebb.

Két dologról bővebben beszélnék ami talán sokakat érdekelhet.

1, LED mátrix fényszóró.

Nagyon kíváncsi voltam rá. Az előző Passatban is LED I lámpa volt.
Lényeg, hogy nagyon bejön és tényleg rengeteget segít sötétben, mert amit csak lehet megvilágít és a forgalom többi autóját nem vakítja. Eddig nem igazán villogtattak, hogy bárkit is zavarna. Amit sajnos nem tud figyelembe venni az a kereszteződésben várakozó autó,amire sajnos ráengedi a teljes reflektort. Sajnos ezt már több helyzetben is láttam. A másik, hogy autópályán, a szembejövő forgalomnál szerintem nem mindig jól dönt. Kb 60km/h alatt automatikusan teljesen lekapcsolja a reflektort és ha újra átlépem a 60km/h-t akkor automatikusan újra felkapcsol.
Kanyargós úton nagyon érdekes amikor bevilágít az előttem lévő kocsi elé is.
Nagyon szeretem,bár 710 ezer Ft volt így manapság még sajnos elég drága extra. Ezzel az extrával a hátsó lámpa is más. Kis show-műsor van bekapcsoláskor és fékezéskor is vált a lámpa képe, így jobban figyelemfelkeltő.

2, adaptív tempomat.
Eddig is nagyon szerettem a tempomatot, mert kevésbé volt fárasztó a vezetés hosszútávon, de ez egy álom.... Úgy kell elképzelni, hogy a normál tempomathoz képest az adaptív tempomat tudja az üzemi féket is használni lassításhoz, nem csak a motorféket mint a sima tempomat.
Ha a kocsi fékez, akkor lehet érezni, hogy a fékpedál "lenyomódik" és kigyullad a féklámpa is. Nem semmi. Itt is be lehet állítani a sebességet és a rendszer mindig azt próbálja tartani és elég jó sikerül is.
Extrém esetek:
- erős kanyarban kicsit visszafékez, a beállított sebességhez képes akár 3-5km/h-val lassaban is megy. Ez azért szerintem felesleges biztonsági intézkedés.
- éles kanyarban, kétszer kétsávos úton. Teljesen jól megy, nem zavarja be sem az azonos irányban haladó jármű sem a szembe jövő jármű. Ez igen.
- ha két sávos úton az előttem haladó autó lehúzódik a jobb szélső sávba. Ilyenkor a rendszer megvárja amíg az előttem haladó autó teljesen lehúzódik, "kicsit" még vár és utána kezd gyorsítani a megadott sebességre. Ez manapság még az autós társadalomnak teljességgel túlzott "udvariasságnak" tűnik és a hátul érkező autóknál a türelem komolyan próbára van téve. Általában a Passatra nem szoktak villogni hátulról, de ha ugyanez pl egy Suzukiban lenne, szerintem a hátsó autósok nem értenék ezt a "túlzott" várakozást. (villogtatással és letolással jutalmaznák)
- Ha utolérek egy lassabb autót és lehajtok a főútról. Ilyenkor bár a lehajtó sávon biztonságosan elmehetnék a főúton maradó jármű mellett, de a rendszer nem "előzi" meg a főúton haladó autót magától. hmmm.
- vezetés ködben. Ez általában egy fokozottan veszélyes közlekedési helyzet. Ilyenkor igen jól jön ez a segítség. Akár a legnagyobb követési távolságra is be lehet állítani és tényleg nagyon megnyugtató, hogy a rendszer pihenés nélkül akár nálunknál is jobban "lát" előre.

Mivel nem automata váltós a kocsi ezért nekem kell ilyenkor is váltani. Ha lassulnak előttem és későn reagálok, akkor "kiejti" tempomatból, sípol és kéri hogy fékezzek ( mert már az adott sebességi fokozat túl sok)
Egy automata váltóval ez milyen szuper lehet...

Jól áll neki az aquamarine kék.

Fűthető kormányt is most használok először, hát nem túl gyors, de ha beindul, akkor nagyon kellemes.

Az elegance sport ülései egy kicsit szűkebb mint a komfort ülés, de messze nem szűk nekem.

Jó az app connect funkció. Nincs beépített navi, de a telefonról android autóval is jól működik akár a google térképes navigációja akár a waze.

Sajnos nem hagyhatom ki, de a korábbi óra helyén most a vészvillogó gombja és Passat felirat található. Látom a spórolási próbát, de szerintem ez rossz változás.
Kérem vissza az órát...

folyt köv....

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Passat 2.0 TDI 150l kombi Következő autója? Passat ha lesz még 2024-ben is
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2019

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)