Nagyon jól eltalált autó!
Szöveges ítélet
Mar akkor beleszerettem, amikor 2005 tavaszan megjelent. Nem is volt kerdes, hogy milyen autot rendeljek, amikor jogosult lettem ceges autora.
1. DSG: A DSG valtos valtozatot valasztottam, es jol dontottem minden szempontbol: varosban szinte eszre se vettem, hogy dugoban araszoltam minden reggel be a munkahelyre, este pedig haza; a DSG-hez szeria AutoHold reven nem kellett a feken tartani a labat, es sebessegbol se kellett kivenni, ha megalltam. Vagyis nem farasztott a dugoban autozas. Arrol mar sokan irtak, hogy mennyire gyors, eszrevetlen es sportos is ez a valto. Igy igaz, volt szerencsem az USA-ban automata valtos autokhoz, de ez egyertelmuen jobb volt: 6 sebesseg, valtaskor nem rant, nem sir magas fordulatszamon, mert nincs tobb sebessegfokozat, es a gazadast is ertette: a KickStart funkcio reven ha tovig nyomod a gazpedalt, eszleli, hogy pattanni akarsz, es villamgyorsan visszavalt, es csak a max. fordulatszamon valt fol, igy segitve elo a hihetetlen gyorsulast. Van rajta sport fokozat is, es kezzel is lehet pockolni a fokozatokat, ha olyanod van.
2. Bi-xenon lampa: A Passat bi-xenon lampairol is sok jot olvastam, igy azt sem hagytam ki az extralistabol: elotte egy 2003-as A6-osban hasznalhattam hasonlot, igaz, az szimpla xenon volt, ahol a tavolsagi fenyt halogen izzo szolgaltatta. Nem volt rossz az sem, de a Passat fenyei sokkal jobbak: a tavolsagi is xenonfeny, es a tompitott is hihetetlenul tavolra es egyenletesen szelesen vilagitott. A dinamikus - amikor kanyarogsz, a feny csovaja is mozdul a kormany utan - es a statikus - ha utcaba kanyarodsz be, kigyullad egy oldalra vilagito halogen izzo, ami profi modon fokozatosan alszik ki, es mindig latod, hova kanyarodsz eppen be - vilagitasrol is sokan beszeltek: nem gyozom dicserni, tokeletes! Volt szerencsem 2 honapig egy xenonos Lagunahoz is, de xenon es xenon kozott is van kulonbseg, a Passat javara!
3. MP3, 6-os cd-tar, 250W, 10 hangszoro: azota sem hallottam hasonlo hangzasu hangrendszert autoban: alacsony hangeronel is tokeletesen kulonvaltak a magas es mely hangok, amikor pedig bomboltettem, egyszer sem torzitott vagy rezonalt be. Gratulalok a VW-nek, kimondottan igenyes hangrendszer! 6 db-os cd-valto jar hozza, nem a kesztyutartoba, hanem a radioba beepitve!
Sajnos 5 honap es 10e km utan meg kellett valnom az autotol, mivel ceget valtottam, de az uj helyemen is Passatot kertem, a kenyelemrol nem akartam lemondani, igy itt csak a legkisebb motor fert a keretbe: errol is be fogok szamolni, ha eltelik egy fel ev vele. Ha az 1,2 tonnas uj Octaviat egy 75 lovas 1.4-es motor is szepen tudta mozgatni, nem hiszem, hogy az 1350 kg meg fog kottyanni a 102 loeronek a Passatnal. Versenyezni meg nem akarok.
Hibalista
- semmi, a hatso lokharitot javitottak, amikor a mogottem jovo a lampanal nem tudott idoben megallni: a szerelo el volt hulve, hogy milyen massziv konstrukcio a kocsi:a lokharito mogott nem kellett semmit cserelni, az oreg Mondeo viszont rendesen betorte az orrat.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
