Szerelők kedvence. Csak közlekdeni ne akarj vele...
Szöveges ítélet
Hát hol is kezdjem...? Nem találom a szavakat. Aki Volkswagent vesz, nem erre számít, az tuti.
Ez a VW már nem az a VW. Előző autóm egy 1997-es B5 Passat volt, szinte semmi baj nem volt vele, pedig én használtam rendesen. Bevallom, én sem vettem komolyan azokat, amiket írtak, mondván: nem, egy Passat nem lehet ilyen sza@r. De lehet, sőt. Alulmúlja a legfélelmetesebb álmaidat is. 4 év alatt háromszor trailereztem az ország különböző pontjairól (50-70 eFt/trailer!). A harmadiknál már megismert a traileres és kedvezményt adott. Nem ez a hely, ahol törzsvásárlói kedvezményre hajt az ember fia. Amit itt a többiek leírtak, mind igaz. Szépen sorban kijött minden hiba. Nem tapasztalják ezt azok, akik a nagymamához járnak vele minden másnap (karácsony másnap és húsvét másnap), és beletekernek évente akár 10 000 km is. Nekik semmi bajuk sem lesz vele, de aki napi használatra akarja, az ne vegyen ilyet.
Először a gázolajszivattyú állt meg. Lehet kapni, 89 eFt. Meg persze a munka. A Ko-Csi Bt.-nél lehet kapni átalakított Transporterét harmad áron, azt mondták örök élet. Az örököt nem próbáltam, de nekem az átalakított 180 000 km elment. Utána PD elem lett zárlatos. Persze, a bontós már kivette a fiókból kerek százért. Nem pénz az érte. Jó, hogy csak 4 hengeres... Utánanéztem a témának, kiderült, hogy csak a Siemens PD elemekkel van a baj, a Bosch nem romlik el. (Akkor miért nem hívták vissza az összes Siemenset?!) Nosza, találtam Balatonalmádiban egy Audi VW specialistát (tényleg profi a srác) potom 120 eFt-ért (meg a 4 működő Siemens PD elemért) cserébe átalakította Bosch rendszerűre. Azóta valóban nem állt meg. Na vége, gondolta Stirlitz.
Hát nincs vége. Még ugyanabban az évben cserélni kellett a kéttömegű lendkereket kuplungszettel 160 ezerért. Itt már kezdtem befonni a szemöldököm. Még csak 140 000 km körül jártam. Egy szép verőfényes nyári napon az autópályán kiírja nekem, hogy Oil pressure probléma. Nem ám a mennyiség, nyomás. Hívom a szerelőt, elmondom a hibát, nyugodt és kedélyes hangon beleduruzsolja a fülembe, hogy egy túl puha anyagból készült hatszögletű, 10cm hosszú kis pálca hajtja az olajpumpát, annak elkopott (!!!) a vége. Szokott ilyen lenni. Van is neki, 800 Ft-ba kerül, vigyem csak. Vittem. (Trailer 1. 65 000 Ft.) Azt mondja, bele lehet tenni saját gyártmányt, imbuszkulcsból esztergáltat, az tovább bírja. Pálca csere, vidáman, 70 eFt-tal könnyebben színről jobbra el. El is ment vele legalább egy olajcserét, és mi történt? Na mi? Autópályán a jól ismert csengő hang után közli: Oil Pressure probléma. Ugyanez még egyszer, pálca csere. (Trailer 2. 70 000 Ft.) Pár hónappal később az M0-on csengő, Oil Pressure, Trailer. Nagyon kellemetlen. Már megint a pálca, gondolom. Nem, nem pálca. (Trailer 3. 55 000 Ft.) Most a pálca háza kopott el, cserélni kell az egész egységet. Persze van rakáron a Porsche M5-ben: 287 000 Ft. Balatonalmádiba el, profi srác (Tamás) 50 000 Ft-ért átalakítja a saját megoldására (két tárcsa szemben, stiftelve), örök élet. Azóta (140 000)ezzel semmi baj. Majd beadom újításnak a VW-hez, szívesen elvégzem azt a tesztelési és fejlesztési munkát, amire ők (képtelenek?) lusták.
A kaput az olajteknőben tönkrement láncos motor rezgés kiegyensúlyozó egység meghibásodása tette be. A lánc megnyúlt, a motornak borzalmas hangja lett. Láncot Európában nem kapni, Angliában még van a boltokban, rendeljek onnan. A VW szerint a lánc nem volt jó találmány (!!! Tényleg...?), de a hivatalos szerviz szerint alakítsam át fogaskerekes rendszerűre, az majd jó lesz. Persze, van raktáron, az átalakítás nem egészen 420 000 Ft (!!!). Vissza is kérdeztem, hogy jól értettem-e? Bontóból fogaskerekes megoldás 60 eFt-ért beleépít, autó elad. Itt fejeztem be.
Nagyon tetszik az AUDI és az új VW Passat is, de nem tudom elképzelni, hogy pénzt adjak egy példányért. Ha nem akarja valaki a nehezen megkeresett pénzét szervizre költeni, ne vegyen a VW-AUDI csoportból. (Istenem, nehogy abban az álomban éljen valaki, hogy az Audi vagy a Skoda jobb...ugye, nem gondolja ezt senki?) Legalábbis 5-10 évig nem, talán visszajön egyszer a régi VW minőség, talán nem.
Hibalista
- Gázolajszivattyú, kéttömegű lendkerék, kuplung, bal féltengely csukló, olajpumpa (kihajtás), PD elem, balanszegység az olajteknőben, szélvédőtörlő mechanika törés. Könnyebb lenne felsorolni, hogy mivel nem volt baj.
Ide hordtam szervizbe
Halászi Peti, Gyömrő. Kiváló szakember, fejből ismeri a típust, csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 182000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | B5 1.9 tdi | Következő autója? | Talán Avensis |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
