Teszi a dolgát, kicsit érzelmek nélkül
Szöveges ítélet
Használtan vettem, előtte pályaautó volt, 3 év alatt 150 e. km ment bele, szerelő azt mondta, megvehetem, volt szervizkönyv is. Olcsóbb volt, mint egy új szuzuki és azért nem ugyanaz.
Állapot: mindenki azt kérdezte, aki közelebbi kapcsolatba került vele, új az autó, asszem elmond mindent a külsejéről, belsejéről.
Motor: Csipegeti az olajat, értsd, két csere között 1 liter rátöltés, de ez bőven belefér, jobb, mintha a gázolajból töltené fel a hiányt és nem lenne fogyás.
Vettem bele sportlégszűrőt, mert olcsó volt, kb. 5 Db-el halkabb lett, elég jól szigetelt a motortér és az autóbelső, felhúzott ablaknál néha meg kell nézzem, jár-e a motor, mert nem hallani :), pedig a traktor alapban hangos kellene legyen. Mondjuk a motorolaj is jobbfajta, 507-es, az is halkítja.
Fogyasztás: a vezetési stílust figyelembe véve korrekt. Ért elég dinamikusan, de ésszel vezetek, azaz két lámpa között nem fullgáz, satufék kombóban és senkit nem tartok fel. Így városban (Bp) dugótól függően 5,5-6.5 között van, télen tud lenni 7 is.
Főút: egy álom, 4,7-5 liter között, stabilan!!! Nemrég Kőszeg-Mosonmagyaróvár 60-100-as tempóval 4,7 l/100 km, két emberrel, csomaggal, magyar gázolajjal. Jelzem kombi és 1,6 tonna...
Autópálya: 110-nél 5,2-5,3, 140 tempomatnál 5,9-6,3, attól függ, honnan fúj a szél...
Nyaralás 4 ember, full csomag, montenegrói hegyek, 2000 km, 5,6-os átlag...
Ja és 70 literes a tank, jó nézni a fed. komputert, hogy a megtehető táv 1150 km :) ami tényleg annyi.
Futómű: Rendben, de nem szereti a kopott gumikat, elsőként azt cseréltem, mert dinamikus kanyarnál hajlamos volt csúszni az eleje.
Jól parkolható, ekkora batárhoz képest fordulékony, viszont a hátulját még nem érzem parkoláskor, de ugye ez nem feltétlen az autó hibája.
Ülések: mondjuk 8 pont, néha azt gondolom, hogy a kis Mazda kényelmesebb volt, kicsit a jobb lábnak ütközik a műszerfal, szóval hosszú lábúaknak nem a legjobb.
Fékek: Meg lehet állni, nem is merek satuzni, nehogy a mögöttem jövőnek hosszabb legyen a fékútja...
Váltó: maradjunk abban, hogy a mazdáé jobb volt.
Negatív:
Az elektromos ablakemelő gombjai elől vannak, állandóan a hátsó ablakokat mozgatom, mert az esik kézre.
A jobb oldali A oszlop elég vastag és olyan szögben van, hogy a jobbkezes utcáknál szépen takar, szóval előre kell hajolni.
Röviden ennyi, igyekszem 1 év múlva frissíteni.
Hibalista
- ŐŐŐŐ szinte semmi, a bal első izzó adta fel, saját magam cseréltem mindkettőt, 4000 huf... Szerencsére ez szerelhető, kicsit nőgyógyásznak kell lenni, de nem több idő 5 percnél. - Azt mondják, az 1,9-es motor sokkal megbízhatóbb, mint a 2.0-ás... a többi népítéletet elnézve, lehet benne valami. - - A napokban a hűtőmaszk alatti króm felületen egy 100 ft-os helyen elvált a króm film a műanyagtól. Szerintem rám tolathattak, remélem nem magától virágzott ki.
Ide hordtam szervizbe
Csak olaj és szűrőcserék szigorúan 10 e. km-enként, bár az autó tudná a long life ciklust is, de ÉN nem hiszek benne : Ezen kívül volt egy Marsos átnézés, ott azt mondták, minden rendben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 323F | Következő autója? | egyelőre marad |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
