Passat 2.0 TDI " nekem több mint 8"
Szöveges ítélet
2006 októberében vettem magyarországi üzembehelyezéssel. Az elmúlt 10 000 km alatt nekem maximálisan megfelelt. Nem kell csodákat várni, de mindenképp az áráért azt kapja az ember amit várt.Tessék tudomásul venni hogy egy azonos kategóriás AUDI A6 vagy BMW 5-ös széria esetleg Merci minimum 2 millióval drágább és a különbség azért összeségében jelentősebb negatívumoktól mentesen tükröződik is benne, lásd gyengébb minőségű műanyagok a műszerfalon kevesebb extra. A Csomagtere iszonyatosan nagy, a kategória talán legnagyobbja. 2 gyerekkel 3 bőrönddel két nagy kézitáskával simán bele lehet hátulra férni. A motorral a maximálisan meg vagyok elégedve nagyon megfelel a nyomatéka, szerintem a 2 literes kategóriában a legjobb motor a 2.0 TDI, nem véletlenül szereli az Audi is ugyanezt minden módosítás nélkül. Az előző BMW-m 136 LE volt de sokkal gyengébb teljesítményre, végre, nyomatékra. A futóműve igen jól sikerült nagyon kellems a kanyarokban, nagyon jó az úttartása. Rengeteget riogattak az olajfogyasztással. Emberek, aki 2007-ben elhiszi a nagy környezetvédelmi mesét és a Longlife-ról és a 30.000 km-t egy olajjal az meg is érdemli. Nyugodtan tessék lecserélni 15 ezrenként az olajat, és mehet bele nyugodtan az olcsóbb PDTDI olaj is, mindjárt nem fog olajat enni. Nekem a 15.000 km alatt kb 2 dl-t kellett rátölteni. A másik fontos hogy aki "hajtani" veszi meg és a lelkét kitiporja egy dieselnek az szintén ne csodálkozzon az olajfogyasztáson. Nem beszélve arról hogy nem tanítják meg az embereket arra hogy a turbót vissza kell hűteni huzamosabb tempó után, ami azt jelenti hogy üresben tovább kell megállás után járatni a motort. Így aki kétszer háromszor leállítja egy- egy autópályás haladás után a turbodieselt az szintén ne csodálkozzon az olajfogyasztáson. Hozzáteszem hogy a longlife olajak egyébként igen hígak és ez szintén elég ok az olajzabálásra. Sajnos a másik negatívum ami nem az autó hibája a "kutyaütően szar" magyar MOL gázolaj vagy "orosz szemét" mindegy hogy nevezzük. Tény hogy sokat árt a kocsinak, nincs közel sem úgy lefinomítva mint a németben vagy más nyugateurópai országokban kaphatóak ezért sajnos nem is tesznek jót a kocsinak. Ezek az új diesel motorok nagyon érzékenyek a jó minőségű üzemanyagra, állítólag az OMV az egyedüli aki nem a MOL-tól hozza. Fontos hogy a szervízben ha nem is említik kérni kell a szoftveres frissítéseket és a garanciában cserélendő azon javított alkatrészeket amelyeket a folyamatos fejlesztés során ad ki a VW a passathoz. Ezt sajnos nem minden szervízben hangoztatják hogy lehet.
Szóval véleményem mindenképp az összességében hogy egy megbízható kocsi kerekedett az 3C passatból és aki oadafigyeléssel megfelelő szervizeléssel karbantartással használja annak megfelelő hosszútávú partnere lesz.
Hibalista
- Aktív mosó fúvóka csere, PDC hangszóró membránszakadás
Ide hordtam szervizbe
Óbudai Autójavító Kft Budapest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320 D | Következő autója? | Volkswagen / Audi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
