Rettenet...
Szöveges ítélet
Nem is tudom, hogy hol is kellene elkezdeni…
Megvásárlás előtt mikor az autót bemutatják akkor nagyon mézes mázas minden értékesítő és a kötelező mondatok, amiket hallani akarsz azok azonnal megjelentek. Pl. Ilyen van apósomnak és hibamentes, meg hát mi baja lehetne hiszen teljes körű garancia van rá. Meg amúgy is ide hozod az autót és mindent, hangsúlyozom mindent megcsinálunk neked! Ilyenkor gondolod azt, hogy megérkeztem és ez lesz a mi autónk! Aprócska részlet, hogy több ilyen autót vásároltunk a vállalkozásunk számára!
Az első hiba az első hónapban nem más volt, mint egy check engine lámpa. Szokásos kör ilyenkor… szervizt hívni, ahol közlik veled: előfordul! Indítgassam újra többször és ha eltűnik akkor jó utat, de ha szeretném akkor küld egy trélert, mert neki nagyjából mindegy. (?!) Ekkor gondoltam, hogy tartósan nem leszünk barátok!
A hiba kijelzések tartósan folytatódtak és minden kiolvasás alkalmával az a visszajelzés jött, hogy a rendszer hibája lehet. Röviden: indítsd újra!
Eljött az első leállás ideje, mikor is a vízpumpa megadta magát (11.000 Km!!!). Szerviz, csere, bocsi! Így tudnám jellemezni. Majd az első héttől kezdődően folyamatos nyikorgó hang jött a motortérből amire az a válasz érkezett, hogy „de jól működik?” és nagyjából ezzel le is zárták a dolgot!
A másik két autónál szintén ugyanez a probléma jelentkezett, annyi különbséggel, hogy nem állt le azonnal az autó, csak egyszerűen eltűnt belőlük a hűtővíz. 10.000 kilométerenként kb. 0,5 liter. Szerintem ez nem normális, hogy egy zárt rendszerből eltűnik a folyadék, de a szerviz szerint ez teljesen rendben van így! Hosszas küzdelem után a szerviz ezekben az autókban is kicserélte a vízpumpát, mondván, ez valószínű típushiba. De kérdem én, erre miért kellett várni közel 6 hónapot? Miért kellett 3 márkaszervizbe elvinni? Miért mondták mindenhol, hogy ez teljesen normális hűtővíz fogyás?
Digitális műszerfal, és középső kijelző: Nos, ez nagyon jól néz ki. Az, hogy rendben működik, és teszi a dolgát, már kevésbé mondható el. Nagyságrendileg 2 havonta eltűnik róla minden. Néhány újraindítás aztán megoldja a problémát, de ezt sem gondolom „megoldásnak”. Főleg egy ilyen árkategóriájú autónál. A térkép nagyon szép színes formában jelenik meg előttünk, de vibrál.
Gázpedál: A hibajelzések sora sajnálatos módon egyre jobban halmozódott, ahogy közeledtem a 40.000. kilométerhez. A teljesség igénye nélkül: Check engine, Váltóhiba, Fékhiba, Gázpedál. Ez utóbbi abban nyilvánult meg, hogy hiába nyomtam a pedált, az autó nem gyorsult. Ez a reggeli forgalomban nem kis meglepetést okozott. Szerencsére nem történt komolyabb baj, de akár történhetett volna. A hibát itt is a többszöri újraindítás oldotta meg, nem a szerviz. Ott azt a választ kaptam, hogy nincs semmi baja az autónak, csak a software kavart be egy kicsit…
Lefullad: Egy automata váltós autónál ez, hogy fordulhat elő? Elvileg sehogy. És mégis. Ezt többször is eljátszotta velem, és kollégámmal is. A szerviz szerint ez nem lehetséges, így biztosan nem fulladt le, csak mi éreztük így…
Navigáció: Teljesen értelmetlen útvonalakon visz. A forgalmi adatokat hidegen hagyva, a legnagyobb dugóban araszolsz, ha rá bízod magad!
Hang: Mint egy meghalni készülő traktor. Gyorsításkor felbőg, mint egy párzani készülő bika, de nem mozdul. Aztán, amikor a „hihetetlen gyors” DSG váltó visszapakol 2-3 fokozatot, akkor nagy keservesen nekiindul, de senki ne számítson ülésbe préselős élményre. Az alapjárati hang olyan, mint nagyapám Zaporozsece télen, mikor finoman csúszott az ékszíja. Egy szűnni nem akaró halk nyafogás jön a motortérből. De ha valakit megnyugtat a tücsök ciripelés, akkor lehet, hogy még élvezni is fogja. Na engem nem nyugtat meg.
Ok nélküli satufék: Borzasztó jó dolognak tartom a vezetés segítő rendszereket, és azokat is, melyek a biztonságunkat szolgálják. Na ezekből nincs hiány ebben a felszereltségi szintben. Csak ne akarj vele lassan menni mondjuk 10 cm magas fűben, vagy a vidéki telekre bevezető enyhén gazos úton. Itt ugyanis minden egyes fűszálnál akkorát satuzik a kocsi, hogy biztonsági öv hiányában tuti kifejelném a szélvédőt. A család konkrétan inkább kiszállt, míg én megtettem az 50 méteres utat, mert elviselhetetlen volt. Teszem hozzá, nem derékig érő fűben mentem.
Szintén idegesítő, és ijesztő is egyben, hogy autópályán, belső sávban 140km/órás sebességnél elkezd sípolni a parkolás segítő rendszer, hogy közel van valami. Szerencsére itt még nem satuzott! Ez a rendszer elvileg 20km/óra fölött nem kéne, hogy aktív legyen. Persze ezt kikapcsolni nem lehet.
Hibalista
- EGR, vízpumpa, lengéscsillapító, kijelző, sd kártyaolvasó, stb.
Ide hordtam szervizbe
FÁY
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |