VW Passat - a német tank
Szöveges ítélet
Korábban már volt Passat a családban (külföldre szakadt rokon látogatott minket még az átkosban, amikor idehaza még Trabik meg Ladák futkostak). Akkor megfogadtam, hogy ha nagy leszek, nekem is lesz ilyenem. ;)
Nos, összejött. Talán kissé elfogult vagyok, de nekem nagyon bejön: két baleset után (nem ezzel az autóval, és mindkettőben vétlen voltam) számomra a legfőbb szempont a biztonság. Ebben a tankban ezt megkapod: nyolc légzsák, és mindenféle elektronikus mankó biztosít arról, hogy még magad ellen is megvédjen.
Számomra további biztonságérzetet ad az, amit Karotta negatívumként hozott fel a cikkében (http://totalcar.hu/tesztek/passat20pdtd/) - idézem:
"Eleve feszengek a bunkerszabású autókban, ahol a vasakat annyira magasra húzzák az ember körül, mintha a fedélközből kéne kinavigálnia a Tirpitzet a langefjordi kikötőből."
Kell az a vas, oldalütközésnél nagyon hasznos lehet!
A fogyasztással teljesen elégedett vagyok. Napi használatban van az autó, átlagban 40-60 km / nap, és mindig elfelejtem, mikor tankoltam utoljára.
Gond még nem volt vele, megbízható német dög. Talán nem présel bele az ülésbe induláskor, azonban ha eléri a 2000-es fordulatot meglepő fürgeségről tesz tanulságot. Hogy negatívumot is mondjak: az autó 1500 fordulat alatt valóban hajlamos lefulladni, illetve nagyon erőtlen. Ügyes váltásokkal ez kiküszöbölhető.
Az olajfogyasztása eleinte meglepett engem is, de mostanra megszoktam: nem árt, ha mindig van egy kis tartalék a csomagtartóban. ;)
Apropó csomagtartó: nagyméretű babakocsi (persze összecsukva) mellett még lazán megejthetsz egy nagybevásárlást, simán elfér minden + egy rekesz sör. ;)
Ilyen halk Diesel-motorral még nem találkoztam; némely benzines kisautó hangosabb tud lenni, igazán meglepett. Nagyon jó a hangszigetelés, mondjuk ez el is várható ennyi pénzért. Szerintem kényelmes is - igaz kell némi időt szánni a vezető ülés beállítására.
A lengéscsillapítók fenomenálisak. Olyan úton, ahol előtte más autóval majd´ vesesüllyedést kaptam úgy haladtam, mintha autópályán mennék. A minap pedig sikerült egy olyan árokból kievickélnem, ahonnan más autókat ki kellett vontatni (ezúton is köszönet a dunakeszi önkormányzatnak az ötletes tankcsapdákért, amelyek már egy éve tátonganak a lakóparkban, több autóstársam örömére).
Egyelőre nem jött elő egy olyan probléma sem, amit egyesek emlegetnek: valószínűleg az is hozzájárul, hogy vigyázok rá, nem taposom ki a belét, és elsősorban nem a pesti dugókban vergődök vele. Remélhetőleg később sem lesz gond.
Összefoglalva nekem nagyon bejött a VW Passat: szép, elegáns, kényelmes, tágas, biztonságos és megbízható autó.
Véleményem szerint kiegyensúlyozott személyiségeknek-, illetve olyan embereknek szánták elsősorban, akiknél szempont, hogy az autó elegáns is legyen, mindenféle újgazdag sznob beütés nélkül.
Hibalista
- Visszahívták a szervízbe, állítólag az ablaktörlő motorjának a szigetelését kellett cserélni, mert ennél a szériánál volt valami gond, és elméletileg befolyhatott volna az esővíz.
-
- A jobb-hátsó ajtóban valami lehet a vezetékekkel, mert időnként nem lehet felhúzni, illetve lehúzni az ablakot.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
