A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szivornyázó dög

Szöveges ítélet

Céges autó volt. Új munkahely, új autó – és bár nem volt flotta, de érezhető VW preferencia volt, a cégcsoportnál levő sok Ford ellenére (mondjuk azok Focusok voltak). 2007 őszén új és kapós volt a Mondeo, ezért a szokásos 17-25% flottakedvezményhez képest kevesebbet ajánlottak. Ezzel együtt a listaárak alapján arra tippeltem hogy nem fér bele a keretembe egy Passat, , ezért meg is voltam lepve hogy mekkora mértékű kedvezményt sikerült elérni a listaárból . Mivel a Passat belülről sokkal finomabbnak tűnt mint a Mondeo, és az előző céges kocsimat leadtam, egy készleten levő autót vittem el.
Belülről teljesen rendben is volt, rengeteg pakolóhely a vezető környékén, a világos barna huzat világosnak világos de nem annyira hogy gyerekkel életveszélyes lenne. Gyakran használom az autót hosszú úton, a beállítási lehetőségek számához képest a legkényelmesebb ülésbeállítás is max 350 km-ig volt kényelmes…
Kívülről gyanús volt hogy a bal hátsó ajtó szállításkor sérült lehetett mert a hézag nem volt párhuzamos, de kicsire nem adunk. Enyhén furcsálltam, hogy gyárilag adnak hozzá 1 liter motorolajat, csinos kis táskába csomagolva, nylon kesztyűkkel együtt. Nem ez volt az első dízel autóm, 30 felett 2 gyerekkel nem a versenyzés a célom, úgyhogy óvatosan járattam be, hidegen 2000 felé nem küldtem (ez picit levesz a teljesítményből mert 1800 felett jobban húzott), melegen nem állítottam le stb. Először kb 8500 km után gyulladt ki az olajszintre figyelmeztető lámpa. Beletöltöttem fél litert, és megnéztem a használati útmutatót: körülmpényektől függően 1 l/1000 km olajfogyasztás megengedett. Hát… Amikor pár ezer km után újra jelzett a lámpa, kerestem a neten egy olcsó beszerzési forrást, hogy a gyárilag beletett magas viszkozitású Castrol olajat tegyem bele. Ez a törekvés nem volt haszontalan, 41500 km alatt 5,5 l motorolajat töltöttem utána. Megfigyeltem, hogy szinte biztosan után kell tölteni ha tartósan 170-200 km/h sebességgel megyek vele (tényleg sokat jártam Németországban). De 130-140-es átlagnál is kért, csak több km után. Láthatóan elforrt az olaj bizonyos fordulatszám felett. Úgy tűnik a motor jellegzetessége, mivel egy barátom ugyanilyen motorú A4-ese ugyanilyen tüneteket produkál. Szerintem típushiba, mert egy átlagos sofőr nem veszi jó néven, ha egy jó kis autópályázás után el se indulhat a kútoszloptól utántöltés nélkül, mert 3 perc alatt visszahűlt a motor annyira, hogy a minimális szint alá essen az olajnyomás. Főleg ha konvojban mentek és álltok meg tankolni, már mindenki indulna, de akkor kesztyű és olaj elő, pepecselés…
Egyszer autópályán jöttem haza éjszaka (kb. 35 e km volt benne), és lelkiekben felkészültem hogy nemsokára tölthetek olajat, amikor kifogyott az ablakmosó folyadék. Na nó, gondoltam, és ekkor kigyulladt a hűtés hibáját jelző lámpa, persze előzés közben. Mivel a könyv szerint csak alacsony szintre figyelmeztetett, kiálltam az első kútnál: kb fél centivel volt a hűtőfolyadék a minimum szint alatt. Mindent utántöltöttem, hazajöttem, pár ezer km után ellenőriztem a hűtőfolyadék szintjét: meg se rezzent a feltöltéshez képest. Talán egy buborék ugrott ki?
Mindenesetre nem voltam teljesen szomorú, amikor leadtam. Saját pénzből sose vennék. Pedig eleinte terveztem hogy a következő egy Audi lesz, de már nem így gondolom. Főleg amióta az emlegetett A4-es fél nap alatt szívta le az akkut és automata lévén mozdíthatatlanságával befalazta a többi kocsit a garázsba – a gyári bluetooth gyári hibás volt…
Következő autó? Nézegetem a Mazda 6-ot….

Hibalista

- olajfogyás, olajfogyás, olajfogyás...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 41600
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Mazda 6?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)