VW: a világ 8. csodája
Szöveges ítélet
A német autók nálam ott kezdődtek, hogy BMW. Tehát úgy voltam vele, hogy a VW meg az opel hagyjon engem békén. Japán autókat vásárolgattam. Aztán kifogtam egy rossz minőségű toyotát, és váltottam. VW-skodára. És az oktavia meglepően jó volt. Ezért gondoltam úgy, hogy akkor nézzük mire képes az igazi Volkswagen. Passat.
Külseje eleinte nem tetszett. Az elejébe mindig is szerelmes voltam, de a formája meg a hátsója nagyon ronda volt. Aztán mikor már 2-3x láttam élőben az is megtetszett. Feketében gyönyörű. Szerintem minden idők egyik legszebb darabja. Olyan autót nem lehet csinálni ami mindenkinek tetszik (nem egy embert ismerek, aki szerint a ferrari sem szép!). Passat is ilyen. A külseje olyasmi, hogy vagy nagyon tetszik valakinek, vagy egyáltalán nem. Semlegesnek nem mondható. Mindenképp utána fordulnak az utcán, aztán még pár óráig elmereng rajta az ember, de aztán elfelejti. Lényeg a lényeg, szerintem nagyon szép.
Belseje is új! Az eddigi rideg, egyhangú belső most nagyon fel lett dobva. Bézs belsővel nem tudom elhinni, hogy valaki azt mondja rá hogy ronda. (az hogy nem tetszik az lehetséges). Nagyon jól eltalált, finoman meghúzott vonalakkal. Igazi német minőség. A króm passat felirat a műszerfalon lenyűgözött. Gyönyörű, az amúgy is szép műszerfalat még jobban feldobja. Az esernyőtartó szintén nagy ötlet. Az indítás viszont inkább high-tech "dicsekvés" mint hasznos extra. Nem könnyebb és nem nehezebb az indítás mint a hagyományos kulccsal. A DSG váltót nem kell részletezni. Aki hallott már róla az tudja...
Az ülések. Hát a szalonban még jó volt, aztán az első km-eken elkezdtem fészkelődni. Na mondom emiatt nem fogom a piacra vinni, hogy "fújjjj passat". Inkább rászántam jó pár percet, és beállítottam. Így már jó! Csak kő kemény munkával centire el kell találni a dolgokat.
A dízelmotorral semmi bajom, jól megy, nem lamborghini, de úriasan haladok vele. Szerintem pont ez való egy ilyen autóba. Esetleg egy erősebb változat 2,2 vagy 2,5 jó lenne, de ez is perfect. Lefulladással nekem sose volt gondom. Az első dieselnél még igen (okta) de azon belerázódtam, és utána már nem volt gond. Szerintem ezzel sem lehet lefulladni, hacsak a) le akarok fulladni, b) tapasztalatlan vagyok/hibázok. Egyik ismerősöm kipróbálta (nagy sportautós az emberke), persze lefulladt vele, mert kapkodott és menőzött, aztán ment egy kört és: "hogy tudod ezt vezetni...". Ugyebár hozzá van szokva, hogy 6sec alatt 100on, és alul is rakéta még "gyí" "tűz"... Aki ilyen autóra vágyik az isten ments, hogy passatot vegyen. Neki is mondtam, ha ilyen vezetési stílussal passatot vesz akkor hülye. A passat az úrias "luxusközlekedésre" való, nem rallyzásra, vagy gyorsulásra. De a soksok nyomaték azért neki is tetszett. Remélem mindenki érti mire gondolok.
Összegezve a passat: egy gyönyörű, jól összerakott, hasznos, és giccses extrákkal ellátott, megbízható, úrias luxust képviselő nyolcadik csoda.
A passattal nem voltam elfogulatlan. Úgy álltam neki, hogy volkswagen; nem jó, majd ha a BMW szintjére jutnak akkor... aztán a passattól teljesen más ember lettem. Tartom az elvem, hogy a BMW az igazi, de most már a volkswagent is az autók közé sorolom. Nagyon jó a passat.
Hibalista
- Tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
VW Kecskemét
Valószínűleg betegek, mert értenek hozzá!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Oktavia | Következő autója? | 5ös BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
