Nem csalódtam!! VW 1.6 102 LE
Szöveges ítélet
Korábban seat toledo 1999-2004 (2004-es, 1.6 benzin) használtam, valamint peugeot 307-est is... amikor eljött a pillanat, hogy magamnak, egy külön bejáratú autót vehetek, nem gondolkodtam sokat, hogy a toledo után minimum akkora, de inkább még egy picit nagyobb sedan autót keresek, minnél fiatalabbat, és nem dízelt!
Miért nem? Osztottam, szoroztam, évi 20.000 km-nél nem éri meg megvenni az olajkályhát drágábban, és rizikósabb megbízhatósággal, mint ezt a kis benzinest. Veszprém megyén belül használom az autót, kis távokon.
Úgy gondolom ennek az autónak a megjelenésére, a méreteire nem lehet panasz, a sajátom egy manuális klímás, tempomatos alap passat, krómcsikókkal az ajtóknál és kb ennyi az extra. Minden a gyári alap benn (ülés, cd-s rádió, kormány).
Vásárláskor és még utána kb fél évig nem hittem el a km állást, és vártam mikor fog elromolni valami, nos hálaisten a felsoroltakon kívül semmi gond nincs az autóval. Kívül az előző gazda nyomai közelebbről látszanak (minimális), nekem szerencsére nem sikerült eddig megjelölni a kasztnit, belül hasonló a helyzet vásárlás után egy órával vettem észre, hogy a villanykapcsoló körüli kerek rész el van repedve, DE sem gomb, sem kormány, sem ajtóbehúzó kopás nincs az autón, ezért is vettem meg mert szinte vadi új állapota van, volt aki megkérdezte, hogy hány éves az autó, mert totál új belül.
Miután megszoktam az autóval való együttélést, sajnos hibáira is figyelmes lettem, a futómű nem ebbe az országba való, emiatt sajnos a középső könyöklő kis úthibákon nyüszög, mintha nem lenne elég merev az autó, valamint a futómű is furákat koppan, nyekken, de amint átülök utasként, minden zavaró tényező megszűnik, tehát ezek a problémák sok vezetés után sofőrként észrevehetőek, de amúgy nem nevezném komoly hibának, egyszerűen ilyen.
Az ülést be lehet állítani kényelmesre, minden irányba mozog elektromosan, gerinc támasz is amit akarsz, aki nem tudja beállítani az nem tudja mi a jó a saját testének.
Az 1.6 102 LE motor ezt az autót és gazdáját normális használatra teljesen kiszolgálja, gyorsulóbajnokok maradjanak az 1.9 tdi olajkályhánál és honda crx-eknél stb. Fogyasztása 6,7-től 7,5-ig mozog, 7,5 volt 4 személlyel oda-vissza prágai út átlaga, egy tankolásnál rövidebb úton nem mérem a fogyasztást.
A fékek nagyon jók, elektromos kéziféket minden autóba, nem is értem, hogy tudtam nélküle élni :) (hozzáteszem ritkán használom, de nincs rángatni való a váltó előtt, és ez jóóóó).
Az autó tervezése szinte hibátlan, egy valami furcsaság van, a műszerfal tükröződik a szélvédőn, és olykor zavaró!
Tisztítást csak én végzem, ha kell levaxolom, vegyszert nem használok különösebben, belül portalanítás és nem málik semmi sehol.
Fenntartása érdekes, drága olaj kell bele, minden drága hozzá, azonban rendeltetésszerű használat esetén nem okoz csalódást.
Összességében imádom a pontos váltóját, a csendes motorját, a kényelmét, a helykínálatát (hátul utazni benne a legjobb), a megjelenését, egyszerűen nekem ilyen egy autó, egy mindennapi autó.
A baj, hogy egy ilyen autó után mit lehet venni legközelebb? Őszintén szólva fogalmam sincs, az új technológiák nem bizonyítottak még eleget számomra.
Hibalista
- vásárláskor komplett vezérlés csere, Ring Veszprémben, szervíz 4+ csomagban 105 ezer forintért. - stabilizátor rúd, szilentek (155.000 km-nél)motor és váltótartó bakokból a kopottak ezek kb 100 e ft - 3 izzót cseréltem magam - jobb hátsó lámpatest /úgy vettem, hogy 5 led nem égett benne, zavart/ 15 e ft
Ide hordtam szervizbe
ismerős, nem a szerelő az érdekes, hanem, hogy egy ilyen autóhoz érdemes-e hozzányúlni, vagy meg kell várni, míg nagyobb hibája lesz (pl futómű kismillió alkatrészei)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Toledo | Következő autója? | ennél lejjebb nem adom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
