Szerettem, de azóta lett egy jobb :)
Szöveges ítélet
Először is szeretném leszögezni, hogy nem céges autóról van szó, nem hitelre vettem, hanem teljesen a saját pénzemből. Csak azért mondom, mert ahogy olvasgattam a többi ítéletet, párnak olyan „ennek a tahónak is a segge alá raktak egy 8-10 milliós autót, aztán nem tudja hogy fikázza” szaga van, szerintem legalábbis.
2005ben az elsők között vettem új Passatot, nagyon megtetszett a formája, elegáns és sportos is szerintem. Természetesen feketét, mivel tudjuk, hogy az autó színe fekete :) Legnagyobb sajnálatomra akkor még rendelhető sem volt a DSG, vagy túl sokat kellett volna rá várni, már nem emlékszem. Gondolkodtam még 407esen, A4esen, vagy esetleg használt A6oson. Már én is csak nevetek a 407esen, elnézést a Passat hívőktől :) Aztán végül is a VW mellett döntöttem, nem volt még új autóm, gondoltam legyen ez az első! És egyáltalán nem bántam meg. Úgy hiszem, a németek szar autót már nem nagyon csinálnak, az eladások és a minőségi statisztikák magukért beszélnek.
Motorikusan szerintem jó a 2 literes dízel 140 lóval és 320 Nm-rel, ez is tud 200zal menni folyamatosan, érezni benne az erőt, mindig van benne elég tartalék, és nem mellesleg a teljesítményéhez képest rohadt keveset fogyaszt. Nem vagyok híve ennek a ki tud minél kevesebből eljárni dolognak, de azért csak jólesik az embernek ha mondjuk 8 helyett 5,5-6,5 literből lejár. A motorhang hidegben valóban kicsit zavaró lehet, de ez ilyen minden mai 2 literes dízelben, aki meg nem tudja megszokni, az legyen is olyan hülye, hogy emiatt eladja :P
Én sportline felszereltséggel vettem, pár extrával: sportfutómű (nagyon jó, mindenkinek ajánlom), elektromos bőrülések, szép alufelnik stb. Ami nekem kell, az minden benne volt. Nem tudom megérteni, hogy aki trendline-t meg comfortline-t vesz, az miért sajnál még 1-2 millió forintot rákölteni, mindenképpen megérné. 190 magas vagyok, hosszú utakon is kényelmesek voltak az amúgy szemre is jó sportülések. A kezelőszervek elhelyezéséről nem mondok véleményt, mert a 100ezerből kb 80at egyedül utaztam vele, fiamon kívül nem is vezette senki, szóval ahogy először magamra állítottam rajta mindent, az úgy is maradt. A belső minősége szerintem ebben a kategóriában felettébb korrekt, az anyagok mindenhol jók. A hátsó hely meg még magam mögött is nagyobb, mint egy 5ös BMW-ben.
A szinte minden (valós, vagy valószínűbb, hogy kamu) fikázónál előjövő olajfogyasztásra azt tudom mondani, hogy aki sajnál egy ilyen autótól 10-15ezer kilóméterenként pár ezer forintot, annak ajánlom a mi autónkat meg a felettébb „érdekes” avensist, azzal biztos nem lesznek ilyen gondjai. Az ilyenek inkább ne üljenek Passatba… Szarrágóság teteje!
Nekem 10 millióból jött ki végül, és még most is úgy gondolom, hogy megérte a pénzét. Azóta átültem egy 2007es A8asba, 4.2es benzines, amit lehet autóba rendelni, minden benne van. Kicsit más kategória… Innen visszanézve kicsit fapados a Passat, de ebből mi nem? :P
Azért „ragadtam tollat”, és írtam meg a saját tapasztalataimat, mert elég bosszantó, amit egyes toyota és más márkakereskedők művelnek (a többi német autós ítéletben is), másra már nem tudok gondolni, néha akkor hülyeségeket írnak :) Én nyugodt szívvel merem mindenkinek ajánlani ez a kocsit, akár családnak, akár munkába járásra venné, nem csinál vele rossz vásárt. Egyik autó sem tökéletes, de itt sikerült a németeknek a minimálisra szorítani a hibák számát. Francia autóért normális ember nem ad milliókat, japánt meg vegyen az akinek arra van csak pénze… :P
Hibalista
- 25.000 km-nél bal első kerékkel volt valami, rezgett kicsit, de garanciában hamar megjavították, azóta sem volt vele gond.
Ide hordtam szervizbe
Procar Székesfehérvár
Szerintem korrekt, gyorsan és jól dolgoznak, árak meg igazából nem izgatnak, mert nem azért veszek autót, hogy utána sajnáljam a pénzt tőle, persze ésszerű határokon belül. Autós műszaki dolgokhoz nem értek, nem is akarok, értsen hozzá a szerelő. Ebben a szervízben nem kellett még csalódnom.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ide hordom az Audimat is, a szolgáltatás ugyanolyan - magas - színvonalú továbbra is.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 102000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | A8 4.2 quattro |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
