Passat teszt, kicsit eltérő eredménnyel
Szöveges ítélet
Elsősorban amolyan tesztként irom ezt a népítéletet, mert a "tesztek" rovatban leirtakkal egyáltalán nem értek egyet. Az autó fél éve van nálam, ezalatt jól kiismertem minden hibáját/erényét. A formáról nincs értelme vitatkozni, az ízlés dolga. A 2,0Tdi motorról viszont eltérő véleménnyel vagyok. Önök azt irták hogy az autóval alig lehet normálisan elindulni, folyton lefullad stb. Akkor had jegyezzem meg hogy szerintem ez HÜLYESÉG! Fél év alatt egyszer sikerült vele lefulladnom akkor is emelkedön indultam és kapkodtam. Nagyon baráti szerintem a kuplungja, bár másik autókéhoz képest kicsit kevés visszajelzést ad, de nagyon pontos, ha kell harap ha kell csúszik, nekem pont ideális. Az én autóm 4motion tehát összkerekes, és lehet nem egyezik a váltó áttételezése az elsőkerekesekével, de én nem éreztem az autóban azt, hogy 1. és 6. fokozatban halott lenne. SŐT! Inkább azzal volt eleinte bajom, hogy az egyes áttétele nagyon rövid, alighogy felépül a turbónyomás már le is forog, és ugyan van egy minimális turbólyuk, de a hétköznapi használhatóságot ez egyáltalán nem rontja. Egyszerüen rá lehet érezni, hogy mekkora fordulaton kezd el épülni a nyomás és hol kell finoman visszább engedni a gázpedált a folyamatos és finom gyorsításhoz. feltételezem vezettek már önök a 180lovas fajtábol származó 2,5tdi-t kéziváltóval. Arra elhiszem hogy sok a panasz, mert valóban hátbavágósan indul meg a nagy turbólyuk után, hiába játszadozunk a gázpedállal, de a 2,0 nálam jelesre vizsgázott. Egyedül a hangja az amiröl alapjáraton nem tudok sok dícsérő szót ejteni, mert eléggé traktor szegényem. A hátsó üléssor valóban nem a legkényelmesebb, de elöl az én autómban gyári sportülések vannak, és bár vékony testalkatú vagyok, egyszer kellett beálitanom az ülést magamra a fél év alatt, azóta semmi baj vele, nem fészkelődök hosszú utakon sem, esetleg akkor ha ráizzadok a háttámlára napon parkolás után beülve. A csomagtartó mérete hatalmas, multkor például egy komplett Mtechnik2 szettet (2lökháritó, küszöbök, hátsószárny, ajtóboritások) valamint egy komplett hátsó üléssort hoztam el benne a jelenleg épülő E30as BMW-m hez, és mindezt egyszerre, lehajtott ülésekkel. A futómű szerintem - ugyan nem a feláras sportfutómű - de brilliáns kanyarsebességekre képes, a kanyardőlés fogalmát még hirböl se ismeri, ugyanakkor szerintem az úthibákat képtelen feldolgozni! Minden kis repedést az aszfalton könyörtelenül a gerincoszlopomba továbbít, azaz a beállítása annyira feszes, hogy simán ráfoghatnám, ez bizony a gyári sportfutómű. Ezekután szerintem utóbbiban már rugók sincsenek :) Ami engem az autóban a legjobban megfogott, az az, hogy egy az egyben úgy viselkedik, mint egy hátsókerék hajtású limuzin! Tudom, mit beszélek, hiszen - mint emlitettem - van egy E30 325i-m is baromkodás céljára. A Passat az elődmodellre és a legtöbb audira jellemző orrtolós viselkedés egyenes ellentétét mutatja. Körforgalmakban kikapcsolt ESP-vel, de még bekapcsolttal is fokozatosan gyorsítva, elérve a tapadáshatárt gyengéd tulkormányzottságba lendül, amit korrigálni hihetetlenül könnyű, igazi emberbarát hátulhajtós modjára viselkedik. Ha leesett a hó, és az E30 éppen nem volt indítható állapotban, előfordult nemegyszer, hogy a Passattal mentünk ki a helyi bevásárlóközpontok parkolóiba "driftőni" nem kevés meglepődött arcot látva. Az autó végtelenül kiszámítható: ez sosem az orrát túrja, hanem mindig a hátulját! Még a bajor vas mellett is azt mondom, hogy az elölhajtás ártalmai elvesznek teljesen.
Népitéletről legyen szó, az autón a fél év alatt semmi egyéb hiba nem jelentkezett, mint a bal első ablakemelő kapcsolójának hibája, ami miatt ugyan az egész kapcsolóegységet cserélni kellett, de ez garanciában villámgyorsan megtörtént, mert véletlenségből volt is a szervízben a szükséges alkatrész, lehet nem egyedi jelenségről volt szó.
Hibalista
- ablakemelő, mint kiderült csak a kapcsoló volt a ludas, gariba cserélték ki 5 perc alatt.
Ide hordtam szervizbe
Göcsej autóház zalaegerszeg
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A6 4B 1,9tdi | Következő autója? | Passat CC talán, de még sokára... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
