Mercedes után is jó
Szöveges ítélet
2006 márciusában vettem az autót egy újan vásárolt Mercedes C180 Kompressor Avantgarde után. Sokan kérdezték, miért vettem a Mercedes után Volkswagent. Praktikus oka volt. A Mercedes nem fogyasztott, hanem zabált. Egyszerűen drága volt a fenntartása. A presztízsvesztés, mint olyan, pedig sosem érdekelt. A Mercedest három évesen fele áron adtam el, mint amennyiért vettem. A Passat-tal azért nem bukik ennyit az ember. Ráadásul kevésbé felszerelt Mercedest adtak, közel 10millióért, mint a majdnem teljes felszereltségű Passat, ami 8,5millióba került. Nincs benne navigáció, mert soknak találtam a 600ezer forintot érte. (600ezer volt a legkomolyabb.) Egyébként egy-két apróságtól eltekintve minden benne van. Kényelmes, ülések (bár sportüléseket kértem bőrborítással, nem tudom milyen lehet az alap ), jó lábtér, nagy csomagtartó. A króm és a vajszínű bőr komoly autó érzetét kelti. Szerintem az is. Ja és a DSG váltó… Hát sok autót, köztük automata-váltósakat is kipróbáltam, de ez a váltó magasan veri a közeli kategóriák váltóit. Az olajat viszont eszi. Szerintem ez nem normális. A szerviz szerint a turbó tömítése környékén engedi. Állítólag típushiba. Nem nagyon aggaszt. Állítólag 10-15ezer km körül abbahagyja. Két hónapja elszállt a bal xenon izzó. Elvittem a Rákóczi és Locskai-hoz Kecskeméten. Jött egy idős mester, nem nagyon bíztam benne, főleg miután odahívott még három szakit, hogy, hogy is kell ebben cserélni az izzót. Senki sem tudta. Aztán kiderült, hogy az egész elejét le kell szerelni. (lökhárító, hűtőrács, sárvédő elem, alsó motorvédő…) Kétségbeesve néztem, hogy a pár hónapos autóm a szemem láttára szétszedték. A szerelő megengedte, hogy ott álljak és nézzem. Kb. 200 csavart és műanyag elemet szedett ki. Na – mondom – fele sem kerül vissza… Szétszedte, kiderült, hogy az izzó nem égett ki, csak lecsúszott róla az érintkező saru. Tehát mint kiderült egy 73ezer forintos izzóról csak úgy lecsúszik a saru. Ez egy kicsit olcsó megoldás… Viszont a szerelő az összes csavart visszarakta az autóba. Kellemesen elbeszélgettünk, és mivel a hiba nem volt hiba, a műhelyvezető egy vasat sem kért, pedig a szerelő kb. 3 óráig küzdött. Adtam neki kétezer forintot és megköszöntem. Azóta nincs problémám az autóval. Szóval összességében nem bántam meg a vételt. Ja és még valami. A műszerfalon levő aprópénztartó fiókba nem szabad tenni Smart-kártyát, hitelkártyát, aprópénzt, mivel egyszerűen egy nagyobb úthibánál beesik a fiók mögé és nagyon nehéz a fiókot sérülés nélkül kivenni a helyéről.
Hibalista
- Lásd fentebb.
Ide hordtam szervizbe
Rákóczi és Locskai Kecskemét (Bár Skoda márkakereskedés, kevesen tudják, hogy Volkswagen márkaszervíz is.)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | C180 Kompressor Avantgarde | Következő autója? | Audi Q7, esetleg mellé Porshe Boxster. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
