A legjobb passat konfiguráció
Szöveges ítélet
Ez a kocsi nagyon jól bemutatja, hogy egy adott modellből lehet jót is és rosszat is kifogni (sajnos), illetve, hogy a konfiguráció, motorválasztás, felszereltség sokkal jobban számít mint magának a modellnek a meghatározása. Talán ez a magyarázata, hogy miért látunk nagyon hasonló modellekről gyökeresen eltérő véleményt, tapasztalatot. Konkrétan a példánál maradva nekem volt már egy B8 passatom sima elsőkerekes Comfortline 2.0TDI 150 ló, hatos DSG, 2016-os évjárat. Nem sokáig használtam, mert nem szerettem, ugyan szépnek találtam akkor is, de semmi extra, egy sima közlekedőedény, nem volt se sportos, se különösen kényelmes sőt új autó létére kicsit nyekergett benne egy-két műanyag szóval a minőségétől sem voltam elájulva - konkrétan csalódás volt a kocsi. Aztán tavaly úgy hozta az élet, hogy (néhány más típus használata után) beülhettem egy szintén 2.0 TDI, de pontosabban a BiTdi azaz kétturbós, 4Motion (összkerekes), már hétfokozatú DSG-vel szerelt Highline kombi kivitelbe.
Na azért ez más kakaó...jó-jó, tudom, hogy az ára sem ugyanaz, de kapsz is érte valamit. A kocsi papíron 239 ló, 500Nm, szerintem tudja is, mert nagyon meg tud indulni, a 4Motion most télen is szuper biztonságot ad (sőt hóban még játszani is lehet vele, nem úgy mint a elsőkerekessel ami csak bután tolja az orrát). A Highline alcantara ülései kiválóak, mivel csak 17-es felni van az autón így nem ráz, kényelmes, de semmi bajom nincs az úttartással pedig erősen sportosan vezetek. Szóval a motor, váltó, futómű kifejezetten élvezetes, a kormány rásegítése túl kényelmes, túl könnyű (pláne egy bmw-hez képest) de csak elsőre furcsa, már észre sem veszem, nem zavar. Miután kombi, panorámatetővel, hátsó ülésfűtéssel így a család is szereti, nagy és kényelmes, semmi panasz. Most 30e km van benne, eddig nem volt semmi baja, nem is zörög, egyben van, masszívnak érződik. Elég kritikus vagyok, de tényleg megszerettem ezt a kocsit ilyen kivitelben. Azt külön bírom, hogy az egyszerű szürke színével pláne egy alap családi batárnak tűnik, aztán tud meglepetést okozni ha sportosan van kedvem vezetni. Ha valakit nem zavar hogy egy közepes motorizáltságú de egész jól felszerelt A4 / C merci / 3-as árát költi egy "csak" passatra akkor merem ajánlani, de szigorúan ebben a konfigban (ami per pillanat ha jól tudom nem rendelhető a WLTP miatt, de gondolom majd megoldják rövidesen).
Hibalista
- egyenlőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
