Most jó?
Szöveges ítélet
A pozitívumok:
Kényelmes, halk, egész jól megy (pedig csak 105 le), autópályán lehuzódnak előle, nagyon keveset fogyaszt, egyszer sem hagyott cserben.
Összességében jól össze van rakva az autó (kivéve a gagyin festett kapcsolók amik nagyon könnyen lehámlanak), nagyon jó vezetni. Az esp egy áldás és nagyon jól működik. Eddig 2X avatkozott be vészhelyzetben. Mindkét helyzetben hihetetlen módon irányítható maradt az autó..
A klíma csodálatos. Több klímás autót vezettem már és általában azt tapasztalom, hogy izzadva fázok.. Ez eddig az első, ahol ha be van állítva 22-23 fokra akkor csak azt veszem észre hogy kellemes az idő.
Negatívumok:
Nagyobb hóban könnyen elakad a méreteiből adódóan és ilyenkor a kipörgésgátló csak hátrány. Parkolókba nehezen fér be. A kék háttérvilágítás picit bazári.
A nehézségek:
Amikor kitaláltuk hogy kellene egyet venni, akkor az első probléma ott akadt, hogy amiket megnéztünk mindben egységesen 120 ezer km-er volt, ami az állapotukat tekintve nem tűnt túl valószínűnek. Ezért döntöttünk úgy hogy külföldön vásárolunk egy szervízkönyveset. Nem volt könnyű megtalálni, mert ottis a jó állapotúakat hamar elkapkodják. Végül meglett, hazaérkezés után leesett a tükör, megnéztük hát úgy ragasztották vissza, mert el volt törve a tükörváz. Na ez indulásnak egy 25 ezres tétel volt (csak a váz, ami indexel van együtt). A következő meglepetés pár nappal később ért minket. Légzsák hiba. Elvittük szerelőhöz, megmozgatták a csatlakozókat, jó lett (egy darabig). Pár hét múlva megint. Na emellé még jött egy olyan hiba hogy "collumn lock error" és az autó indíthatatlan lett. Utánaolvasva rájöttem, hogy az elektromos kormányzár a ludas. Na ekkor már kezdtem elkönyvelni, hogy nem épp a minőség csúcsa ez az autó.. Végülis nagy nehezen egy másik szerelő rájött, hogy félig szét volt csúszva az ülésnél a csatlakozó. A kormányzár hibakódja pedig úgy oldódott meg, hogy rájöttem ha kavicsoson feszül a kerék, akkor írja ki. Na ez azóta meg is szűnt teljesen.
Ezután csak nyugodt autózások következtek, egészen addig, amíg pár hetes állás után az autóhoz érve valami furcsa volt. Benéztünk a kesztyűtartóba, ahol mindig van papírzsebkendő. Na itt szépen kialakítottak az egerek egy fészket maguknak. Ezután jó alapos takarítás következett (a beltért kipakoltuk és úgy mostuk ki, mert tél volt). Összerakva az autót minden működött, kezdtünk megnyugodni hogy nem lett baja, aztán karácsonykor rokonlátogatásból hazamenet annyi hibajelzőt láttam, hogy a karácsonyfa hozzá képest fekete lyuk.. Végülis kiderült hogy a légzsákvezérlő ment tönkre a belefolyt nedvességtől.. De a fő ok, hogy hol mentek be, az még kérdéses volt. Az autó hátulján a szellőzőn nem voltak nyomok, a pollenszűrő is érintetlen volt. Pár héttel később egyszer csuknám le a csomagtérajtót és nem akart lecsukodni. Na ekkor lett világos a dolog, hogy honnan mentek be. Ennek megoldása fél órát, pár csavarhúzót WD40-et és egy kalapácsot igényelt.
Ezután már tényleg nyugodt autózás következett, csak a kettőstömegű lendkerék mondta fel a szolgálatot.
Hibalista
- -Kettőstömegű lendkerék - -Légzsák kontakthiba - -Légzsákvezérlő (nem az autó hibájából) - -Csomagtérajtó - -Szivargyújtó (noname gps töltő kivágta a biztosítékot)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Volt két szerelőnél és egyszer a márkaszervízben is. A legjobban az zavar a szerelőkben, hogy sokszor nagyon hanyagok. Én vigyázok az autóra, a szerelők meg hidegen tapossák, letörik az apróbb kapcsokat, megtépik a csavarokat, megkarcolják stb. Az egyik pl a műszerfalban eltört egy kapcsot és 1 évbe tellett amíg rájöttem hogy mi zörög.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra f | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
