A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat CC 2.0 TDI 125kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Miért ne vegyetek VW-t (AUDI-t, Skoda-t, SEAT-ot)

Szöveges ítélet

Kedves Nagyérdemű!

Egy ideje kikívánkozik belőlem a keserű tapasztalat, de vártam míg leülepszenek az érzelmek, és esetleg máshogy fogom látni a dolgokat. Sajnos a hibalista azóta is csak bővül, úgyhogy akár le is írhatom ami eddig történt.

Kb. másfél éve beleszerettem egy 2 literes turbodízel passat CC-be. Németországból, Németországban, általam vett autó, vezetett szervízkönyv (Lízingtársaságé volt, VW szervizes ismerős leellenőrizte, semmi nem volt rajta javítva egy első lámpa-cserén kívül, a km-szám is ült, stb.), 95 000 km-el. Meg egy éves garancia a használtautóáruháztól (tényleg!). Egy évig nem is történt semmi a kocsival. Illetve de, de először a pozitívumok.

Gyönyörű. Szerintem, de mndenki más szerint is. Pezsgőmetalíz, kecses formák, világosbarna bőr ülések, faberakás, minden az ízlésesség határán innen. Minden újnak hat a beltérben, jó a vezetőülés bőre a kiszállóoldalon felmutat egy kis kopást, de tényleg ez minden. Ha azt kicserélnék, rá lehetne fogni, hogy új. Minden passzol, nem zörög, ott van ahol kell, bárhová nyúlok puha felületek, bőr, fa stb. Majd lesznek képek is ha odajutok. Jó a hifi is, persze van jobb, felsőbb szegmensben, de azért ez már nekem bőven elég. Mondjuk érdekes apróság, hogy az osztrák vagy német rádiókból valahogy sokkal jobbak a számok, több a felharmonikus a zenében. Pedig úgye DAB van, szóval csak arra tudok gondolni, hogy kis hazánkban előszerettel tesznek be MP3-akat a rádióba...Telefonkihangosításnál senki nem sejti, hogy autóban ülök, pedig sokat szoktam telefonálni, egy panasz nem volt, hogy nem hallanák, vagy súgna vagy bármi.

Fantasztikusan megy, legalábbis abban a szegmensben amiben vettem. Egy 911 Porsche vagy egy 7es bömbi biztos jobb, azokban nem ültem. Ültem viszont hasonló korú és felszereltségű A4-ben, A6-ban, 3-as BMW-ben, C Merciben, Ford Mondeoban, Škoda Superb-ben, Octaviában illetve az újak közül 6-os Mazdában (2015-ös), A5-ben (2016-os), biztos van amit kihagytam. Szóval jobb, kényelmesebb (az A4 pl. szétrázta próbaúton a fenekemet, nem nem leélt szar A4-es volt hanem Audi hivatalos használtjármű szintén 1 év garanciával, a 3-as BMW szintén kemény, az A6 puha, de leesik az útról), állítható futóművel ha kell akkor nem zötykölődünk, ha kell akkor Sport beállításnál +200-nál stabilan veszi a kanyarokat az Autobahnon. Emiatt van egy kicsit lelkiismeretfurdalásom, de nekem az nem megy, hogy csak 1/4-ig nyomom a gázpedált ha nincs korlát, és olyan az út minősége (Magyarországon ez nem megy, pl. Csehországban autópályalehajtón 50-el csúsztam vele ki, szóval meg sem próbálom). Szóval kényelmes, sportos, fogyasztás 90-el közutakon 5.9 liter, Autobahnon ami a csövön kifér 8.3 liter. Jobb nem lehet.

Akkor mi a baj? Azt hittem semmi. 3-4 hónappal az 1 éves garancia lejárta után, olyan 150000 ezer kilométernél (ezt a számot érdemes megjegyezni, állítólag nem egyedi eset a 2 literes VW turbodízeleknél) elment az ereje. Győrben még normális volt, 150km-el később már érezhetően gyengült, még 50 km és megállt. Lementem az autópályáról, mert éreztem, hogy baj van, (siettem volna, de már nem volt mit tenni) a falutaban stop-táblánál alapgázn lefulladt. Onnan már be sem indult. Autómentő (25e Ft), helyi szerviz, diagnosztika. Azt mondja a mester, hogy motorcsere. Hogy lyuk van a 1-es meg 2-es henger között, és ennyi volt. Vadidegen környék, nem akartam otthagyni az autót, hazavitettem. 200e Ft. Otthon megint diagnosztika, ezúttal fiberoptikus kamerával (az a másik szervíznek nem volt, még reméltem, hogy hátha más lesz, és esetleg csak a hengerfejet kell cserélni), ugyanaz a diagnózis. Diagnosztika 25e Ft. Ajánlat új motorra (VW márkaszervízről van szó) 2 400 000 Ft.
Mondom olyan nincs, ez az a hírhedt csalós 2 literes Turbodízel (2 hónappal azután bukott ki a dolog miután megvettem az autót!! már itt egy kicsit átverve éreztem magam a VW által) amiből a VW CSAK EURÓPÁBAN +10 milliót adott el, nem lehet, hogy nincs más megoldás. Volt. Felújított motor, (garanciával) Lengyelországból. 500e Ft. Aztán az egész össze lett szerelve, csak épp nem ment. Befecskendező. 4 db van benne, a felújított darabja (megint garanciát vállaló nagyüzemtől, Svájc melletti cég, gondolom tömegével csinálják) 120e Ft. Ha valakit érdekel a 3 literes VW turbodízelben (A4, A6, A8, Q5, Q7, Porsche Panamera, stb.) 6 darab van. Utánaérdeklődtem több Bosch-os ismerőstől (a francia Delphi is gyárt befecskendezőket, de azok még szarabbak = kevesebbet bírnak ki), ezek a befecskendezők olyan 100 000 - 150 000km-t bírnak ki. Aztán cserélni kell őket. Ha meg nem, akkor megint szétrobbanhat a motorblokk.

Megcsinálták. Ment az autó. 2000 km-t. Aztán hibajelzés a kipufogórendszerben. Diagnosztika, rossz a léghőmérsékletmérő szenzor. Ezt abból lehetett látni, hogy -5 fokban, álló motorral (nem előmelegített) 130 fokos levegőt mért. Kicseréltük, de mire megjött az alkatrész, addigra rohannom kellett, és csak a csere után derült ki, hogy nem az volt a hibás. Mármint a szenzor jó, szerelőm hívja VW szervizes ismerősét, ismerik a problémát. De mondom, nincs időm várni, kicsit rossz, de megy a kocsi, elindulok vele. Akkor mondjuk még nem tudtam, hogy a ventilátor darálta a kábelköteget, úgyhogy út közben dolgozott tovább. Ez mondjuk az én saram, de az én munkámban nem opcionális, hogy reggel nem megyek be. Szóval zárlat, kiégett a motorvezérlés. Illetve először csak annyit vettem észre, hogy nincs turbónyomás, aztán miután megérkeztem, és munka után másnap elvittem szervizbe diagnosztikára (60 000Ft - még mielőtt mindenki ezért savazna, nem magyarországi szervizről van szó), akkor mondták, hogy ez van. A kábelokat megjavították, átmérték az egész elektromos rendszert, még a szenzort is kicserélték újra, hátha. Nem. Motorvezérlés kiégett. Csak VW szerviz csinálja. 510000 Ft.

Ez még nincs meg. Ha meglesz, akkor várnak az olyan ismert problémák mint részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék meg a turbó. Hasraütéssel (már utánanéztem kicsit az áraknak) utánagyártott alkatrészek költsége olyan 400000 Ft (nagyon olcsón), plusz a szerelés. Ha nem lesz más.

Javítási költségek:

Autómentő 25 000 Ft
Hazavontatás 200 000 Ft
Második diagnosztika 25 000 Ft
Motor 500 000 Ft
Befecsendezők 480 000 Ft
Motorcsere 200 000 Ft
Motorvezérlésdiagnosztika 60 000 Ft
Motorvezérlés 500 000 Ft

Összesen 1 990 000 Ft

Voltak még kopó alkatrészek, pl.

Vezérműszíj + csere 300 000 Ft
Hátsófutóműtrapéz + csere 120 000 Ft
Hátsó fékek + csere 40 000 Ft

Vétel után összesen 2 450 000 Ft

Vegyetek Hyundai-t 5 év garanciával.

Ja igen, az előző autóm egy LPG-s Škoda Octavia volt. Az még megy. Mondjuk arra is költöttem, vételár 1 000 000 Ft, LPG beszerelés, hengerfej csere, meg még sok kopószirszar összesen 2 000 000 Ft, de mindez 5 év alatt. Az sem jön ki olcsóbban. De az egy másik történet, lehet egyszer azt is megírom.

Hibalista

- Motor + csere + vontatás + diagnosztika 950 000 Ft - Befecsendezők 480 000 Ft - Motorvezérlés + diagnosztika 600 000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Helyi szerelő, csak ajánlani tudom, egy vargabetű után megint nála kötöttem ki. Nevet nem kell írnom, a környéken ismerik, általában tele van a garázsa...

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Alkalmi szerelők úton útfélen. Semmi exta problémám nem volt velük, csak ez az autószerelés ilyen bizalmi dolog, és maradtam a beválltnál.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Octavia Következő autója? i30
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)