A mókusvakítás és a minőség különös elegye
Szöveges ítélet
A kocsi tulajdonságai több mint elfogadhatóak lennének az 5-7 milliós ársávban, de távolról sem arányosak a 10 milliós árával (listaár: 12 millió). Ennyi pénzért mások többet adnak.
A minőségérzet megvan, de jól látszik, érződik, hogy helyet kellett hagyni felfele az Audinak. A külsejére nem pazarolnék sok szót, véleményem szerint böszme. Ebben a méretben a limuzinnak egyébként sincs semmi értelme. Ha én választottam volna, kombi lenne. A belsejét komolynak szánták, szerintem inkább komor, hogy ne a gyászos szót használjam.
Néhány dolog nehezen, nagy erőkifejtéssel működik, az ajtót mintha valaki húzná/tolná szemből, a fejtámla kiemeléséhez súlyemelőt kell hívni, a motorháztetőt mintha egy T-34-ről kölcsözték volna. Az (alap) ülések viszont könnyen, kis lépésekben állíthatók, nem nehéz kényelmes helyzetet találni.
A médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) egy rakás … . Felhangosítva harsány lesz, bántja a fület, ha pedig lehalkítom, frekvenciák garmadája tűnik el a hangképből, középút nincs. A bluetooth telefonkihangosító kezelése egy rémálom.
Ami teljesen elfogadhatatlan – és itt visszautalnék a kocsi árára – az a motor- és gördülési zaj, valamint a rendkívül kellemetlen rugózás. A zaj már 110-120 környékén kezd zavaró lenni. A probléma nem is annyira a zajszinttel mint inkább a zaj orgánumával van. Valami furán kellemetlen, mindent betakaró, nem kimondottan tolakodó de állandóan jelenlevő, és mindenhonnan nyomuló mormogás veszi körül az embert. Lehet hogy ez a médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) fent említett problémájának egyik forrása.
A rugózással nem tudom, mit akartak, de kényelmesnek nem puha, sportosnak nem kemény, hanem – a kanyarstabilitás kivételével – mindkét végletből a rosszabbat hozza. Nem egyszerűen döcög a rossz úton (már az enyhén rossz úton is), hanem úgy döcög, hogy te érezd rosszul magad, hogy oda merészelted vinni. Ráadásul ezt a mutatványt iszonyú gusztustalan zajokkal kíséri. Ez részben az idióta kerékméret miatt lehet (nyári: 235/45-R17, téli 205/55-R16, és a nyárival van a nagyobb gond), részben a szilentek, lengéscsillapítók elhasználódása miatt, legalábbis a dácsiás lötyögésből erre tudok következtetni.
177 lóerős a motor, de ez a 177 ló rendszerint szanaszét legelészik, és a DSG meglehetősen lassan képes őket összeterelni. Ha már együtt vannak, akkor megvan a lórúgás a háttámlán, megy a szekér elég rendesen. Korábbi autóim 150 lóerővel valamivel jobban mentek.
A rossz oldalt erősítik a zörgő, percegő kárpitelemek (mindez egy öt éves 10 milliós autóban!) és az olyan idegesítő részletek mint pl. az, hogy a hátsó ajtónál levő kabátakasztóról leesik a kabát.
Pozitívumként említhető az, hogy még nem volt komoly baj vele, télen viszonylag hamar bemelegedik az utastér, jó az összkerékhajtás, és - ami a legjobban tetszett - nagyon jól világít a (Xenon) fényszóró. Ilyen jól terítő, egyenletes fényt adó lámpát nem is tudom, mikor láttam utoljára.
Még egyszer nem kéne.
Hibalista
- Eddig nálam megbízhatóan működött, mindössze pár apróság írható a rovására: - - az egyik ablakemelőkapcsoló csak az automatikus emelést tudja bekapcsolni, - - a médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) néha csúnyán zörög, néha az USB médiabemenetele indítás után néma marad, néha felénél abbahagy egy számot, - - a futómű nem tűnik valami tartósnak (ld. szöveg), - - a hűtőventillátor motorja néha, a kocsi leállítása után nagy hévvel elkezdi hűteni a nemistudommit.
Ide hordtam szervizbe
Nagyszerviz után vettem át, a következő ideje még nem jött el.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 179000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo S60 | Következő autója? | Alfa Romeo Giulia |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
