A céges traktor
Szöveges ítélet
Április végén vettem át az autót, Highline felszereltséggel, meg egy pár plusz extrával (LED-es fényszóró, üveg tolótetö, hátsó roló, oldalablakokra árnyékoló, mit tudom én még mi).
A végtelenségig lehetett volna extrázni, nálam a céges lízingrészlet szabott határt.
Amit most már hiányolok belöle, az a sávtartó automatika. A TFT-es központi kijelzö is látványos, de ha jól emlékszem, önmagában is 2000 euró körül volt, és csak a legnagyobb rádió/navival lehetett rendelni, úgyhogy kb. 3-4000 euró plusz lett volna.
Számomra az egyik legfontosabb dolog az ülés volt, mert a kettövel-hárommal ezelötti Passatokban az nem ütötte meg a kagetória szintjét sem. Ez a feláras ülés már méltó az autó árcédulájához is, kihúzható combtámasz, halleluja.
A belsö tér jelentös elörelépés a korábbi Passatokhoz képest mind kinézetre, mind minöségre.
A motor moroghatna halkabban is, de csodák nincsenek, a dízel dízel marad. A német autópályán lépést tud tartani a belsö sáv tempójával, de ez a teljesítmény nyilván nem mindenre elég.
Összegezve: ideális céges autó, családdal is vállalható, bár biztos van olyan, akinek kombi kellene.
Ami jó:
- Helykínálat
- Anyagminöség
- Ergonómia
- Elegendö számú és méretü rakodórekesz, pohártartó
- Hajtáslánc: a 150 lóerös dízelmotor és a DSG kombinációja remek.
- LED-es fényszóró kanyarfénnyel: remek találmány. (más kérdés, hogy csak ez a drága extra van, vagy halogén, xenon nem rendelhetö)
- A csomagtartó mérete
Ami kevésbé jó:
- A DSG-vel kúszni, finoman beparkolni szinte lehetetlen
- A müszerfal órája a szélvédöben, más müszerek az oldalablakban tükrözödnek
- Miért nem lehet 2015-ben tanksapka nélkül tankolni?
- Ha egy sietösebb etap után kényelmesen autózik az ember, nem csak a hatótáv kijelzöje mászik vissza, hanem az üzemanyagszint mutatója is, szerintem ez nettó hülyeség.
- Az ülésfütés hármas fokozatról indul, ami pörköl rendesen, szerintem egyesröl indítva logikusabb lenne.
Hibák:
A nyest megzabálta a gumiharangokat, 23 ezer kilométernél féltengelycsere, de ez nyilván nem a VW hibája, cascós csere.
Ugyanennél a szerviznél kapott valami szoftverfrissítést (nem, még nem az ominózust), azóta néha fagy a rádió/navi kijelzöje, hosszan nyomva kell újraindítani.
Hibalista
- Féltengely (nyest) - Rádió-navi kijelzö fagyogat
Ide hordtam szervizbe
Helyi VW-dealer
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Passz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |