Autópálya fetisiszta, szürke eminenciás
Szöveges ítélet
Milyen autó a B7 Passat 1.6TDI Comfortline? Egy szóval: "kellemes".
Nem több, nem kevesebb. Egy kellemes társ, főleg autópályás, hosszú utakra, ahol az átlag Magyar okmányirodai várakozásnál is hosszabb 6. fokozatban kisimul az 1.6-os motor kerregése, elhalkul az utastér és megszűnnek a rezgések is. 150-160-as utazótempó a Német autópályán (ilyet Magyarországon sem csinálunk, pedig divatos) 6l, 130-135km/h bárhol máshol 4,8l/100km-es fogyasztást jelent, ami az autó méreteit tekintve nagyon szép eredmény.
Városi nyúzást csak kompromisszumokkal bírja, itt észrevehető, hogy az autót nem erre a terepre tervezték. Pusztán városban, pár kilométerre bűn megvásárolni, bármennyire is tekintélyt parancsoló a megjelenése, az elektronika nem győzi beindítani a motor regeneráló programot, igaz emiatt a nem túl finoman,de annál biztosabban működő start-stop szerencsére nem szól bele a dolgunkba, de a motor járásán érezhető, hogy szenved. Aki ilyen nyúzást tervez, az válassza valamelyik TSI alternatívát. A rövid utakon kinyírt TDI javítási költségeit nem fogja megúszni, így máris elillan az alacsonyabb fogyasztásból fakadó előny.
A fentiekből következik, hogy amint hosszabb városi utakkal kínáljuk és a motor már a saját maga egészségének megóvásával van elfoglalva feltűnik, hogy a váltó rövid 1-es, 2-es 3-as után, 3 olyan fokozat következik, aminek egyikét sem fogjuk szívesen használni a krúzolás során. Miért? Mert 50km/h-nál a 4-es hangosan kerreg 1800-2000 körül, adja is már a jelzést, hogy "kapcsolj már fel öreg", az 5-ös viszont 1100-at forog, ami pont a lefulladás + 1rpm-et jelent. Ravasz a VW, mert ez akkor nem tűnik fel első látásra, csak elismerően hümmögünk, hogy hmmmm ez igen, ez a motor még a pincéből is egy angol, jónódú, 60-as úriember finomságával húz, de az igazság az, hogy ilyenkor már kezdhetjük is dobálni az 5000-eket a kesztyűtartóba, ugyanis a kettős-tömegű lendkerék vélhetően gyorsan a szervizasztalra fog kerülni.
Összes többi dimenziójában hozza a megszokott VW érzést: halott kormányzás, finom, csendes futómű, minőségi, de egy 6 órás évértékelő prezentációnál is unalmasabb beltér, visszafogott felszereltség, hosszabb tavon is kényelmes ülések és országtól függő presztízs (Magyarországon császár vagy, Németországban területi képviselő junior). Nem más, mint kellemes.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Obudai Autojavito Kft. Profi szerviz, baratsagos kiszolgalas, precizen kitakaritott auto, magas ar.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | IS 250 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
