A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2010-2014)

Passat 1,8 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Haver a javából

Szöveges ítélet

Nagy családi kombit kerestem és több hónapos nézelődés után találtam rá erre. Egyből szerelem, bele is ugrottam és azóta sem bántam meg (bár még csak 5 hónapja vezetem).
Vásárláskor diagnosztikán érdemes megnézetni, festékréteg vastagság 300 mikronig gyárinak számít (van amikor 2-3szor átküldik a gyártósoron, így több festék kerül rá).
Szempont volt, hogy benzines legyen (kb. 6000 km évi futásteljesítményre nem veszek diesel-t meg sok), automata sebváltós (bár a DSG váltó igazából nem az) és minél nagyobb csomagtartóval.
Az 1.8 TSI gyönyörűen és dinamikusan viszi a nagy kasznit már alacsony fordulaton is (állítólag alsó tartományban kompresszor segíti a motort, felső tartományban pedig ott a turbo), 160 lóerő bőven elég bármilyen szituációban csurig pakolva is.
Diesel-ekhez 6 sebességes DSG váltó van általában, nekem 7 sebességes DSG. Ennél fogva 1000 és 2000 között tartja szinte mindig a fordulatszámot. Autópályán 130 utazónál 2300-at pörög a motor...
Ennek megfelelően alakul a fogyasztás is pályán 6,5 L; városban 7-8 L. Szerintem a 7 sebesség kb 1 liter spórolást jelent 100 km-enként az 5-höz képest.
Spórolósan akartam vele városban közlekedni, ezért épphogy hozzáértem a gázpedálhoz eleinte. Na ennél ez nem jött be. Minden motornak máshol van az optimuma - ennek haladósan nyomni kell városban és akkor 7 alá is becsúszik a fogyasztás.
2.0 diesel motorokkal lehet általában találkozni vele a használt piacon - aki hosszabb utakra szánja főképp, annak ez megfelelő. Ennél kisebb diesel motor (vagy 1.8-nál kisebb benzines) kevéske szerintem. Mostanában vannak 1.4 hibridek is kombi (B8) Passat-nál, na azzal kínszenvedés lehet bárhova hosszabban pályázni.
TSI motoroknál (B7 Passat-nál) vezérlés csere max. 150 000 km-ig kötelező! Különben gazdasági totálkár is lehet a vége legrosszabb esetben. A gyárban alapból vékony láncot raknak bele, amit cserélni kell vastagabbra + láncfeszítő + görgők. Ez sajnos húzós összeg is lehet - bár még mindig olcsóbb, mint a totálkár...
DSG váltóban 70 000 km-enként olajcsere hozzáértő(!) szakinál ildomos - olyat érdemes keresni, aki a csere alkalmával ki is mossa a rendszert. Bár elvileg örök olaj, de azért mégsem az.
A több, mint 600 L-es csomagtartó nekünk több, mint elég és a plusz oldalrekeszekkel együtt nagyon jól pakolható. Kategóriájában ez az egyik legnagyobb csomagtér, ami elérhető (B8-nagy még kb. 50 L-er nagyobb, ha nem hibridet választunk). Babakocsit már csak félig hajtom össze.
Alcantara/bőr belső nélkül lehet nem vettem volna meg. Nagyot dob rajta, elegáns és iszonyat kényelmes. Sajnos a piacon lévő autók nagy részében sima szövet ülés van. Ülésfűtés télen nagyon hasznos.
A belseje valóban olyan németes minőség: jó összeszerelés, nem zörög/csörög semmi még egy 8 éves autónál sem, minden ott van, ahol lennie kell, a fedélzeti computer egyszerűen kezelhető (1/2 óra alatt kitanulható), középen az analóg óra nagyon szép, kellemes elszigeteltség/csönd uralkodik még autópálya tempóban is. Hátul simán elférni - feleségem imádja, hogy terpeszkedhet gyerekkel együtt.
Tolatókamerám nincs ugyan, de az első-hátsó tolatóradarral tökéletesen elvagyok (önparkoló rendszer is elérhető volt ezekben, ha rendeltek bele). Én szeretek ilyen nagy dögöket vezetni és valahogy jobban be is tudom egy helyre parkolni, mint a kis kávédarálókat.
Ha nem akarja az ember feladni az agglegény limuzin/kupé kocsikat, akkor ez egy jó választás szerintem. Pofás kívülről (szerintem) és élvezetes, nagyon kényelmes vezetni - jól veszi a magyar utakat a futómű.

Hibalista

- Vásárlás után rögtön cseréltettem:
- - első/hátsó féktárcsákat és betéteket - 150 000 Ft (munkadíjjal együtt)
- - első stabilizátor karokat - 20 000 Ft (munkadíjjal együtt)

Ide hordtam szervizbe

Zoli A SZERELŐ :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat B5 2.8 4x4 Következő autója? meglássuk
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2010

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)