Robaj, aztán dzsííí
Szöveges ítélet
Alapból egy 170lóerős, DSG váltós passatról van szó. Sportline felszereltséggel. A hűtőmaszkot utólag krómoztattam, mert ugye az csak a highlinehoz jár.
Kényelmes, remek a futóműve, jók az extrák.
Miután hozzászoktam a dieselhez, jöhetett a tunning ideje. Chip, illetve VW által támogatott motortunning (mindenképpen fontos, mert az élettartamra befolyással lehet).
Így bőven 200 lóerő fölött van a teljesítmény, a nyomaték pedig 450 körül lehet.
Sokaknak nem tetszik a VW dieselmotor hangja. Meg tudom érteni, szokatlan az biztos, de nekem nagyon bejön. A Bluetech-es tiguan hangját is imádom, nekem ez a stílusom. Indulásnál nagy robaj, aztán érj utol ha tudsz.
A végeredmény remek lett, normál használat mellett nem nagyon eszik 7 fölött, viszont ha rálépek a gázra, akkor míg az alapváltozat ~max 7.5et eszik, ez bátran 10-11et. De megéri, mert ha nyugodtan autókázok, akkor nem fogyaszt, ellenben a sportautókkal. Már kétezer alatt elkezd húzni, onnantól meg 4500-5000ig rakéta, és hála a zseniális DSG váltónak egy szempillantás mulva megint húz! DSGnek külön előnye, hogy elvileg nyomatékfüggetlen, tehát még erősebb tunning esetén sem igényel átalakítást. Remek, tutira eltalált autó!
Valószínüleg az igazi passat tulajdonosokra (az igaziak, a japán "soseláttampassatotdeszar" konkurencia nem érdekel), furcsa hatással van, egy üzelti luxuslimuzin Tunning GT-vé alakítása. Igen van benne valami, mert habár jó a futómű, de nem sportos (bár a feszesítés sokat segít). És az egyéb luxuselemek amit már mások 100x leírtak.
De nagyon jól néz ki, a most futó modellek közül az egyik legszebb, legmarkánsabb, és műszakilag legtökéletesebb. Mi másba öli az ember a pénzét ha nem ilyen autóba! (és természetesen az említett fogyasztás miatt is hasznos).
Van a 3.2 V6, ami tizenegynehány milliótól indul, na most annál olcsóbban raktam össze ezt a tuti kis gépet.
Összerakás után komoly bejáratás következett, mind nagy fordulaton, mind kényelmes sétakocsikázás formájában. És jól vizsgázott!!
Nagyon szeretem, még egy két dolgot alakítanék rajta, de amúgy tökéletes, a hangja meg a külseje minden embert elkápráztat, és mindenki nyúl a fényképezős telefonjáért:)
Hibalista
- Még semmi. A tunning után gond volt a turbonyomással, a bütykölés miatt, de rendbe jött.
Ide hordtam szervizbe
Csak annyit, hogy nem örültek a felhúzásnak! De legalább megdicsértek, hogy szép munka.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Accord szintén tunningolt | Következő autója? | Passat R36, ha ezt megunom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
