A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2010-2014)

Passat 2.0 TDI DSG 4Motion Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A mókusvakítás és a minőség különös elegye

Szöveges ítélet

A kocsi tulajdonságai több mint elfogadhatóak lennének az 5-7 milliós ársávban, de távolról sem arányosak a 10 milliós árával (listaár: 12 millió). Ennyi pénzért mások többet adnak.

A minőségérzet megvan, de jól látszik, érződik, hogy helyet kellett hagyni felfele az Audinak. A külsejére nem pazarolnék sok szót, véleményem szerint böszme. Ebben a méretben a limuzinnak egyébként sincs semmi értelme. Ha én választottam volna, kombi lenne. A belsejét komolynak szánták, szerintem inkább komor, hogy ne a gyászos szót használjam.

Néhány dolog nehezen, nagy erőkifejtéssel működik, az ajtót mintha valaki húzná/tolná szemből, a fejtámla kiemeléséhez súlyemelőt kell hívni, a motorháztetőt mintha egy T-34-ről kölcsözték volna. Az (alap) ülések viszont könnyen, kis lépésekben állíthatók, nem nehéz kényelmes helyzetet találni.

A médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) egy rakás … . Felhangosítva harsány lesz, bántja a fület, ha pedig lehalkítom, frekvenciák garmadája tűnik el a hangképből, középút nincs. A bluetooth telefonkihangosító kezelése egy rémálom.

Ami teljesen elfogadhatatlan – és itt visszautalnék a kocsi árára – az a motor- és gördülési zaj, valamint a rendkívül kellemetlen rugózás. A zaj már 110-120 környékén kezd zavaró lenni. A probléma nem is annyira a zajszinttel mint inkább a zaj orgánumával van. Valami furán kellemetlen, mindent betakaró, nem kimondottan tolakodó de állandóan jelenlevő, és mindenhonnan nyomuló mormogás veszi körül az embert. Lehet hogy ez a médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) fent említett problémájának egyik forrása.

A rugózással nem tudom, mit akartak, de kényelmesnek nem puha, sportosnak nem kemény, hanem – a kanyarstabilitás kivételével – mindkét végletből a rosszabbat hozza. Nem egyszerűen döcög a rossz úton (már az enyhén rossz úton is), hanem úgy döcög, hogy te érezd rosszul magad, hogy oda merészelted vinni. Ráadásul ezt a mutatványt iszonyú gusztustalan zajokkal kíséri. Ez részben az idióta kerékméret miatt lehet (nyári: 235/45-R17, téli 205/55-R16, és a nyárival van a nagyobb gond), részben a szilentek, lengéscsillapítók elhasználódása miatt, legalábbis a dácsiás lötyögésből erre tudok következtetni.

177 lóerős a motor, de ez a 177 ló rendszerint szanaszét legelészik, és a DSG meglehetősen lassan képes őket összeterelni. Ha már együtt vannak, akkor megvan a lórúgás a háttámlán, megy a szekér elég rendesen. Korábbi autóim 150 lóerővel valamivel jobban mentek.

A rossz oldalt erősítik a zörgő, percegő kárpitelemek (mindez egy öt éves 10 milliós autóban!) és az olyan idegesítő részletek mint pl. az, hogy a hátsó ajtónál levő kabátakasztóról leesik a kabát.

Pozitívumként említhető az, hogy még nem volt komoly baj vele, télen viszonylag hamar bemelegedik az utastér, jó az összkerékhajtás, és - ami a legjobban tetszett - nagyon jól világít a (Xenon) fényszóró. Ilyen jól terítő, egyenletes fényt adó lámpát nem is tudom, mikor láttam utoljára.

Még egyszer nem kéne.

Hibalista

- Eddig nálam megbízhatóan működött, mindössze pár apróság írható a rovására: - - az egyik ablakemelőkapcsoló csak az automatikus emelést tudja bekapcsolni, - - a médialejátszó (nem akarom hifinek hívni) néha csúnyán zörög, néha az USB médiabemenetele indítás után néma marad, néha felénél abbahagy egy számot, - - a futómű nem tűnik valami tartósnak (ld. szöveg), - - a hűtőventillátor motorja néha, a kocsi leállítása után nagy hévvel elkezdi hűteni a nemistudommit.

Ide hordtam szervizbe

Nagyszerviz után vettem át, a következő ideje még nem jött el.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 179000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Volvo S60 Következő autója? Alfa Romeo Giulia
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2010

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)