Aranyos Cecilkém
Szöveges ítélet
Szép formája van az autónak, fekete fényezés, széles 18" kerekek. Nagyon dinamikus ahhoz képest, hogy 2.0 motor hajtja, viszont ebből a 170Le-s CRTDI verzió.
Én elég dinamikusan is vezetek mindenhol, nem nagyon szoktak megelőzni, cserébe én... :D
Odalépések, autópályán utazó 180-210 között (Persze csak No.-ban :D). Ekkor 9-10L-t fogyaszt, viszont az összesített átlagom 7,5-8L körül van. (Ez nem átlagos használatnak felel meg!)
Nyugodt vezetéssel 5,5L/100km-t kapunk eredményül.
Nálam most világít a "Check engine": egy komolyabb diagnosztikai berendezéssel kiolvasva tudtuk meg, hogy a szívószelep csappantyú pozíció érzékelőjével van gond. Üzemelésben semmi hátrányát nem érzem, így nem foglalkoztam annyira a problémával, majd eladás előtt... Egyik szerelő a szívósor cseréjével oldaná meg a problémát, mert már találkozott ilyennel más Passat-oknál is (szerinte kb. 120.000Ft). Másik szerelő először tisztítással próbálkozna (szívócsatorna tisztítás dióhéjszórással???).
Aztán volt még egy hibám: 2 hetente bejelzett a hűtőfolyadék érzékelője, hogy töltsek utána (elég nagy mennyiségeket). Aztán egy idő után nagyon vastag rétegben megjelent olaj a hűtővíz tetején, mondanom sem kell, mekkora riadalmat okozott...
A hengerfejen kívül az olajhűtő hőcserélőjénél találkozhat a hűtőfolyadék a motorolajjal, így ott kezdtünk tapogatózni. Szerencsére ennek cseréje, a rendszer átmosása, és ezek után a hűtőfolyadék kétszeri leeresztése megoldotta a problémát.
Manuális váltóval szerelt, mivel a barátaim vásárlás előtt ijesztgettek a DSG komoly költségeivel meghibásodás esetén. De semmi panaszom nincs is erre a 6 sebességes kézi váltóra így 230.000 km után.
Viszont a következő autóm mindenképp automata lesz, és ugye valami erősebb, mivel szeretek előzgetni, száguldozni. Terveim között van 3.0 benzin is a hang és a sportos vezetési élmény miatt.
Összességében amúgy mondhatom, hogy egy nagyon szerethető, szép autó, kategóriájához képest pedig mindenképpen gazdaságosan üzemeltethető, és bőven elég ez a teljesítmény is, csak ugye mindig többre vágyunk... :D
Hibalista
- Szívócső csappantyú pozíció érzékelő (nem zavar, még nincs javítva) - Olajhűtő csere, hűtőrendszer tisztítás, új hűtőfolyadék (70.000Ft)
Ide hordtam szervizbe
Autószerelő ismerős otthoni műhelye. 10e-ként olaj (Castrol) és az összes szűrő cseréje: kb. 27.000Ft + munkadíj kb. 5.000FtVezérlés csere 180.000km-nél: úgy emlékszem 70.000Ft körül volt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8388607 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ??? 530D/528i F10 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
