Haver a javából
Szöveges ítélet
Nagy családi kombit kerestem és több hónapos nézelődés után találtam rá erre. Egyből szerelem, bele is ugrottam és azóta sem bántam meg (bár még csak 5 hónapja vezetem).
Vásárláskor diagnosztikán érdemes megnézetni, festékréteg vastagság 300 mikronig gyárinak számít (van amikor 2-3szor átküldik a gyártósoron, így több festék kerül rá).
Szempont volt, hogy benzines legyen (kb. 6000 km évi futásteljesítményre nem veszek diesel-t meg sok), automata sebváltós (bár a DSG váltó igazából nem az) és minél nagyobb csomagtartóval.
Az 1.8 TSI gyönyörűen és dinamikusan viszi a nagy kasznit már alacsony fordulaton is (állítólag alsó tartományban kompresszor segíti a motort, felső tartományban pedig ott a turbo), 160 lóerő bőven elég bármilyen szituációban csurig pakolva is.
Diesel-ekhez 6 sebességes DSG váltó van általában, nekem 7 sebességes DSG. Ennél fogva 1000 és 2000 között tartja szinte mindig a fordulatszámot. Autópályán 130 utazónál 2300-at pörög a motor...
Ennek megfelelően alakul a fogyasztás is pályán 6,5 L; városban 7-8 L. Szerintem a 7 sebesség kb 1 liter spórolást jelent 100 km-enként az 5-höz képest.
Spórolósan akartam vele városban közlekedni, ezért épphogy hozzáértem a gázpedálhoz eleinte. Na ennél ez nem jött be. Minden motornak máshol van az optimuma - ennek haladósan nyomni kell városban és akkor 7 alá is becsúszik a fogyasztás.
2.0 diesel motorokkal lehet általában találkozni vele a használt piacon - aki hosszabb utakra szánja főképp, annak ez megfelelő. Ennél kisebb diesel motor (vagy 1.8-nál kisebb benzines) kevéske szerintem. Mostanában vannak 1.4 hibridek is kombi (B8) Passat-nál, na azzal kínszenvedés lehet bárhova hosszabban pályázni.
TSI motoroknál (B7 Passat-nál) vezérlés csere max. 150 000 km-ig kötelező! Különben gazdasági totálkár is lehet a vége legrosszabb esetben. A gyárban alapból vékony láncot raknak bele, amit cserélni kell vastagabbra + láncfeszítő + görgők. Ez sajnos húzós összeg is lehet - bár még mindig olcsóbb, mint a totálkár...
DSG váltóban 70 000 km-enként olajcsere hozzáértő(!) szakinál ildomos - olyat érdemes keresni, aki a csere alkalmával ki is mossa a rendszert. Bár elvileg örök olaj, de azért mégsem az.
A több, mint 600 L-es csomagtartó nekünk több, mint elég és a plusz oldalrekeszekkel együtt nagyon jól pakolható. Kategóriájában ez az egyik legnagyobb csomagtér, ami elérhető (B8-nagy még kb. 50 L-er nagyobb, ha nem hibridet választunk). Babakocsit már csak félig hajtom össze.
Alcantara/bőr belső nélkül lehet nem vettem volna meg. Nagyot dob rajta, elegáns és iszonyat kényelmes. Sajnos a piacon lévő autók nagy részében sima szövet ülés van. Ülésfűtés télen nagyon hasznos.
A belseje valóban olyan németes minőség: jó összeszerelés, nem zörög/csörög semmi még egy 8 éves autónál sem, minden ott van, ahol lennie kell, a fedélzeti computer egyszerűen kezelhető (1/2 óra alatt kitanulható), középen az analóg óra nagyon szép, kellemes elszigeteltség/csönd uralkodik még autópálya tempóban is. Hátul simán elférni - feleségem imádja, hogy terpeszkedhet gyerekkel együtt.
Tolatókamerám nincs ugyan, de az első-hátsó tolatóradarral tökéletesen elvagyok (önparkoló rendszer is elérhető volt ezekben, ha rendeltek bele). Én szeretek ilyen nagy dögöket vezetni és valahogy jobban be is tudom egy helyre parkolni, mint a kis kávédarálókat.
Ha nem akarja az ember feladni az agglegény limuzin/kupé kocsikat, akkor ez egy jó választás szerintem. Pofás kívülről (szerintem) és élvezetes, nagyon kényelmes vezetni - jól veszi a magyar utakat a futómű.
Hibalista
- Vásárlás után rögtön cseréltettem:
- - első/hátsó féktárcsákat és betéteket - 150 000 Ft (munkadíjjal együtt)
- - első stabilizátor karokat - 20 000 Ft (munkadíjjal együtt)
Ide hordtam szervizbe
Zoli A SZERELŐ :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat B5 2.8 4x4 | Következő autója? | meglássuk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
