Ilyen nincs és mégis van!!!
Szöveges ítélet
2016.08.23.
2016 májusában vettem át az autót a Fáy utcai Seat szalonban. Hozzáteszem céges autóról van szó és nem én rendeltem, hanem a kollégám, aki végül maradt a „leharcolt” A4-esénél. Ezért sem értem, hogy pár hónapos kislánya miatt miért volt neki szimpatikus a beige szövet belső, ami bár eszméletlenül szép, mégis exponenciálisan vonzza a koszt.
Próbaképp én is felmentem a VW honlapjára és megpróbáltam összerakni magamnak, hogy mégis mennyi lehetett az autó listára, de legnagyobb megdöbbenésemre a Comfortline szint mellé (már?) nem választható a legkisebb motor, csak a kétezres TDI. Ki érti ezt?
Apropó motor. Volt dolgom 130LE-s PD TDI-vel (B5.5) kézi váltós formátumban, illetve 140LE-s CR TDI-hez is DSG-vel (B7). Mindkettő megfelelően mozgatta a kasznit, és egy nagyon picit lehetett velük állatkodni is. Na ezt a 120LE-s kistesóról nem lehet elmondani. A gyorsulása 11mp körül van 100-ra, végsebessége 200km/h. Ezek az adatok a katalógushuszároknak. Autópályán a kellemes 140-es tempót szereti, ekkor 2400 körül forog a motor, melynek 6-ik fokozata rendkívül hosszúra lett áttételezve. 90-nél 1500, 120-nál 2000, 150-nél 2500-at forog a főtengely. Ezen elv szerint valahol 240 környékén forogna 4000-t, bár ez csak a kétszer ilyen erős 240LE-s kétturbós nagytesó tudná megfutni.
A hosszú váltóhoz kellemes fogyasztás is dukál: kéthetes, 2500km-es nyaralásunkon (Horváto., Ausztria) 3 fővel, légkondival, tele csomagtartóval 5,2L/100km jött ki, de 120-ra állítva a tempomatot 4,2-4,4 litert mutat a fedcomp, ami kivételesen a kútnál elvégzett kalkulációval is egybevág. 150-nél ugyanez 5,9-6,0 liter. Itt már mintha picivel komfortzónán kívül lennénk és innentől nagy csodák sem történnek padlógázas gyorsítás esetén. Passaunál kipróbáltam 185-ig felzavartam a mutatót, de ezt már tényleg nem nyektetném hosszabb távon.
Az ergoComfort ülés nagyon kényelmes 3-4 órát le tudok vezetni úgy, hogy akkoris csak bioszünetre kell megállnom, és nem felmosórongyként szállok ki az autóból. A csomagtartója iszonyat mennyiségű rekeszt tartalmaz, nálam például a padlólemez és a teljes értékű pótkerék közé van behányva minden avatatlan szemek számára nem kívánatos lim-lom, így nyugodtan elhúzva hagyhatom a rolót és nem törik fel a kocsit a nagy szajré reményében. Egyetlen dolgot hiányolok, amely a 2003-as B5.5-ös Trendline felszereltségű Passatunkban is benne volt: ez a csomagtér elválasztó háló, ami az eddig levezetett 8000 km alatt 1-2-szer jól jött volna.
A többi népítélethez hasonlóan nálam az elektronika nem produkált furcsa hibákat, de nincs is gyári navim, vagy egyéb kütyüm, ami hibaforrás lehetne. Külön megemlíteném a gyári hifi-t, melynek kesztyűtartőtartó rekeszébe egy 32 Gb-os memóriakártyát illesztve elég sokára tudjuk ugyanazt a két számot meghallgatni ismét. A hangzására a tisztességes, de semmi extra szót használnám.
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mondeo 1.6 Ecoboost kombi | Következő autója? | Passat 2.0 TDI kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
