Schwarzer Panzer
Szöveges ítélet
Au autó vállalati vas, flotta által üzemeltetett de 3 évig folyamatosan a munkaeszközünk, 160-170e km-en keresztül egyszerre az irodám és a társam. Én konfiguráltam, az első km-től kezdve vezetem. Korábban Skoda Octavia volt a munkaeszközöm, ez a járgány ahhoz képest óriási ugrás felfelé. Egyetlen negatívuma az Octavia-val szemben a sedan jellege miatti nehézkes és korlátozott rakodási lehetőség. De ez sportos, nekem ez kellett... :)
A következőkben felsorolt hibái nagyon aggasztóak, számos apróságot nem is említek, mert néha már visszaolvasva is nevetségesek. Pl. néhány elem a műszerfal környékén nem volt a helyére pattintva gyárilag. Biztos vagyok benne, hogy nem volt benne utólagos szerelés, ennek utánakérdeztem. Mindezek ellenére én nagyon szeretem, dögös egy paripa, a maga éppen megfelelő 177LE-s pörgethető motorjával véleményem szerint egy ideális útitárs. Komoly problémával més sosem hagyott cserben, az apróságok pedig...
A menettulajdonságai németesek, sportos de ugyanakkor jól kezeli a közepes-nagyobb úthibákat. A kisebb kátyúk, javítások már kevésbé csöndesek, valamiért felveszi a futómű a rezgést, és átadja a kasztninak. A feleségem kis városi oroszlánja csöndesebben fut pl. macskaköveken. :) Az úttartása egyenesben és kanyarban is kiváló, még nem sikerült megcsikorgatnom a gumikat kanyarban.
A motor kicsit hangosabb mint a 150LE verzió, a turbó hangosabban sziszeg, de ez természetes, hiszen ugyanabból a blokkból kellett kihozni közel 30LE-vel többet.
A DSG váltó megosztó jelenség. Néha a legjobb partner a vezetésben, rtkábban de előfordul, hogy a hátam közepére kívánom. Persze ez forgalmi- és vezetési szituációtól függ. Hosszú hónapokig kellett szoknom első automata autóként a DSG tétova reakcióját előzések megkezdésekor. Ma már előre gondolkodom és 1-2mp-cel a kitérés megkezdése előtt már tövig nyomom a pedált, így a megfelelő időpontban a motor már a max. nyomatékon dübörög, megvan a gyorsulás. Minden más szituációban verhetetlen ez a dupla kupplungos megoldás.
Hibalista
- - ablakmosó folyadék minimum szint visszajelző (előjött 2 hetes korában, gyári hiba, garis csere) - - DSG Coasting (szabadonfutó) funkció alapjáratról ismételt gázadáskor nagyon ritkán (de a legrosszabbkor) deaktiválja a gázpedált, amely bármilyen nyomás ellenére sincs hatással a motorra (előjött: 1 évesen, szervíz közleménye 4 nap vizsgálat után: "ne használja ezt a funkciót" LOL :) ) - - üzemanyag betöltő nyílás külső fedél retesz elakadás központi záráskor (60e km-körül, garis javítás, a dübörgésgátló szivacs levált és beletekeredett a záró mechanizmusba) - - vízpumpa szimmering gyári hibája miatt elfolyt a hűtővíz egy része az autóból (szerencsére álló helyzetben a teremgarázs padlójára, 50e km futás után, garis csere, alkatrész beszállítói hiba) - - hátsó lökhárító csomagtartó fedél alatti rögzítési pontjai elengedtek, a lökhárító középen lebegett (az autó karcmentes, sosem kapott ütést, nem javíttattam ki, a Loctite megoldotta :) ) - - elektronikus kézifék nagyon ritkán meghibásodást jelez (valószínűleg a biztonsági öv oldásakor aktiválódó automatikus rögzítőfék és újbóli gyors kézi oldás miatt)
Ide hordtam szervizbe
Flottás autó lévén márkafüggetlen szervízbe hordjuk:- Citroen Pásztor (1152 Budapest, Szentmihályi út 152-154.): kiváló és gyors csapat, minden problémát megoldanak, nagyon jó kommunikáció.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Octavia 2.0 CR TDI | Következő autója? | Passat CC |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
