A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0PD TDI Comfortline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Recept egy jó Passathoz

Szöveges ítélet

2016. Január-Februárjában dőlt el, hogy lecserélném a 97-es Passatom egy újabb, modernebb, biztonságosabb autóra. Körülbelül ez is az a dátum, amióta olvasom a hülyébbnél hülyébb megszólalásokat (már bocsánat), kommenteket, mindenféle komolyabb ismeret nélkül.
Ezek heti többször is előfordulnak, hozzá nem értő, a szomszédom macskájának a takarítónőjének, a kulcstartójának a kabalafigurája mesélte hogy az ő szomszédja ismert egyszer valakit akinek...
Én 1-2 hónapig tanulmányoztam a típust, hogy mit lehet és mit nem lehet venni. Nem titkolom, megszerettem a Passatot (Golf is tetszett, de Passat áron van, akkor meg inkább legyen több helyem), nem tudtam elhinni, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártója 5 évig egy olyan típust gyártott és adott el milliószám amiből nincs egy sem amit meg lehet venni. (ne, ne jöjjünk a szívóbenzinnel ekkora kasztniba) Ezért utána jártam a dolgoknak és nagyjából a következő információk alapján döntöttem.

Dízel volt az előző is, de nem ezért lett ez is az. Passatok 90%-a dízel: azaz több az alkatrész, telítettebb a piac, olcsóbb.
A közvetlen benzinbefencskendezést ismerjük. A fele eszi az olajat, a fele nem (én akiket ismerek senkinek sem eszi :) ) ezen lépjünk is túl, de az mennyire szürreális hogy max. 100e km-enként dióval szórassuk ki a szívósort?
Maradtam ismét a dízelnél. Jöttek a kérdések, hogy melyiket ennyi pénzért. (CR-ből csak sokat futott volt még és nekem amúgy is jó volt a PD)

1.9PD TDI 8v 105ps
BKC, BXE - ilyeneket néztem, ezekben gyárilag nem volt DPF. Nincs velük baj, bevált motorok, de a turbó kicsi rajta. Lehet azt mondani hogy chippelve annyit megy mint a 140-es (de jobban biztosan nem megy nála a gyári turbóval).
BLS - ezek a Bluemotion változatok, hosszú váltóval, meg pár aprósággal. Ja és DPF-el. Én nem vállaltam be, a PD + DPF kombó nem nagyon sikerült sajnos.

2.0PD TDI 8v 140ps
BMP - biztos van még egyéb motorkód is, lényeg hogy ezek Bosch PD elemmel rendelkeztek, amik ugyan nem romlottak el biztosan 200e km-ig, de legalább DPF volt rajtuk, így mással szívhatott az ember.

2.0PD TDI 16v 140ps
BKP - ez az egyik híresen ,,rossz" motor. Mi a rossz benne? A Siemens PD elem. Ez az én autómban 7 éves korában tönkrement 170e km körül és kapott 4 új Continental elemet. Az elromlós elemek 200e km-nél tovább ritkán bírták, márkaszerviz valamilyen konstrukcióban cserélgette sok autóban. (hogy ingyen, nem ingyen, méltányosságban vagy sem, azt sajnos nem tudom de az első kérdésem mindig az alvászám volt amikor autóért telefonáltam...)

2.0PD TDI 16v 170ps
BMR - DPF-es ez is, részemről off, ennél is haltak ki a PD-k sorban, sokban van ezért fele olyan idős PD elem mint motor (az meg jó)

Szóval a fenti listából kiderül, én 2.0PD TDI 16V-t vettem, azaz Piezo PD-t. A motorban van km, a befecskendezőbe meg mint egy átlag céges 2-3 éves autóban. DPF kifúrásban, kiírásban nem hittem. A CR-ben jól működik, van aki azt sem tudja mikor regenerál, a PD-nél sajnos ez nem jött össze. (még autópályás használat sem mindig menti meg sajnos)

A másik, amiről a legtöbb hülyeség terjeng:
Az olajszivattyú. Az olajszivattyú meghajtása kétféle lehet: a láncos, aminek a feszítője is szeret elmenni nyaralni, ezért ledarálja a fogakat a lánc, elmegy az olajnyomás, vagy a fogaskerekes ahol ez nem tud megtörténni. (előbbi a modell első évében volt csak, hamar kiváltották) DE!!! ezen felül mindkettőben van a hatszögtengely! Ez a km-ek alatt el/meg tud kopni, elforog, olajnyomás elmegy, turbó biztosan kuka, jobb esetben a motor is. Mennyibe is kerül az alkatrész? 2000ft. Igen, kettőezer. Az olajteknőt le kell venni, újratömíteni, de nem kell a bölcsőhöz nyúlni, szépen levehető. Ennél nagyobb ,,típushibája" egyik másik autónak se legyen... :)

Az autónak amúgy a teljes szerviztörténetét meg tudtam szerezni így 196584 km-ig márkaszervizben vezetett múltja van, 263e km-től én viselem a gondját. Leghosszabb út egy nap, 1283 km volt és 6,2l/100km volt az autópályás, városon kívüli fogyasztás. Rekord fogyasztás, olaszo, városon kívül klímával: 5,78l/100km. A rakparton járok be dolgozni, 6liter alá nem tudom vinni, ha sok a dugó 9 körül is megállhat. Amikre érdemes még figyelni: kézifék parkolómotorok, elektromechanikus kormányzár. Nekem ezek nem romlottak el, de vásárlás előtt ezek voltak a mumusok.

Ha Passatot szeretnél venni, ami nagyjából 10 éves:
- kevés eset van, hogy ezekben 200e km-nél kevesebb van, nagyrészükben 3 évesen van ennyi
- ami jó, az kint is drága, nem tud profitot termelni a kereskedőnek, olyat nem fog elhozni (tekerés veszély!)
- vigyünk gépet na. Meg kell kérdezni hozzáértőtől miket nézzünk meg, sokkal kisebb az esély hogy átvernek
- állapotot vegyünk, ne óraállást! Azt látod, az utóbbit meg minden második ember át tudja írni.
- legjobb, ha van valami papír a kocsi előéletéről, a VW nem (csak nagyon nehezen) ad ki szerviz múltat!
- ha pl BKP-t veszel és nincs PD cseréről papír (csak a bemondás [messziről jött ember meg azt mond amit akar]) akkor hívj fel egy VW márkakereskedőt, kérd meg szépen hogy csak azt mondják el volt-e PD elem cserélve ha igen kb. mikor (esetleg ha eladó megmondta mikor, akkor arra kell rákérdezni lát-e olyat), esetleg bemenni személyesen, hátha.
- ne félj manuál klímásat venni! A climatronicban szerintem minden passatban zörög legalább egy állítómotor... (nekem 3 volt, 2-t sikerült már megjavítani, 1-hez műszerfalat kéne kiszedni.)

Hibalista

- Szerelési díjakat mindenki tippelje oda saját szerelő által. Ha maga csinálja, zsír! Az alábbi listán nem minden romlott el, ami neccesnek tűnt cseréltük, cseréltettem. - - - balansztengely csere (2k) + féltengely gumiharangok cseréje (7k a két gh. szett) - - klíma töltés + ózonos tisztítás (15k) - - hátsó rugók (24k sachs gyári) (az összesen eltörik az alsó egy kanyar, de Seaton is hallottam már ilyet) - - hátsó féktárcsa és betét - - jobb hátsó kerékcsapágy (19k SKF) - - első futómű alsó lengőkar szilentek, Lemförder (8k) (kanyarban gázra a kelleténél jobban tolta az orrát, az alsó hátsó lengőkarszilentek cseréje orvosolta az első hibátlan volt kb.) - - Elring tandempumpa tömítés (1,4k) - - tandem alatti vízcső tömítéssel (lehet tömítés is elég lett volna, de biztosra mentem) (12k gyári) - - fékbetét féktárcsa első Zimmermann (38k) - - első lengéscsillapító kompletten porvédővel, felütésgátló, toronyszilent, toronycsapágy + Eibach -30mm rugó - - stab rúd, mert már eléggé kikopott a gömbfej fészke

Ide hordtam szervizbe

Klubbos kedves ismerősöm. Precíz, ért hozzá, ha telefonon zargatom sem hajt el :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

szereldmagad.huA helyet pontozom itt, nem magam. :) (ha lesz féltengely gumiharang bilincs roppantó fogó és 18-as XZN akkor megkapja a 10-et, minden más viszont van nekik)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 263000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat 1.9TDI Következő autója? Passat (ésvagy 3-as BMW)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)