finom, úrias autó, de meg kell fizetni az árát
Szöveges ítélet
Mazda 6 után egy kicsit kényelmesebb, üzletiesebb megjelenésű és főleg megbízható dízel autót kerestem.
A kereskedésben ahol nézegettem olyan autókat, amik első magyarországi forgalomba helyezésűek, és a szerviz múltja visszaellenőrizhető, törve nem volt. Tipikusan, aminek gazdája is volt, nem csak tulajdonosa.
Sok autó közül egy 2013. 10. havi Passatra esett a választás. Kívűl - belül nagyon szép állapotban volt, sehol egy kopás. A motortér úgy volt poros ahogy kell, nyílván a 4 éves autónál milyen legyen.
Nagyon meg voltam elégedve vele, amikor használatba vettem.
Eddig 85.000 !!! kilómétert mentem vele, 70 % autópályán és semmi hiba.
Csak a kötelező olajcsere, első fékcsere, első futómű valamelyik szilentjét kellett cserélni. Motor-váltó jól meg lett csinálva. Soha nem hagyott ott sehol, meg se rezzent.
Ami árny oldala, de hát ezt meg kellett szokni, hogy a márkaszerviz költségek egy magasabbak, mint előtte azt megszoktam. De ha valaki költ rá, akkor sokáig jó autó tud lenni, nem fog szét hullani.
Itt egy kis kitérő:
A Pécsi VW márkaszerviz biztosan jó és lelkiismeretes szerelők dolgoznak ott, de az első szervíz után úgy döntöttem ha nem szükséges akkor soha többet nem viszem oda.
A kommunikáció az ügyféllel egy nagy nulla. Arról, hogy milyen szerviz fog történni, mennyibe fog kerülni, hogy fog kinézni a szerviz arról semmilyen infó nem közölt velem az ügyintéző. Egy néma jelenet volt majdhogynem az egész, így ment le az első kötelező szerviz.
Ja és még egy fontos dolog, kb. két hónappal később kértem árajánlatot első fékbetét és féktárcsa cserére, mivel még a gyári szett volt benne. Ezt megspórolhatták volna ha, mondjuk az első szerviz alkalmával megnézik és közlik, hogy hamarosan szükség lesz egy ilyen projekt, de ennyire nézték át az autót, de szerencsére az ezért járó szerviz számlát azért gondosan hozzácsapták a szervizszámlához.
Szóval kaptam árajánlatot. Megkérdeztem, hogy milyen márkájú a fékbetét és a féktárcsa, mert hát 160. 000 forint az nem kevés pénz. Az volt a válsz, hogy "nem tudja". Tessék? Simán gondolhatom, hogy hülyének akarnak nézni.
Itt kezdett bűzleni a dolog, hiszen a tételeket ki kell választania amikor árajánlatot készítenek a gépbe, ahova oda van írva, hogy miért fizet az ügyfél. Mondtam akkor inkább hagyjuk az egészet, mert sokallom a 160.000 forintos tételt.
Fogtam magam elmentem Kaposvárra a Spirit Auót VW márkaszervizébe. Ég és föld.
Kezdve attól, hogy a telefonba barátságos volt a hangnem, személyes érkezéskor előre köszöntek, érkezéskor kezet fogtak, hellyel kínáltak, sőt elmondták, hogy mi fog történni, sőt, elmondták, hogy van lehetőség után gyártott alkatrészek cseréjére is, mert lényegesen olcsóbb és pont ugyan olyan jó, mint amilyen a gyári. Szükség esetén felhívja erre a figyelmemet.
A szerviz idejére egy másik asztaltól odajött hozzám egy alkalmazott és megkérdezte, hogy gondolkodom e új autó vásárlásán, majd egyből mondta, hogy van egy VW Arteon próba autó, ha gondolom nyugodtan mehetek vele egy kört. Kivitt a kocsihoz és a kezembe adta az autó távirányítót.
Én ügyfélként ezt a bánásmódot keresem és sokkal jobb szívvel fizetem ki a magas szerviz számlát.
A Passat nagyon szépen suhan, kényelmesen könnyedén tartja a 160-180 km/h utazó tempót ha kell. A 120-130 km/h tempó pedig finom.
Az összeszerelési minősége néhol gyenge, valahol a kilométer óra mögött zörög.
( lehet, hogy egyedi hiba, de állítólag valami csavar vagy kilazult vagy nem is volt és a műanyagok egymásnak kocognak- következő szervizben majd megnézetem.)
Elől - hátul kényelmesen el lehet férni gond nélkül.
Kellemetlenség: a csomagtér bár gombnyomásra nyílik ( nem elektromos ) de a zsanérokat feszítő rugók elfáradtak, a szerviz közel 100.000 forintért cserélné).
Összességében a korabeli vetélytársaiknál kényelmesebb, szerintem megbízhatóbb és csendesebb.
A BMW kisebb és feszesebb, az Audi pedig nekem kényelmetlenebb. Csomagtartója minden kettőnek kisebb. Persze mindenkinek más a fontos és nem kívánok minősíteni egyik márkát sem, nekem ez volt a tapasztalatom.
Hibalista
- 1. első futómű ( jobb oldali - és abl oldali ) szilentek - pár tízezer forint - 2. első tompított izzók kiégtek, én kicseréltem eszerűen. 1-2 ezer forintos tétel
Ide hordtam szervizbe
Pécs, Auto City. Diósi út 1. - REMÉLEM SOHA TÖBBET NEM SZORULOK RÁJUK, NULLA KOMMUNIKÁCIÓ, SIMÁN HIHETEM, HOGY VALAMIVEL LEHÚZNAK.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Kaposvár, Spirit Autó - AMÍG VW AUTÓM VAN, IDE SZERETNÉM HORDANI, HA MEGMARAD A BÁNÁSMÓD ÉS A KOMMUNIKÁCIÓ. Gyorsak és ha van olcsóbb alkatrész a gyárinál és jó, akkor megmondja. NEM FORDULHAT ELŐ, HOGY AZ UTÁNGYÁRTOTTAT ÉPÍTI BE ÉS GYÁRIT SZÁMLÁZZA KI, MONDVÁN AZ ÜGYFÉL ÚGYSEM ELLENŐRZI LE. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6 kombi | Következő autója? | Passat VIII 2.0 CR TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
