Szerintem kategóriája legjobb autója
Szöveges ítélet
Elöljáróban csak annyit, hogy eddig szinte csak japán autóim voltak és semmi bajom nem volt velük. Előző autóm egy Honda Hr-v volt, amit szintén 0 km-el vettem és 105e Km-el adtam el. A kötelező szervizeken kívül csak a katalizátort kellett cserélni, mert véletlen odaütöttem egy kőhöz az alját és megsérült. Ellenben egy barátomnak az ugyan olyan Hr-v-jében 55e Km-nél komplett motort kellett cserélni, mert elfüstölt. Tehát csak azt akarom mondani, hogy minden márkánál és tipusnál vannak olyan szériák amelyekben lehetnek hibák. Na erről ennyit... :)
Mikor kitaláltam, hogy autót cserélek azonnal a kedvenc Honda márkakereskedésembe mentem (Royal-Motor), hogy válogassak. Mindjárt ki is néztem az új accordot full extrával és dízel motorral. Kipróbáltam és tetszett. Azután sok barátommal beszélgettem az autókról és meggyőztek, hogy próbáljak ki egy autómata váltós autót. Már 33 éves elmúltam és gondoltam, hogy eleget váltogattam már és vágyom egy kis kényelemre. Sajnos a Japán autókból még nem igazán lézezik dízel és autómata kompozíció így hát alternatív megoldásokon kezdtem el gondolkozni. Nagyon tetszett az Audi A6 Avant-ja, de annyi pénzt autóra sohasem áldoznék (bár soha ne mond azt, hogy soha). Utána megnézem az A4 Avant-ot 2.0 PDTDI autómata váltós verzióját, de gyakorlatilag egy VW Golf méretű autót vehetnék több mint 10 millió forinért. Annyit azért nem ér.
Ekkor már végső elkeseredésemben kipróbáltam az új Passatot. A kereskedésben persze nem volt 170 pacisból DSG váltós csak manuális, sebaj kipróbáltam azt. Rögtön az indulásnál 2x lefulladtam Én is. Kicsit cikis volt, de szokni kellett a Dízel kezdetben gyenge erejét. Amikor végre felülkerekedtem a technikán már élvezettel vezettem az autót. Jó volt benne minden (bőr, kormány, kezelőszervek). Egyedül a rádiója (RDS300) volt elég gyatra, de megnyugtattak, hogy lehet bele komolyabbat is rendelni. Ezután egy másik kereskedésben kipróbáltam egy 140 pacis viszont DSG váltós verziót. Ettől teljesen elájultam. Ültem már autómata autóban, de ilyenben amiben nem bólogat az autó eleje a váltásokkor még sosem. Teljesen olyan mint ha villanyautóval mennék. A belső térkinálata egy Audi A6 méretű autóé. Nem is értem miért az A4 és BMW3-as kategóriához hasonlítják mikor belső méretei alapján jóval nagyobb. A próba után már nem volt kétséges, hogy ilyen lesz a következő autó.
Ezután jött a szerencsém. Egy barátom ajánlott egy céget, akik 0 km-es autókat forgalmaznak közvetlen az importőrtől jóval olcsóbban.
Így hát augusztusban megrendeltem és október közepén már át is vehettem az autómat.
Teljesen full extrás kivitelt rendeltem. Ebben a Highline-on felül még az álló hűtés-fűtés, maszirozás, 600W hifi, Nagy navigáció, Solartető, nappa bőr és miegymás is benne van (erre már csak vonóhorgot lehet rendelni, de az nem kell. :) ). Ez a kivitel a kereskedőnél 11,6 millió lenne, de szerencsémre nekem 8,5 millióért sikerült hozzájutnom. Egy jó darabig nem fogom lecserélni az biztos. Remélem nekem szerencsém lesz a szériával és nem lesz semmi baja a kicsikének. :)
Ja és gyárilag Én úgy rendeltem, hogy a középkonzol aluminium és a műszerfal fa, de amikor megjött az volt az első amit teljesen lecseréltettem aluminiumra. Szerintem sokkal jobban néz ki és mellesleg az egész műszerfal aluminium betét csak 36e Ft volt áfásan. :)
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mozaik utcai Volkswagen szervíz.
Decemberben megjelent az a DVD amin Magyarország is rajta van. Persze a kereskedőnél fogalmuk sem volt a létezéséről, ezért megrendeltem ebay-en és azóta is tökéletesen használom. :)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10600 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | HR-V | Következő autója? | Audi, VW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
